Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TOUKOT 10.10--->***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ei näkynyt pinoa vielä?

Uusi viikko alkaa ainakin täällä rannikolla tihkusateen merkeissä. Mieskin lähti viikoksi sotaharjoitukseen (on sotilasammattihenkilö, ei siis upseeri) ja me ollaan siis J:n kanssa kahden perjantaihin asti.

Aloiteltiin sosekokeilut viime viikolla. Annoin aluksi kukkakaalia, mutta mies (asiantuntija kun on ;I) marmatti tästä valinnasta ja niinpä sitten viikonloppuna otettiin peruna repertuaariin, seurauksena valvomista ja vatsavaivoja... Eilen ja toissapäivänä illalla rättiväsynyt poika oli tunnin hereillä, piereskeli ja kakkasi. Mies ei mainannut millään uskoa että johtuu perunasta. Annoin vielä tänään puolilta päivin pottua, siinä toivossa että J:n masu tottuisi... Mut jos ilta on taas samanlainen, annan potun kyllä olla ja vaihdan vaikka maissiin hetkeksi!

Muuten ei mitään erikoisia, torstaitapaamiseen olemme edelleen tulossa, joten tapaamisiin siellä pk-seutulaiset, ja muillekin mukavaa viikon alkua!

-sannael ja J

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Poika taintui (ainakin hetkeksi) päiväunille, joten kirjoittelen meidän kuulumisia.

Oltiin viime viikko siis reissun päällä Espanjassa saakka ja kaikki meni onneksi paremmin kuin uskalsin odottaa. Lennot meni hyvin ja paikan päälläkin Peetu jaksoi ihmetellä menoa matkarattaissa todella hienosti aina kun oltiin liikenteessä. Oltiin siis ystäväni häissä siellä ja hääjuhlassakin oltiin tuntikausia kunnes hulina ja meteli veivät pienimmän hermot. Mutta saatiin juhlittua ihan tarpeeksi :) Nyt koitti sitten arki kun mies meni takaisin töihin ja me ollaan taas kaksin kotona.

Eilen Peetu kääntyi ekan kerran mahalleen piiiiitkän ähellyksen jälkeen (ja oli suorituksen jälkeen vallaan uupunut :). Tänään on myös pari kertaa pyörähdetty ja jos ähellys ei tuota tulosta niin iskee armoton kiukku... Pari kertaa on myös pyörähdetty takaisin selälleen, joten kohta se hyrrääminen edestakaisin alkaa.

Viikon päästä tulee täyteen 5 kk ja neuvola on ensi tiistaina. Jännää katsoa miten paino ja pituus on kehittyneet kun ollaan maisteltu kiinteitä ja syöty iltavelliä n. 3 viikkoa.

Kuulumisiin!

Lillakka ja Peetu

Vierailija

... ja sitten vielä meidän koira-parka on ihan laiminlyöty kun kaikki energia menee vauvan kanssa taajoessa.

Että näin tänään täällä. Anteeksi valitus!!

Lillakka (taas)

Vierailija

Kivaa kun on muitakin,jotka ei vielä huhki haravoiden kanssa ;D Meidän pihalla on kanssa hirmusti lehtiä ja keksin ajaa ruohonleikkurilla kivoja labyrintteja nurmikolle ja muksut juoksee nyt niitä pitkin innosta kiljuen ja äitee tuli koneelle,no eetu kaipas jo tisua,että huvi&hyöty samalla kertaa ;) Näistä ihanista syyspäivistä täytyy nauttia oikein kunnolla,onneksi niitä on vielä luvassa,kyllä sitä talvea kerkiää sitten olla ihan riittävästi myöhemminkin!

Jos sitä kohta alkais iltapalaa laittamaan... Muuten siitä maidosta,että saman oon huomannu,että toisinaan tulee ihan " kurria" ja toisella kerralla melkein kermaa,jos nyt hiukan liiotellaan,mutta kummiskin...

Mutta kattellaan! Ja muistakaa tulla torstai-illalla sitten kertomaan miten treffit meni meille,jotka emme sinne pääse!!!

