Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette huolehdi kunnostanne? Tavallinen influenssa ja nuhakuumeet ei tartu

Vierailija

jos yleiskunto on hyvä. Ihmetyttää jotkut perusterveet, mutta silti niin " sairaat" ihmiset. Työpaikoiltakin jotkut ovat poissa sairauden ( flunssa) takia vähintään kerran kolmessa viikossa ja aina kolmisen päivää minimissään.

En tajua, että miten jotkut on aina sairaita. Kyllä siinä hyvä kunto aika paljon asiaa auttaa, ettei joka pöpöä saa. Itse olen yli kolmikymppinen enkä muista, että koska ois aikuisikällä noussut esim. kuume jonkin flunssan takia. Joskus on lievää nuhaa, mutta siinä se. Ei keuhkoputkentulehdusta, ei poskiontelotulehdusta, ei flunssia, ei kuumeita . EI niin mitään. Ja sama juttu lapsellani.

Siivotaan säännöllisesti, mutta jatkuvasti ei olla nurkkia nuolemassa. Ruokavalion suhteen ei olle ylitarkkoja, vaan syödään normaalia ruokaa.

Kommentit (4)

Vierailija

Itse lenkkeilen säännöllisesti MUTTA olen myös astmaatikko ja allergikko. Meikäläisen limakalvo on kuin magneetti viruksille ja bakteereille verrattuna sinunkaltaisten normaali-ihmisten limakalvoihin.

Ja ei, en ole itse valinnut tätä vaan syntynyt tällaisena. Ja toisekseen, vaikka sairastan paljon, on sairaspoissaoloja juuri keskiarvon verran vuodessa.

Toisaalta itselläni ei ole mitään tuki- ja liikuntaelinsairauksia kuten ongelmia selän kanssa, että silleen. Niistä ne vasta pitkät sairaslomat kertyvät.

Vierailija

ja vaikka yritän ymmärtää sairastelevia, en jaksa yhtään kuunnella heidän juttujaan flunssista ja nuhakuumeista. Mulla kun ei sellaisia ole. Joskus tosi harvoin jos on, kestää tasan yhden päivän. Nopeesti on menneet ohi. Ikinä ei ole mitään, joka jatkuis ja jatkuis ja muuttais muotoaan ja siirtyis perheenjäseneltä toiselle.

Kai se on vaan joku luontainen vastustuskyky. Täytyy olla tyytyväinen.

Ja mä en ole mikään himokuntoilija, mut en myöskään himosiivoaja.

Uusimmat

Suosituimmat