Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuhrua ja hyytymiä rv 8 - Olkaa niin kilttejä, kertoisitte kokemuksia!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei kaikki!

Olisin tosi kiitollinen, jos joku tietäisi faktoja ja voisi kertoa kokemuksia alkuraskauden vuodoista. Mua pelottaa nyt oikeasti vähän mun tilanne ja lukisin mielelläni tietoja asiasta, on ne sitten positiivisia tai negatiivisia.

Selvitin tämän palstan & netin avulla, että pieni tuhruvuoto on alkuraskaudessa melko tavallista - siis ruskea limainen vuoto, joka ei ole selvästi verta. Ja ruskea väri muutenkin kai olisi ihan " hyvä merkki" . Että se on vanhaa verta, joka poistuu. Mulla on alkanut tällainen vuoto eilen - pian seksin jälkeen - ja jatkunut tänään niin, että on tullut pari mustempaa ja isompaa paakkua kiinteää limaa. (Sori nyt nämä jutut...)

Mua ei sen kummemmin satu, mitä nyt vatsaa hiljaa jomottaa niin kuin on tehnyt koko raskauden ajan. Mitä nuo hyytymät voisi olla? Itsellä heti hiipii inhottava pelko mieleen, että ne on jotain sikiökalvoja... mutta tämä nyt on tämmöinen hiljalleen panikoivan maallikon diagnoosi. Kiltit kertokaa!

Sirkki kiittelee jo etukäteen!

Kommentit (3)

Vierailija

..niin mulla ainakin on ollut aikamoisen limaklonttistä tuo vuoto toisinaan. Sitkeän oloista kamaa :-) Rusehtava värihän tosiaan kertonee siit vanhasta verestä, hyytymät voivat siis olla mahdollisia.

Muusta en kyllä valitettavast sitten varmaksi osaa sanoakkaan :-/

Vierailija

löytyy kokemusta omakohtaisesti..eli mulla alkoi ruskea vuotelu jo viikolla 7, ollut välillä reilumpaa, välillä tauollakin, mutta pääsääntöisesti

olen enemmän tai vähemmän tiputellut eri ruskean " sävyjä" jo 13 viikkoa. Asiaa on tutkittu ja tilannetta seurattu, mutta aina tuloksena sama: " jotkut vaan tiputtelee - jotkut jopa läpi koko raskauden" -veisu.

Eli syytä ei löydy. Kohdun suu on kiinni, kohdunkaula kehittynyt normaalisti, vuoto ei tule istukasta, hematoomia (verihyytymiä) ei löydy, eli mulla syynä ilmeisesti vaan sellaset verekkäät kudokset ja helposti repeileviä pikkusuonia alaosastossa...

alkuvaiheessa vuodot on kuitenkin tavallisempia ja monilla ne loppuu

vko 12 tietämissä. Useimmiten ruskea vuoto on ihan harmitonta, joskus se voi kuitenkin kieliä mm. tulehduksesta, joten tilanne kannattaa selvittää ja ainakin sulkea tulehdusmahdollisuus pois. Jelppiä saat ihan neuvolaan soittamalla. seksin jälkeen vuotelu ei varsinkaan ole kovin tavatonta..joten tuskin sulla on aihetta paniikkiin. Eli soita

sun neuvolaan, niin pääset eteenpäin. Pää kylmänä vaan, jos jatkuu,

tää kun tuppaa stressata aika sataa...

t. BOTW + Kerttu-Ilmari 19+4

Vierailija

Soittelen varmasti aamulla neuvolaan.

... Ja nostan tämän vielä, jos joku vielä ehtisi vastailla.

Nuo hyytymät / limat huolestuttaa erityisesti. Eli onko kellään vastaavia kokemuksia " paakuista" , jotka vähän muistuttaa oviksen aikana tulevia, mutta on ehkä vielä sitkeämpiä (ja valitettavasti verisiä)? Yleensä on puhetta vain lisääntyneestä valkovuodosta.

-Sirkki rv 8 (bd!)

Uusimmat

Suosituimmat