Vierailija

Tää kone takkuilee vaihteeks ja hävittää mun kirjotukset...mutta kirjoitetaan nyt sitten tähän Sannaelin pinoon ;D

Ihanat syyspäivät vaan jatkuvat. Ja eetu tykkää,kun saa nukkua pihalla. Meinaa vaan kohta jäädä vaunut lyhyiks,saati sitten,kun pitää oikein topata pakkasilla vaatetta. Pitää vissiin ruveta sitten lykkimään rattaissa,kovasti Eetu yrittää nytkin pongata itseään istuma-asentoon,vaunuista ei vissiin näe tarpeeksi hyvin,mitä ympäristössä tapahtuu.

mitäs meinaatte isukeille hommata isäinpäivälahjaksi? Entä ootteko jo suunnitelleet mitä kivaa teette silloin? Itsellä on vielä vähän vaihees toi lahja-juttu,mutta eiköhän me jotain kivaa keksitä :o) Maailman paras isä-muki ja T-paita on jo aiemmin annettu. Jos näin hienoja ilmoja piisaa,niin tehdään varmaan silloin retki luontoliiton kodalle. Pappaa käydään sitten seuraavana viikonloppuna onnittelemassa. Oma isäni kuoli,kun olin pikkutyttö,niinpä lapsilla ei ole kuin yksi pappa. Onneksi mummuja on kummiskin kaksin kappalein :D

Mutta,pidetään pino näkyvillä! On mukava lukea muidenkin kuulumisia,joten olkaas ahkeria!

H&viisikko

Vierailija

Meil takana ihan hirvee rikkonainen yö. Herättiin monta kertaa ja oli tosi levotonta, eikä sit nukahdettu ku tissille. 3:lta sit herättiin kauhiaan itkuun, eikä millään meinattu rauhoittua. Mittasin siinä kuumenkin sit, niin melke alilämpöhän hällä oli: 35,6 astet, mut eihän silti sairaalta näyttäny. Lopulta kyl nukahdettiin uuestaan. En mä vaan tiiä mikä nyt on? Oisko hampaita?! Mut ei tyttö ainakaan kuolaa mitenkään paljon... Vatsavaivoja ne ei kyl taida olla.

Eli yöheräilyt jatkuvat. Olen koittanut velliä nyt kaks iltaa, niin ei maistu YHTÄÄN. Tissimaitoa se vaan on juonnu, niin varmaan vierastaa korvikemaidon makua. Täytyy kokeilla sitä puuroa sitten tai antaa toinen sose ateria ennen nukkumamenoa.

Muskariin kuiteski reippaasti mentiin tänä aamuna ja kiva oli:)

Jaksamista muille levottomille!

crobin ja peukaloinen 5kk

Vierailija

Lehtiä pitäis haravoida ja kaupassa pitäis käydä ja kaikkea muutaki pitäis... mutta. Olen itse asiassa ylpeä siitä, että en tehnyt sitä tänään. Istuin tytön kanssa keinussa ja katteltiin lehtien putoilemista ja kuunneltiin lintuja. Ja sitten " tungettiin" kylään lähes tuntemattomille naapureille...

Ootteko huomanneet, että rintamaidon koostumus vaihtelis paljon? Pumppasin eilen vähän maitoa aamulla ja se oli oikeesti vain vähän harmahtavaa vettä. No, syvemmällä kyllä oli varmaan kunnon maitoakin, mutta tosi outoa. Kävi kerran aikasemminkin. Ilmeisesti oon ollu taas vähän huonolla syönnillä. Raskaan sarjan iltapalat kehiin. Tyttö on alkanu syömään hereillä ollessaan tosi usein. En tiiä, johtuuko tuosta maidon vetisyydestä vai tarvisko jo jotain vahvempaakin.

Torstaina sitten nähdään niitten kans, ketä pääsee sanomataloon. Eli muistinvirkistykseksi: Toukokuisten ekat treffit torstaina 13.10. kello 14 Sanomatalon Wayne' sissä. Mukava nähä.

