Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masutuubin käytöstä kysymyksiä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ostin Eurokankaasta kangasta ja äitini teki siitä mulle masutuubin. Hinnaksi tuli jotain reilut 2 ¿ ja hyvä tuli (vähän pitää vielä sitä fiksailla). Pidättekö te muut masutuubia ihan " suorana" vai rypytettynä? Mulla se on suorana niin, että yläosa on rintojen alla ja alaosa ehkä jotain 10 cm navan alapuolella. Aion ostaa vielä lisää kangasta ja tehdä uusia masutuubeja, mutta en osaa päättää väriä (vaihtoehtoja on tosi paljon). Mulla on eniten vaaleanpunaisia paitoja ja toi eka masutuubi on valkoinen. Minkävärisiä vielä ostaisin? Lähinnä mietin, että näyttääkö tyhmältä, jos vaaleanpunaisen paidan alla on vaaleanpunainen masutuubi (eri sävyä) vai oisko esim. viinipunainen parempi? Vai vaan lisää valkoisia? Mustaa en halua.

Kommentit (11)

Vierailija

hmm, tämä oma nyt päällä oleva kaupan tuubini on venyvää mutta napakkaa, ei siis mitään hurjan venyvää trikoota (näyttää lapun mukaan olevan viskoosia suurimmaksi osaksi, elastaania vähän mukana, siitä joustavuus).

tietenkin kangas voi olla vähän tukevampaakin, mutta mikäli ei yhtään veny, voi vauvamaha kasvaa siitä kohta ulos.

laitoin tuossa jo mitat aiempaan viestiin, nämä valmiit siis yhden koon tuubeja.

C

Vierailija

Siskoni teki sen vanhasta kireästä T-paidasta ja kovasti tykkään. Pidän sitä rintojen alle vedettynä. Jopskus jopa ihan liivien alle jos tuntuu et kaarituet painaa. Kangas tulee lantiolle ja on hieman rypyssä. MAsun kasvaessa suorenee varmaan :) Tuubi on valkea. Ajattelin myös teettää jonkun muun värisenkin.

Miksi vaaleanpunaisen alla ei voisi käyttää hiemen eri vaaleanpunaisen sävyistä tuubia? Kuulostaa ihan hyvälle. Samoin se viininpunainen. Itse valitsen ensimmäiseksi tuubiksi valkean ajatellen juuri sen monikäyttösyyttä.

Tuubihan siis lisää tavallisten paitojen käyttö ikää raskaudenaikana :) Ei tarvitse suotta hommailla mammapaitoja kun tuubilla pärjää. Kun tavan paita nousee masun mukana ja väliin jää paljas iho kaistale niin tuubi peittää sen ja on muodikas - kerrospukeutuminen :)

Suosittelen kaikille! Ei oo kallis jos vaan yhtään osaa ommella. Tai sit käyttää sukulaista apuna ;)

Vierailija

Että mimmosta/hintaista kangasta menen Eurokankaaseen kysymään, josko äitini tekisi pari tuubia käyttöön? Kun en ole kangaskaupoissa käynyt, saatika ompelukonetta käyttänyt :)

Mulla myöskään Carriwell tukivyö ei pysy rullautumatta ja se taas tuntuu inhottavalta kun rullautunut reuna painaa. Ostin joskus viikolla 16 ja pidin pari kertaa, jonka jälkeen se on jäänyt tuonne kaappiin käyttämättä. Ehkä koko on liian pieni?

Dagmar, rv 24+4

Vierailija

Jotka olen ostanut 1¿/kpl F.I.T:n alesta minihameina :)

Minihametuubini toimii loistavasti, on sopivasti kapeampi ylhäältä ja pyöristetty tuosta keskeltä. Itse pidän esim vaaleanpunaisen paidan alla tummanpunaista tuubia paidasta riippuen suorana tai jos täytyy peittää osittain auki jääviä housuja, niin lanteille hiukan rypytettynä ja sitten asusteeksi esim punainen laukku tai huivi, niin saa mukavasti uutta ilmettä entiseen puseroonkin. Ja maha ei palele.

Vierailija

yksi kaupasta ostettu musta, toinen itse tehty vihreä.

pidän tässä vaiheessa masutuubia puolet suorana, puolet rypytettynä. nostan yläreunan alkamaan rintojen alta, vedän kankaan suoraksi housujen ylänappiin asti, josta rypytän lanteille vetskarin yli (tämä siksi että olen pitänyt vielä " omia" housuja nappi ja vetskari osittain auki, tällä tavoin tuubi peittää hyvin..).

varmaan kun vatsa kasvaa, pidän tuubia tilabnteen mukaan enemmän suorana. käytöstä sen verran että eri vaatteiden kanssa olen pitänyt eri tavoin, joko neuleen ja t-paidan alla tai sitten esim. neuleen alla, kauluspaidan päällä - mikä kulloinkin käy parhaiten. aina kuitenkin housujen päällä. ainakin raskauden alkuvaiheessa/ puolivälissä kun omat paidat vielä mahtuu mutta alareuna alkaa hiukan nousta, tällä saa välitilaa peitettyä ja sitten tietysti tuo vanhojen housujen käytön helppous (vielä nyt).

kaupasta ostettu tuubi oli korkeudeltaan n. 52 cm, eli pituutta on aika reilusti. nämä yhden koon tuubit on valmistettu kahdesta muotoonleikatusta osasta, jolloin yläosa on kapeampi (pysyy paremmin ylhäällä), leveyttä 36 cm, ja alhaalla leveyttä 46 cm.

huh, tuli pitkälti tekstiä. itse olen ollut tosi tyytyväinen tuubiin.

C

Vierailija

En ollu ennen tämmöisestä kuullutkaan. Kiitokset aiheen esiin nostaneelle! =)

Mulla kävi jo tosi aikasessa vaiheessa monet paidat " pieniksi" , koska rinnat ovat kasvaneet hurjasti...ja nyt on jo tietysti mahakin pyöristynyt, täytyypä katella sopivaa kangasta jostain, vielähän tässä on aikaa tuollaista masutuubia käyttää.

Vierailija

Mulla on vain 3 äitiyspaitaa (lyhythihaisia), enkä viitsi niitä enempää ostaakaan, koska ton tuubin avulla voin pitää " vanhoja" paitojani. Vaikka en olekaan mitään kerrospukeutuja-tyyppiä, näyttää masutuubi ihan kivalta. Kiitos muuten noista " oikean" masutuubin mitoista! Voinkin sen mukaan tehdä ne uudet masutuubit.

Vierailija

mulla on tuo carriwellin tukivyö. tosi ihanaa materiaalia, eikä paha hinta. mulla vaan on sellainen ongelma sen kans, että alkoi aina aiemmin rullautua alhaalta, siis kun maha ei vielä ollut kovin iso, kuitenkin niin iso, että oli jo selkä- ja lonkkasärkyä. nyt rv 26 ja olen pitänyt patrician tukiliiviä. tänään sitten kokeilin uudestaan tuota carriwellia, laitoin sen aluspaidan päälle ja alareunan vähän aikaisempaa ylemmäksi. nyt pysyy paremmin rullautumatta, mutta ei tue siltikään niin hyvin kuin tuo toinen vyö(joka tukee paljon alempaa) ja alareuna puristaa vähän. en tiedä sitten, onko mulla väärä (liian pieni) koko. onko muilla samanlaisia kokemuksia? voi kai olla yksilöllistä, miten nuo tukivyöt sopii kellekin... mulla esikoisen kohdalla käytin vain patrician vyötä, toisen kohdalla vain anitan vyötä ja nyt siis arvon kahden välillä, paremmalta tuntuu patricia.

Uusimmat

Suosituimmat