Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kasvatustieteitä opiskelleita?

Vierailija

mitä teette työksenne? ajattelin vain että mihin muualle voi työllistyä kuin opettajaksi? pitääkö opinnoissa huomioida jotain?

Kiitos!

Kommentit (4)

Vierailija

Minä suoritin työharjoittelun, jonka vaihtoehtona oli opettajan pedagogiset opinnot. Luokanopettajakoulutus on sitten erikseen ja heidänkin tittelinsä on kasvatustieteen maisteri. Lisäksi mun laitoksella eli kasvatustieteen laitoksella voi opiskella myös aikuiskasvatustiedettä ja erityispedagogiikkaa pääaineenaan.

Minun alan ihmisiä työskentelee mm. koulutussuunnittelijoina, henkilöstöhallinnossa, opoina, projekteissa (järjestöissä) sekä henkilöstövuokrausfirmoissa yms. Mahdollisuuksia on paljon, kunhan osaa markkinoida itseään.

Itse valmistun jouluna ja olen aikonut hakea psykologiksi ensi kesänä opiskelemaan. Minua häiritsee juuri se, että tässä ei ole mitään selvää ammatin ja työn kuvaa. Ja suurin osa töistä on paperin pyöritystä. Viime kevään työharjoitteluni osoitti sen (yliopistohallinnossa), että kaipaan enemmän vuorovaikutteisempaan työhön ja psykologin työ on ollut kyllä aina mun haave. Sinne aion pyrkiä niin kauan, että sinne pääsen.

Minulla ei kyllä ole kovin positiivinen kuva tuosta yleisestä kasvatustieteestä. Luokanopettajapuoli on sitten paljon selkeämpi. Se tietysti myös riippuu ihmisestä, kuinka selkeästä työstä ja ammatista pitää. Että tämmöstä sepustusta!

Uusimmat

Suosituimmat