Ootee ja Kiona

Vierailija

... ennen ku Kiona herää päiväunilta.

Meillä oli tänään aamusta neuvola, joten piti herätellä tyttö jo yheksältä (nukkumaan siis mentiin 22.30) Meillä oli vasta nyt 4kk neuvola ja lääkärintarkastus. Pituutta on nyt 65cm ja painoa 7020g. Lääkäri vihdoin laitto lähetteen lastenlääkärille oksentelun takia. Vaiva kyllä vaikuttaa välillä olevan jo vähän poistumaan päin. Mutta ompahan taas eilen ja tänään oksenneltu vaatteet, lattiat ja sohvat.

En tiiä, riippuuko jotenki siitä, mitä minä syön, kun tosiaan toisina päivinä ei tule kuin pari reilumpaa oksennusta ja muuten vain pikku pulautuksia. En vaan oo vieläkään saanu selville, että mikä. Ja liittyykö oksentelu ja ilmavaivat toisiinsa. Lääkäri tunnusteli Kionan mahaa ja sano, että siellä on vaikka kuin ilmaa. Tyttö oli kuitenkin ihan aurinkoinen. Mitkähän määrät ilmaa siellä sitten on iltaisin, kun huutoa piisaa.

En tiedä, että kuin paljon huudosta on myös toiminnan puutetta. Kiona viihtyy paikoissa kuten Töölön kisahalli, jossa on hirveä meteli ja ihmiset tekee miljoonaa eri asiaa. Eilen illalla mentiin ruokakauppaan. Tyttö huusi lähtiessä ja mietin, että millanenhan kauppareissu tulee. Autossa ja kaupassa se vaan oli ihan mielissään ja täysin hiljaa. Katteli ympärilleen ja piti koko reissun ajan tärkeänä kiinni turvakaukalon kantokahvasta. Kiona kai viihtyis semmosella sukutilalla, jossa ois kymmenen sisaruksen lisäksi parikymmentä serkkua ja tätiä ja setää.

Ootee ja Kiona 4kk

Vierailija

Me aloitettiin lauantaina soseiden maistelu perunalla. Hyvin maistui. Tänään lisäsin perunan joukkoon kurkkua ja maistui vielä paremmin. Siiri on kuin pieni linnunpoika suu auki odottamassa seuraavaa lusikallista. Ajattelin kokeilla seuraavaksi kukkakaalia ja sitten ehkä mustikkaa. Pitäiskin tehdä soseita nyt pakkaseen, kun saa vielä kotimaisia porkkanoita ja kukkakaalia. Omenasosetta oon jo tehnytkin.

Osaako joku muuten sanoa missä vaiheessa voi kokeilla omenaa?

Oltiin tänään vaunulenkillä ja loppumatkasta huomasin, että toinen etupyörä oli puhki. Toivottavasti saadaan huomenna korjattua rengas, että päästään taas liikkeelle.

Me oltais Siirin kanssa myös tulossa torstain tapaamiseen, jos nyt saadaan vaunut kuntoon. Ois kiva nähdä muita toukoja!

Elina ja Siiri

Vierailija

Outoa, kun ulkona on noin harmaata. Sitä ollaan vissiin liiaksi totuttu aurinkoisiin syyskeleihin.

Meidän neiti täytti eilen 5 kuukautta ja oltiin tänään neuvolassa. Tyttö ei edes huomannut rokotusta vaan ihmetteli soittorasiaa - hyvä niin. Kasvanutkin oli kivasti, vaikka vaikka aika pikkuinen on aina ollut. Pituus oli nyt 63.5cm, paino 6775g ja pipo 40.7cm. Vähän oli kasvu käyrillä hidastunut ja lisäksi neiti on viikon verran herännyt yöllä syömään, mitä ei ole tehnyt kahteen kuukauteen tässä välillä. Taitaa tytöllä olla nälkä ja äidinmaito yksistään ei ehkä enää riitä? Joten taidetaan aloitella kiinteitä vähitellen. Neiti on kyllä öisin levottomampi muutenkin ja jos herää ähellykseensä ei nukahda kuin tissille. Meillähän ei edelleenkään käännytä, mutta yritys on nykyään sentään jo kova ja taitaa öisinkin opetella kääntymistä :-) Ehkäpä yritys tuo piakkoin tulosta ennen kuin äiti ehtii hermostua. Hampaitakaan ei vielä näy. Ilmeisesti siis meillä hiljaa hyvää tulee.

