Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mielipiteitä: tapetti vai maalattu

Vierailija

a) olkkari

b) vanhempien makkari

c) muksujen makkarit

???

Kommentit (11)

Vierailija

Paitsi jos olohuone on esim. poikkeuksellisen korkea ja vaikea tapetoida.

Meillä on kahden lapsen taloudessa kaikki seinät tapetoituja ja hyvinä ovat pysyneet myös lastenhuoneissa (kaksi alle 3-vuotiasta lasta). En ymmärrä, minkälaisia tuholaisia teillä on kotona, jos lapset sotkevat tapetitkin. Meillä on muuten vaaleat sohvatkin:)

Maalattavat lasikuitutapetit sopivat lähinnä mökille.

Vierailija

paljon kauniimpi kuin tapetti, nykyään maalit ovat niin lämpimiä, ei enään kolkkoja.

tehtiin just täys remontti ja jokaine huone maalattiin, lastenhuoneesen tuli alhaalta eri väri ja ylhäältä eri ja keskellä boordi.

Vierailija

ehdottomasti maalattu kaikkiin em. huoneisiin. Tapetit pysyy siisteinä perheissä, joissa lapset istuu valkoisilla design-sohvilla siististi Burberry-vaatteissaan päivät läpeensä. En tosin tunne yhtäkään sellaista perhettä, mutta Gloriassa niitä välillä on ;-). Tutustu esim. tikkurilan kotisivuihin, siellä on mielettömästi ideoita ja vinkkejä. Rautakaupoista saatavat esitteet on aivan jumalaisia! Maalaaminen ei tarkoita sitä, että seinä olisi yksivärisen tylsä, vaan siihen saa eri sävyjä, kuvioita, heijastuksia...Käytä vaikka lastenhuoneeseen sabluunaa tai vapaalla kädellä puoleen seinään asti maalattuja pystyraitoja. Tai miksipä pelkkä iloinen boordi ei riittäisi? Toki siitäkin jää irrotettaessa jälki, mutta boordi yleensä säilyy parempana koska se sijoittuu n. seinän puolivälin tasolle. Itse olen maalausfriikki, meillä on kaikki seinät eri värisiä, osa yksivärisiä, yksi on töpötelty kahdella sävyllä eläväpintaiseksi ja yhteen on tulossa suurehko kukkaköynnös-koristemaalaus. Mielikuvitusta peliin!

Vierailija

vähemmällä työllä pääsee jos haluaa muuttaa seinän väriä (vrt tapettiin). Olkkariin voisin kokeilla erilaisia helmiäislasyyreitä (mm. tikkurila), lastenhuoneisiin tekisin tasaisen pohjan johon tekisin sabluunalla isohkoja aakkosia sinne tänne seiniä (A B C), makuuhuoneeseen voisin laittaa Sadolinin hiekkamaalia (sävy Yyteri).

Vierailija

Olen aina ajatellut ettei ikinä maalattuja seiniä, mutta nyt olen kyllä huomannut, että joskus se kannattaa!!!! Jos vielä siis rakennetaan, niin ehdottomasti maalaan lastenhuoneet, samoin varmaan eteisestä jossa likaisilla käsillä lääpitään kaikki seinät.

Vierailija

Mää tykkään tapetista.

Muutetaan jouluks omaan taloon ja oon aatellu laittaa lastenhuoneisiin alaosaan seinästä maalia, sitten boordin ja ylle tapetin.. Jos vaan toimii moinen viritelmä.. =)

Lastenhuone.fi osotteessa on kivoja siirreltäviä kuvia seinälle, kannattaa käydä kattomassa!

Vanhempien huoneeseen ehdottomasti tapetti, olkkariin sekä että. Vaikka yhelle seinälle tapetti ja lopuille sopivaa väriä maalina.

Uusimmat

Suosituimmat