Miksi poikalapset on helpompi laittaa hoitoon kuin tytöt?

Vierailija

Vai onko poikien äideiksi vain sattuneet naiset jotka haluavat äkkiä töihin? Lähipiirissäni olen huomannut että pojat laitetaan nopeammin hoitoon ja varsinkin jos perheeseen tulee uusi vauva, niin tyttö pidetään kotona, että hän saa hoitaa vauvaa ja poika laitetaan hoitoon, ettei hän tee vauvalle mitään pahaa resutessaan.

Oletteko muut huomanneet samaa ilmiötä?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Raskausaikana puhuttu muuta, mutta näistä 3 ihan myönsikin haluavansa esikoisesta pojan. Ei tullut poikaa ja heti melkein alkoi mummoloissa lapsen pitäminen. Ja tarhan aloitti kaikki nää kolme tyttöä alle vuoden vanhana. Itse jotenkin olen siinä uskossa ja luulossa, että äidin on vaikeampi koskaan päästää pojistaa " otetta" kun taas isillä tyttäristään. Tietenkin poikkeuksia on.

Vierailija

helppohan sulla on olla kotona kahdestaan 2-v tytön kanssa, mutta hän laittaa saman ikäisen pojan mieluummin hoitoon, ksoka heillä ei ole mitään yhteistä tekemistä, eikä hän jaksa niitä poikien leikkejä. Surullista minun mielestä, että syrjintä alkaa jo noin aikaisin.

Vierailija

Meidän pojat ovat sen verran herkkiä että ei puhettakaan että voisi viedä vieraalle ihmiselle hoitoon. Ja että tyttöjä on helpompi rakastaa??!! Oletko täys idiootti?!? Eiköhän jokainen vanhempi rakasta lastaan siitä huolimatta mitä sukupuolta hän edustaa, eihän tuollaista VOI MENNÄ SANOMAAN!

Vierailija:

Lainaus:

luovuttaa muiden hoidettavaksi. Tytöt ovat usein sen verran herkempiä, että heitä ei uskalla laittaa hoitoon. Itse olen kyllä sitä mieltä, että tyttöjä on helpompi rakastaa kuin poikia ja näin se hoiva-aika pitenee, mutta tätä ei ehkä olis täällä kannattanut sanoa.....:)

Vierailija

Nuorimmaisemme on poika, emmekä haluaisi häntä hoitoon laittaa. Ei vaikka seuraava lapsi olisi tyttö. Ei minusta lapsen laitto hoitoon koskaan olisi mukavaa.

Enkä ole huomannut samaa tuttavapiirissäni. Sen olen joskus huomannut, että esikoinen laitetaan helpommin aikaisemmin hoitoon ja seuraavilta lapsilta ollaan pitempään kotona. Olen tulkinnut sen niin, että ensimmäiseltä ei oikein uskalleta jäädä kotiin. Pelätään että pudotaan työelämän kelkasta.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

9 alkoi haukkumaan poikia ja lapsellinen 11 tuli mukaan haukkumaan tyttöjä. typeryksiä olette molemmat!!

Mä en kyllä mitään tyttöjä haukkunu!!! Luehan vaikka uusiks se mitä kirjoitin. Sen mitä ysi sanoi tyttöjen rakastamisesta, ihmettelin asiaa...ja totesin että eiköhän jokainen vanhempi rakasta lastaan!!!!

Typerys, olet sinä 15.

t. 13

Vierailija

Nuorimmaisemme on poika, emmekä haluaisi häntä hoitoon laittaa. Ei vaikka seuraava lapsi olisi tyttö. Ei minusta lapsen laitto hoitoon koskaan olisi mukavaa.

Enkä ole huomannut samaa tuttavapiirissäni. Sen olen joskus huomannut, että esikoinen laitetaan helpommin aikaisemmin hoitoon ja seuraavilta lapsilta ollaan pitempään kotona. Olen tulkinnut sen niin, että ensimmäiseltä ei oikein uskalleta jäädä kotiin. Pelätään että pudotaan työelämän kelkasta.

Vierailija

että onkohan vaan sattumaa, vai eivätkö äidit jaksa ehkä villiä poikaansa hoitaa kotona (mikä on rankkaa!) vai onko pouka vaan helpompi laittaa hoitoon, kun ajatellaan että poika kyllä kestää, mutta tyttö ei..

Pph:t joiden kanssa tästä puhuin olivat kyllä sitä mieltä että alueellamme on nyt vaan paljon tyttölapsia, heilläkin on nyt enemmän tyttöjä hoidossa kuin vuosiin..

Vierailija

kaikki alle kouluikäisiä, silti olen kotona ,jopa viihdyn täällä. mutta huomaan että meillä pojat on huomattavasti villimpiä kuin tyttö... enkä ainakaan omalla kohdalla sanois että niistä jotain olis helpompi rakastaa, tasapuolisesti ne joskus repii hermoja ja taas tasapuolisesti sulattaa sydämen...

Vierailija

että tyttöjä helpompi rakastaa. Minulla ihana poika enkä voisi lasta enempää rakastaa.

Tosin minulla myös pikkuveli, joten poikien leikit ei ollenkaan vieraita, eikä poikien ja tyttöjen yhteiset leikit. Ei minulle ole mitenkään tuskaa leikkiä autoleikkejä, eikä pojastani ole outoa hoitaa nukkeja ja nalleja ja kokkailla meille pikkukeittiössään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat