Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muurame-talopaketeista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kenelläkään kokemusta Muurame-valmistalopaketeista? Me ollaan kyseistä " avaimet-käteen-pakettia" katseltu, ja kovasti kiinnostaisi. Haluttaisiin tosin tehdä joitakin muunnoksia sekä jättää esim. seinäpinnat ja lattiat omakustanneisiksi. Lisäksi vaihtaisimme takan. Kertokaa kokemuksia!

Kommentit (4)

Vierailija

muakin kiinnostaisi. Just ollaan katsottu tuota 121-4 mallia! Tonttia vaan ei oo, ja tuskin heti saadaankaan.

Osaatko sanoa, paljonko meni muihin kuluihin rahaa?

Entä paljonko yksittäiset muutokset maksavat, siis suunnilleen? Kuten parilasiovet?

Miten teette puolilämpimän kuistin? Onko lattialämmitystäkään? Vai vaan villat yms. lämmittämässä?

Itse haluttais ulos ovi olkkarista, lasipariovet, ikkunat tuulikaappiin, ja isommat ikkunat olkkariin. Onnistuukohan kaikki nuo, osaatko sanoa?

Kiitos, jos viitsit vastata (tai joku muu)!

Vierailija

jos esim. ilmansuunnat parempi niin. Eli meillä siinä peruspohjassa esim. khh/ph/sauna olivat vasemmalla puolella, halusimme ne oikealle puolelle. Tuollainen muutos ei muistaakseni lisää hintaa millään tavalla. Niin ja sitten otimme pienen parvekkeen yläkerran toiseen makuuhuoneeseen (lähinnä tuuletusparveke, mutta mahtunee myös pieni pöytä ja pari tuolia jos haluaa)...

Vierailija

Talopaketti tulee tosiaan sitten tamm-maaliskuun aikana ja muuttamaan päästään toivottavasti huhtikuun alussa. Muutoksia voi tehdä, joten niistä kannattaa tietysti kysyä. Meille tulevat mm. seuraavat muutokset/lisäykset:

Meillä mallina T-121-4

-ulkoverhouksen teemme itse (meitä ei miellyttänyt se lautaverhoilu, mitä M-talot tarjoaa ja muunlaista he eivät tee)

-puolilämpimän kuistin teemme itse

-yläkertavalmius eli yläkerran teemme myöhemmin itse

-parketti olohuone/keittiö/kirjastohuoneeseen (hankimme siis parketin itse ja M-talot asentavat sen)

-hankimme itse sisustuksen (kalusteet/laatat) vessaan/kylpyhuoneeseen (M-talot laittavat)

-eteisen kaappi hankitaan itse

-keittiö tulee Muurametalojen kautta, mutta otimme hieman erilaisen mallin Puustellilta kuin mitä M-talot tarjoaa

-lisäksi tulee ilmalämpöpumppu, keskuspölynimuri ja kaksoislasiovet kirjastohuoneeseen...

Saattoi olla muutakin, mutta tuossa ne mitä tuli mieleen...

Eli meillä ei oikeastaan varmaankaan säästetä noilla muutoksilla, mutta saapahan sellaista kuin itse haluaa. Tosin paljon otamme myös Muurametaloilta sisustukseenkin (laminaatti makkareihin, kaakeli eteiseen, tapetit, vessanpytyt...).

Ainakin tähän asti ollaan oltu oikein tyytyväisiä firmaan ja kyllähän se tuntuu ihanalta ajatukselta, että talvella he tekevät talon ja päästään sitten siihen asumaan. Vaikka tosiaan itselle jää vielä sitä hommaa, mutta voidaan tehdä pikku hiljaa samalla kun siinä asutaan...

Uusimmat

Suosituimmat