Mekin ollaan tulossa torstaina sinne Sanomataloon. Toivottavasti porukkaa tulee runsaasti paikanpäälle. Stockan hullut päivätkin ois, mutta sinne ei taida vaunuilla kannattaa ryysiä, joten ehkäpä jätetään ne väliin kokonaan tällä kertaa.

Mukavaa lokakuista viikkoa kaikille toukoille vanhempineen.

Bamse ja neitokainen (9.5.)

Vierailija

Eli meidän Vimpula kävi eilen neuvolassa. Tyttö täytti viime viikolla jo puoli vuotta. Uskomatonta miten tuo aika rientää. Tällä viikolla tulee 5kk kehitysikää täyteen. Hoikka neiti on edelleen, 6150g ja 65cm. Viimeisen viiden viikon aikana on tullut painoa vain 500g, vaikka neiti syö yhden kasvissoseaterian ja yhden hedelmä/marjasoseaterian. Lisäksi iltaisin velliä. Nyt aloitettu jo iltapuuro, jospa painokin lähtisi nousuun. Tyttö on niin kauhea touhuamaan, että kaikki energia menee siihen ja tuohon pituuskasvuun.

Viivi sai taas rokotteen ja voi sitä draamaa mikä siitä seurasi! Ensin tuli itku ja sitten kun aloin pukemaan vaatteita päälle neidille.. Oikein huuli mutrussa katsoo minua ja nyyhkyttää:" miksi annoit tädin satuttaa minua?" Ei ollut enää mitään kunnon itkua vaan juuri sellaista miksi et suojellut minua-nyyhkytystä. Kyllä oli äitilläkin paha mieli.

Vimpula on oppinut uuden taidon, kiljumisen. Enää ei höpötetä suloisesti niinkuin ennen. Nyt kiljutaan ja karjutaan niin, että korvat on välillä kovilla. Ja edelleen yöllä valvotaan meilläkin. Viime yönä oltiin kolmeen otteeseen valveilla, kerran syötiin, muuten vain kiljuttiin. Olen nukkunut neidin vieressä viime aikoina (kun neiti herää, otan viereen, kun nukahtaa niin helpommin). On tosi kiva herätä kesken unien, kun neiti kiljaisemalla ilmoittaa taas olevansa hereillä... Ei siis seurustella yöllä, otan vain viereen. En tiedä mitä tekisi tuon asian kanssa. Olen yrittänyt nukuttaa takaisin omaan sänkyyn, silloin valvottiin klo 2-3.30, ennenkuin luovutin ja otin viereen. Jotenkin vaan ei jaksaisi olla yöllä valveilla, kumma juttu. Toivotaan, että menee ajan kanssa ohi.

Tsemppiä vaan Lillakka, tiedän tunteen. Ja meilläkin kärsii koira tilanteesta. Teen kyllä joka aamu lenkin koiran ja vaunujen kanssa, mutta muuten ei aikaa riitä. Koira on niin alistunut kohtaloonsa, että ei sitä päivisin enää edes huomaa, kun se makaa sängyssä vaan. Silloin tulee katsomaan, kun jääkaapin ovi aukeaa...

Aurinkoisia päiviä toukoille toivoo:

-Saibu ja Viivi-

Vierailija

Nyt on kyllä pakko vähän valittaa tätä vauvaelon raskautta :( Viime yö oli aivan kamala. Nukuin varmaan pisimmillään tunnin pätkän. Poika heräili koko ajan eikä kyllä aina todellakaan nälkäänsä. Syötin 3 kertaa mutta aina ei rauhottunut senkään jälkeen nukkumaan ja sitten ennen kuutta heräsi kunnolla (yleensä nukkuu 8-9 asti) ja kukkui yli tunnin. En oikein tiedä missä mättää.... Voi olla että porkkana ei oikein sovi mahalle vaikka ei kyllä oikein vaikuttanut kipuitkulta tai sitten kääntymään oppiminen vei unet tai tai tai. Voi kunpa nuo osaisivat ilmaista itseään selkeämmin tai kumpa itse osaisi lukea vauvaansa paremmin :(

Zombiena päivän aloittanut Lillakka

Vierailija

Saibu :) Ja terkut sinnekin suunnalle toukokuu05!

Kylläpäs minä tänään olekin kirjoitustuulella. No, pysyy ainakin pino näkyvillä. Nyt taisi poika vääntää jotain housuihinsa eli takaisin hommiin...

Lillakka

Vierailija

Minä kirjoittelen, vaikka Linda huuteleekin pinnasängyssä. Nykyään on kamalan vaikeeta nukuttaa sisälle. ...No nyt piti käydä ottamassa likka syliin et rauhottuu. Tänään meni sitten uudet vaunut heti huoltoon. Yksi pyörä ei meinannu pysyä ollenkaan mukana. Kiva kun ostettiin just uudet ja heti tulee jotain häikkää. No, käyn ne sieltä kohta hakemassa pois ni päästään huomenna taas aamusta lenkille. Siitä on tullu kiva tapa, meinaa noista aamulenkeistä. Itselle jäi tommonen makkaravatsa, niin olis kiva jos sais sitä vähän kutistettua.

Meillä on myös pari viikkoa kiinteet maistunu piltin muodossa. Ne on sitten niin näppäriä ja hyvän makuisia. Pikkuhiljaa määrät vaan lisääntyy ja makuja tulee lisää. Olis vaan kiva jos Linda sais kätöset pidettyä pois suusta kun syödään. Välillä raivostuttaa kun sitten on joka paikka siinä soosissa. No, tämmästä tää opettelu on. =)

No ei täs ny keksitä muuta ja täytyykin lähteä hakemaan niitä vaunuja. Jaksamisia kaikille! =)

T: Wera ja Linda 4kk ja risat

Vierailija

Meillä tänään oli 5 kk neuvola. Dani oli 68cm pitkä ja painoi 7660g. Hieman oli paino suhteessa laskenut. Olenkin tässä miettinyt pitäisikö jo alkaa antamaan kiinteitä. Meillä ollaan tähän saakka syöty vain tisua. Meillä myös yöt alkaneet olla rikkinäisempiä kuin koskaan ennen. Korkeintaan nukutaan se 4 tuntia peräkkäin, mutta useimmin vain 2-3 tuntia ja sitten taas tisutellaan. Sekään ei ole tavatonta, et herätään 1-1½ tunnin välein.. Joskus Danilla on oikein nälkäkin, joskus vain haluaa imutella. Meillä kun ei ole sitä tuttia, josta sais helpotusta yöllä tai päivällä. Ja äitee on opettanu pojan " hyville tavoille" , aina saa yöllä tisua ku huutaa.... No, jospa noi yöt täs tasottuu lähempänä vuotta ku syö jo kunnolla aterioita.

Meillä pilkistää suusta jo 2 hammasta. Koville on ottanut niiden tulo. Itkua on piisannut sekä päivin että öin. Ehkä noi heräilyt yöllä ovat olleet myös sitä.

Mä oon kans nauttinu näistä syyskeleistä ja lenkkeillyt ahkerasti. Dani on alkanut nukkumaan tosi hyvin pitkiä päikkäreitä raikkaassa kelissä pihalla. Käsittämätöntä miten äkkiä kesä meni vauvan kans touhutessa. No, meillä ainakin isommat lapset odottaa kovasti talvea.

#Viettäkää mukava tapaamishetki kaikki toukokuiset, kovasti tulisin mukaan jos asuisin lähempänä..

#Terkkuja kaikille yöheräilijöiden äideille, ainakin sut muistan crobin.

Ninni-pinni & Dani 5kk

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat