väärin tehnyt

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kertokaa mitä teen,mahoton vauvakuume on iskenyt päälle.Joka päivä mietin jatkanko pillereiden syömistä vai en.

Syy,jonka takia tuntuu pahalta haaveilla raskaudesta on se,että hätäpäissäni ja väärin harkittuani tein jokin aika sitten keskeytyksen.

Nyt kuitenkin olen ajatellut asiaa perusteellisesti ja ymmärtänyt kuinka väärin olen tehnyt.Haluaisin lapsen,mutta tuntuu tosiaankin pahalta,kun tein noin edellisen raskauden kanssa.

Mitä mieltä,ansaitsenko enää lasta?

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä me kaikki teemme elämässämme virheitä, isoja ja peruuttamattomiakin. Ehkä se keskeytyspäätös oli silloisessa elämäntilanteessa ihan oikea ratkaisu? Tai vaikka olisi ollut virhekin, ei se tee sua mitenkään kelvottomaksi vanhemmaksi. Kuinka kauan keskeytyksestä on? Minkä ikäinen olit silloin? Olethan varma tästä vauvakuumeesta? Millainen parisuhde sinulla on? Vauvan ja taaperon hoito on kovaa hommaa, siinä on parisuhdekin tosi lujilla. Niin kuin taitaa monesti kyllä olla jo raskausaikana, hormonien takia. :)

Kaikkea hyvää elämääsi! :)

Vierailija

...elämäntilanteista riippumatta. Sitä paitsi jossain on joskus ollut juttua, että tosi moni keskeytyksen tehneistä tulee kuitenkin toivotusti raskaaksi puolen vuoden sisällä keskeytyksestä. Eli ei se mielen muuttuminen nopeastikaan ole harvinaista.

Ja vauvaa saa haluta ja kannattaa miettiä asiaa joka kantilta ennen kuin ryhtyy tosi toimiin. :) Ja kannattaa muistaa, että tosiaan niitä pelko/paniikkitunteitakin tulee vielä. Itsekin lähes joka toinen päivä herään ja ihmettelen, että MIKSI ihmeessä mäkin haluan vauvaa... :D

En tiedä vastasinko edes kunnolla kysymykseesi.

Vierailija

Eihän ongelma ole siinä,että mies ei haluaisi uutta mahdollisuutta.Eihän ole vastaan asiassa.Hän oli sitä mieltä jo aikaisemmin,että ei aborttia,mutta minä olin niin tyhmä ja tein sen.

Kaikki on nyt kiinni siitä,että minusta tuntuisi pahalta alkaa odottaa uutta vauvaa,kun noin julmasti olen tehnyt.

Keskeytyksen aikaan ajattelin.että en pärjäisi neljän lapsen kanssa,jotka olisivat syntyneet reilun kolmen vuoden sisällä.Kaksi vanhintahan ovat jo aika isoja.Kyllähän se olisi ollut pakko jaksaa.

Tuntuu,että jos saisin vielä mahdollisuuden niin jokin menisi pieleen.Toisaalta olen sitä mieltä,että jumala ohjaa meidän tekemisiä ja ratkaisuja.Oliko tää sit tarkoitettu mun kokea,en tiedä.

Vierailija

Sepä tässä on kaikkein oudointa,koska niinkuin sanoin siitä keskeytyksestä on vain jonkin aikaa eli noin kaksi kuukautta.Tää tuntuu varmaan tosi hullulta,mutta ihminen näköjään oppii vasta virheistään.

Elämä ei ole kerennyt tän ajan kuluessa muuttua suuntaan tai toiseen.Paitsi se,että olen ruennut ajattelee tään kokemuksen kautta elämää aivan toisin kuin ennen.Olen ymmärtänyt mikä on oikeasti tärkeää ja mikä ei.Joskus käy mielessä,että tän oli tarkoitus tapahtua minulle,että oppisin arvostaa elämää.

Vähän taustoja tohon,miksi päädyin keskeytykseen.Olen ollut avoliitossa saman miehen kanssa 15 vuotta ja meillä on jo neljä lasta(10,8,3 ja 1½-vuotta).Olin päättänyt,että he riittävät ja jopa kerennyt vannoa kaikille,että en tee enää lapsia.Järkytys oli suuri,kun huomasin olevani raskaani.Ajatuksissa vaan ensimmäisenä,että mitä muut ajattelevat ja mitenkä minä jaksan noin monen pienen kanssa.Seuraava raskaus oli kaksoisraskaus,paniikissa ja tuen puutteessa varasin ajan keskeytykseen.Väsyneenä en osannut ajatella asiaa järkevästi.Olin aivan kuin " unessa" kun menin sairaalaan toimenpiteeseen.Kaduttaa niin valtavasti.Onneksi olen päässyt irti " itkukaudesta" .Nyt on jäljellä vain suuri kaipuu ja tyhjä olo.Mies oli sitä mieltä,että ei keskeytystä,mutta minä hölmö olin itsepäinen ja toimin kuin en olisi ymmärtänyt mitä tein.

Nyt tosiaankin tuntuu,että voi kun voisin antaa edes yhdelle lapselle mahdollisuuden elämään.Siitä olen varma,että osaisin suhtautua raskauteen ja vauvaan aivan erilailla,kuin ennen.Oli toi vaan sellainen kokemus,että toivottavasti en joudu kokee mitään vastaavaa enkä toivo myöskään kellekään muulle.

Vierailija

en ole joutunut vastaavaan kun itselläni on vain yksi lapsi ja toista ei ehkä harkitakkaan. Mutta uskon että ainut asia millä pääset tästä kaipuustasi eroon on se että teette toisen. Voit perustella miehellesi sitä että teit keskeytyksen ja se oli väärä teko. eiköhän hän sittetn suostu. Voi ihanaa...olisit saanut kaksoset. Ymmärrän kyllä että oli shokki..etenkin kun jo ennestään noin monta lasta. Käytitkö silloin pillereitä?Olitko unohtanut ottaa yhden vai tulisitko raskaaksi vaikka otit niitä niinkun kuuluu. Kyllä abortti on minusta todella paha teko mutta jos on jo noin monta lasta ja tulee raskaaksi ja vielä kaksoset niin on se vaikea paikka. Mieti tietysti jaksatko 5 tai 6 lapsen kanssa. Minäkin tässä pähkäilen että haluaisinko vielä toisen vaikka olen aina sanonut etten halua. Perhe olisi hyvin näin mutta silti kaivertaa pieni vauvakuume...eniten sen takia että saisi kokea sen ihanan vauva ajan vielä ja että saisi meidän pojalle kaverin. Mietin vain että miten muka jaksaisin ja että haluankohan sitä edes oikeasti ja onko se meidän pienelle pojalle parempi vai ei. Miettikää miehesi kanssa. Minusta teidän tilanteessa ehkä kannattaisi se vauva koska muuten suret koko elämän.

Vierailija

Hei,

Aika vaikea sanoa mitään, kun taustoja ei tiedä, esim. onko sinulla lapsia? Elämäntilanteet on niin erilaisia ja jokainen kokee asiat ja jaksamisensa eri tavalla. Joku haluaa vakituisen työn ennenkuin voi harkita lapsia. Toinen haluaa " vahinkolapsen" , vaikka kumppani lähtisi lätkimään. Itse vauvakuumeen kourissa olevana olen palstoilla pohtinut miten mieli voi vaihdella päivittäin riippuen miltä kulmalta neljättä vauvaa miettii. Joten kehotan miettimään tarkasti syitä miksi oikeasti päädyit keskeytykseen ja mikä nyt on toisin. Juttele myös ystävien, sukulaisten tai vaikka neuvolan terkkarin kanssa asiasta, ettet mieti sitä vain yksin. Itse koen että lapset saadaan vain lainaan hoivattaviksi ja kasvatettaviksi, jokainen joka haluaa antaa rakkautensa pienelle ihmisen alulle ansaitsee mahdollisuuden.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat