tyhmä kysymys kasviksista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Etenkin nyt kun meille tuli kilpikonna niin on hirveästi uusia kasviksia tullut ostettua joita ei ennen ole itse käyttänyt. Olen vain aina perheen käyttöön ostanu niitä arkisia juttua ja keitoissakin olen vain valmispakasterehuja käyttänyt. Joten siis nyt kyselen tosi tyhmiä kysymyksiä mutta toivottavasti saan vastuksia näiahin. Voiko kesäkurpitsaa syödä raakana.entä kukkakaalia,parsakaalia,jotain punaista kaalia,tavallista kaalia, selleriä yms. kiinankaaliahan ainakin voi syödä raakana....onko jotain mitä ei voi syödä raakana..et onko joku myrkyllinen. meidän 2-vuotias poika tykkää paljon syödä kasviksia. En vain haluaisi tyytyä noihin tavanomaisiin pelkästään. Nytkin kun konnalle pitäs ostaa selleriä niin mites käytän siitä loput ja entä toi kesäkurpitsa. onnex retiisit tiedän et niitä voi syödä. Entäs sitten lanttu niin voiko sitä 2 vuotiaalle antaa raakana.

Kommentit (4)

Vierailija

LAnttua ja naurista voi huoletta tarjota raakana, mutta olen kuullut, että kukkakaali ja parsa saattavat aiheuttaa vatsavaivoja raakana. Keitä ja anna muun ruan lisuukkeena, niin on hyvää. Ja sithän sä voit vaikka " esikeittää" puolipehmeäksi ja pakastaa myöhempää käyttöä varten. Kesäkurpitsaa voi syödä raakana, mutta meillä ei ainakaan uppoa. Dipin kanssa ehkä? Pannulla paistettuna siitä tulee hyvä höyste muulle ruoalle.

Vierailija

Tottahan toki niitä voi syödä raakanakin. Juuriselleriä voit käyttää keitoissa, sitähän on niissä valmiissa pakastekeittojuurespusseissakin. Varsiselleri taas on ihanaa itämaisissa ruoissa, kukkakaalista teet herkullisen kukkakaaligratiinin lisäkkeeksi jollekin ruoalle tai ihan sellaisenaan syötäväksi. Kyssäkaali on tosi hyvää myös paistettuna valkosipulin ja sipulin kanssa suikaleina, samoin kiinankaalia voi paistaa valkosipulin kanssa ja laittaa joukkoon hieman soijaa.

Mitäpä vielä....pääsi unohtumaan mitä oikeastaan edes kysyit=)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat