Voi, itku! kertokaa, mitka on masennuksen oireita? Mun pitaisi tehda tutkimusta, mutta en ole tanaan saanut mitaan tehdykis. Ei huvita, en ...

Vierailija

koska lapsi on hoidossa ja mies tekee pitkää päivää omassa työssään. En jaks alukea päivän lehita, enkä oikein liikkuakaan.. Lapsen kanssa viihdyn ja nautin leikkimisestä ja ulkoilemisesta hänen kanssaa. Mutta koen muuten asiat ja ihmiset kovain negatiivisseti. En välttämättä viitsi vastata edes puhelimeen, jos joku kaveri soitttaa. Surkealta tuntuu, eikä yhtään lohduta, että pimeämpään vuodenaikaa kohti ollaan menossa.

Pieniä merkkejä alakulosta, mutta elämänlaatua on heikentynyt. Mikään ei oiekin innosta, kiinnosta. Voiko näillä " oireilla" lähteä hakemaan jotain apua vai pitäiskö avun löytää omasta itsestään?

Kommentit (11)

Vierailija

tuo olla masennustakin, mutta tutkimuksentekoon kuuluu kausia, ettei saa mitään tehdyksi toisin sanoen se on luovaa työtä ja joskus aivojen pitää saada levätä kunnolla. JOs rentoutuisit ensin, kun kerran tiedät ettet saa mitään tehtyä.. tee vaikka jotain muuta hyödyllistä tai työhön liittyvää " järjestämistä" juoksevia hommia tms.

itsellä on niin pinna kireällä ja pienestä on kuitenkin kiinni, että voin tämän projektin saada valmiiksi. Jos sitten saisi kunnon tauon ja hieman rauhallisemman otteen tähän elämään

Vierailija

Käy lukemassa vaikka tohtori.fi:ssä masennusklinikan artikkeleja. Siellä on myös testejä joilla voit arvioida omaa tilannettasi. Ja tosiaan jos siltä tuntuu niin hae ammattiapua ajoissa!

Vierailija

ei se haittaa vaikka käy turhaankin. Terveyskeskuslääkärillä voi myös tehdä masennusseulan, joka auttaa arvioimaan voisiko olla kyse masennuksesta.

Vierailija

kyllä lapsen hoitoon vieminen oli väärä ratkasu, jos se aiheuttaa niin pahat morkkikset että epäilet ittees masentuneeks. Juttele sen miehes kanssa, se saa kanssa luvan ymmärtää, että elämässä on kyse muusta kuin työtä, ihan aikuisten oikeesti!

Vierailija

hoitoon jättämistä perustelin sillä, että viimeistään nyt on jo aika saada väikkäri valmiiksi ja panostaa työelämään. Muuten epävarmuus sen kuin jatkuu. Mies oli myös vahvasti sitä mieltä, että lapsi vain hotioon ja minä järjestämään omaa työelämää

Vierailija

Ota se lapsi pois hoidosta ja ole sen kanssa jos sitä kerta haluat!

Mä sen sijaan sain tohtori.fi sivujen masennustesteitä keskivaikean masennuksen kriteerit täyteen..:(

Vierailija

tutkimustyö pienellä apurahalla (sekin kohta loppuu) tuntuu tosi vähäpätöiseltä. Mutta kun työn tekeminen tökkii, tunnen olevani täysi luuseri, joka istuu päivät netissä, eikä saa mitään aikaiseksi. Tulevaisuus, etenkin työelämä tuntuu muutenkin tosi epävarmalta, olen yli 30, eikä mulla ole vakiduunia.

En tiedä, tuntuu, että olen kunnolla epäonnoistunut elämässäni. Meillä ei ole edes omaa asuntoa, koska en ole halunnut, että mies joutuu ottamaan yksin ison lainan. Tosin milläs minä lainaa saisinkaan, kun tulot ovat pienet ja epävarmat

Vierailija

eli lapset närästää ja pahasti, samoin kotihommat ym arki.. Ilman lapsia tuntuu että herään eloon.. Aion ottaa asiasta kiinni, ja ottaa yhteyttä perheneuvolaan.. Olen ollut lasten kanssa kotona 2,5v, lapset 2v5kk ja 1v.. Ihan kauheet morkkikset ja lapset ärsyttää..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat