Viihdyn kotiäitinä sen verran hyvin,

Vierailija

että en haluaisi palata töihin enää ollenkaan. Koskaan. Pakko on vaan palata. Lapsia on 2 ja olen 2.5 vuotta ollut kotona.

Alkuun en viihtynyt ja tuntui tosi raskaalta. Kaipasin töihin ja työkavereita jne. Nyt joitain aikoja sitten löysin tämän jutun ' punaisen langan' ja olen oppinut nauttimaan kotielämästä, aikatauluttomuudesta ja siitä että on aikaa hoitaa koti ja lapset hyvin. Ulkoillaan, laitetaan ruokaa, muovaillaan, piirretään, luetaan satuja, retkeillään metsässä ja kaikkea kivaa. Ei ole pakko juosta kellon kanssa.

En kaipaa baarielämää, olen lopettanut baareissa käymisen kokonaan, en kaipaa edes sitä ns. omaa aikaa. Tämä on tätä perheen aikaa ja ihan hyvä näin. Jos lähtisin vaikkapa viikoksi pois lasten luota jonnekin matkoille, mun tulisi hirveä ikävä. Ovat niin pieniäkin vielä.

Voi kun voisi jatkaa elämää näin ikuisesti:)

Muita kotielämään yhtä hyvin sopeutuneita?

Kommentit (8)

Vierailija

Jotenkin ennen lapsensaantia en olisi ikinä voinut kuvitella nauttivani pitkästä kotonaolosta. Nyt en muuta haluaisikaan kuin jatkaa näin. Lapsi on tosin vasta puolitoistavuotias, eli olen ollut vähemmän aikaa kotona kuin sinä. Mutta olen tosiaan alkanut nauttia tästä, rutiineista, siitä, että päivät sujuvat omalla rauhallisella rytmillään, että minä ja lapsi päätetään, mitä tehdään ja missä järjestyksessä.

Itseäni tosin kyllä baaritkin vielä kiinnostaa ja ns oma aika, tapaan ystäviä koko ajan, ilman lastakin. mutta olen huomannut, että jaksan esim lukea kirjoja ja ajatella asioita paljon enemmän kuin töissä ollessa, jolloin kaikki mehut menivät työn tekemiseen eikä iltaisin juuri mitään erityisä jaksanut. Mielestäni tämä on paljon ihmisarvoisempaa elämää.

Vierailija

Hänen kanssaan voi jo tehdä paljon kaikkea ja puhuu hyvin, joten tuntuu jopa etten vielä veisi häntä kerhoonkaan heti kun täyttää 3 vuotta, vaan hieman myöhemmin. 3.5 -4-vuotiaana.

Lähistöllä tavataan puistoissa paljon lapsia ja meillä on aika virikkeistä tämä ihan tavallinen arkikin ja kivaa yhdessä. Monet sanovat että vievät heti kun täyttää sen 3 vuotta kerhoon, että saa sitä omaa aikaa. Mä en vaan edes kaipaa sitä, se on varmaan tosi kummallista? Kellon kanssa ehditään juosta myöhemminkin.

ap.

Vierailija

Mulla lapset 4v ja 2kk ja mietin juuri mieheni kanssa ehkäisyasiaa... Miehelle sopisi lisääkin lapsia, jos vaan itse jaksan fyysisesti ja henkisesti. Vauvan syntymän jälkeen aattelin et ei enää ikinä, mut nyt rytmit ja rutiinit on muokkaantunut ja olo kotona on mukavaa... eli jätetään varmaankin ehkäsy ottamatta käyttöön...

Kuinka pian sitä muuten raskautuu, kun täysimetän?

-Rina-

Vierailija

niin, sen verran vielä, että tänä aamuna havahduin unesta puoli kahdeksalta siihen kun naapuri lähti viemään päiväkotiin kahta nahistelevaa lastaan ja sitten töihin. Ajattelin, että eipä juuri käy kateeksi... Oman lapsen kanssa herätään yhdeksän aikaan rauhassa... Ihanaa!!

Vierailija

Voi olla että et raskaudu täysimettäessäsi. Voi olla että raskaudut. Itse imetin vain muutamia viikkoja ja silti molempia " tehtiin" vuoden verran. että ei kovin nopeaa meillä ollut.

Vierailija:

Lainaus:

Kuinka pian sitä muuten raskautuu, kun täysimetän?

-Rina-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat