Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Help! mitä teen????????

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

en tiedä,tää ei mahda olla oikee palstakaan,mut tarviin apua..

Olen 7 vkolla raskaana,mies jonka kanssa suunnittelimme raskautta,ei ole kuvioissa enää,omasta tahdostani,koska en jaksanut enää hänen lähtemistä ja tulemista,suhteestamme,sekä hän oli mustis,myös tyttö ystävistäni.Olemme eronneet puolen vuoden aikana jonku kymmenen kertaa..,mies sair mustis,pelkää menettävänsä minut jne.

Olen 35 v,olin ajatellut tehdä iltatähden,mutten kuitenkaan näin...mulla 3 lasta,4 ,7 ja 11vuotiaat.

Olen ajatellut,jos abortoin nyt tämän lapsen,laitatan piuhat kii samalla.

Olen ajatellut plussat ja miinukset,tässä plussat:

- ikä,nyt tai ei koskaan

- nyt tulisi se toivottu iltatähti

- muut lapset isoja

- sais syödä,linjoista viis :)

- täti haluaa lapsen syntyvän,lapsensa saisi serkun

miinuksia:

- ei miestä,ihan yksin...?

- jaksanko fyysisesti ja psyykkisesti

- rahallinen pärjääminen(työtön)

- huoli,löytyykö elämänkumppania enää... :( ?

- mietin vielä ex-miestäni,hänelle on 4v lapseni ja jonka kanssa erottiin vuosi sitten(jolla on uusi ihminen rinnallaan),pelkään? sulkea sitä ovea????Minun kaiketi vaikea hyväksyä...?Vaikka käytännössä ei kirpaise kun näen heitä yhdessä jne.Salaa toivon...kai... :(

Antakaa rehellisiä mielipiteitä,mulla on aika vähissä...Löytyykö lisää miinuksia tai plussia?Onko kanssaihmisiä?

Kommentit (9)

Vierailija

olet nyt raskaana ja tarkoituksensa silläkin.

jos päädyt aborttiin luulen että tulet katumaan,lapsen saamista tuskin koskaan..?asiat on vaikeita mutta tee kuten sydän sanoo.

kaikkea hyvää sinulle ja voimia!!

-nasuli ja masu 39+0

Vierailija

Minulla oli todella sairaan mustasukkainen mies jolle tulin raskaaksi. Oltiin myös eroamassa ja tehty eroa jo jonkin aikaa... Mies oli väkivaltainen ja arvaamaton, mustis sukulaisista ja ystävistä jne. Täysin syyttä.

Päädyin itse aborttiin ja olen miettinyt asiaa miljoona kertaa. En olisi ikinä selvinnyt tuosta miehestä lopulisesti eroon jos olisin saanut hänelle lapsen. Puolen vuoden päästä abortista ja erostamme hänellä oli jo uusi suhde ja hänet lukittiin sairaalaan. Tiedän että päätös oli oikein, mies oli henkisesti hyvin sairas.

Abortin tekoon vaaditaan raskaat syyt jotta sen voi jälkeen päin hyväskyä. Miettisin sinuna tarkkaan, onko (ex)miehesi todella niin mustasukkainen että hänestä voisi olla jopa vaaraa...

Vierailija

Anteeksi ,mutta sinuna en voisi enää sykkeen nähtyä tehdä aborttia ;(

Ja voihan olla että luonto tekee puolestasi valinnan tai sitten ei...

Koetahan jaksaa Ystäväiseni!

Elämä kasvattaa, vastoinkäymisilläkin.

*lämmin halaus Sinulle!*

Waimo72 *nyt ihan sanattomana*

Vierailija

kiitos palautteistanne... mietin kyllä sitäkin,miksi haluaisin ex miehen takaisin,en tiedä itsekkään.Ei se suhde NIIN hyvä ollut.Ajattelen kaiketi,että olisimme molemmat muuttuneet tahoillamme,ja kasvaneet,minä ainakin,miehestä en tiedä..

Ehkä en haluaisi luopua hänestä,lopullisesti ja sen teen jos teen tän vauvvan,niin minä hölmö taidan ajatella.

Tänään kävin gynellä,antoi minulle aikaa miettiä 24.10 saakka...kyllä itku pääsi,kun näin sykkeen,ja kun kaikki oli siellä ok,vaikka veristä vuotoa onkin ollut jo 2 vkoa.Teimme lasta tasan 2 kertaa ilman ehkäisyä,ja siiellä se nyt on... :) Antakaa lisää palautetta,ja kertokaa omista tai tuttavan kokemuksista.Vai olenko aivan yksin tälläisessa tilanteessa,ensimmäistä kertaa?????

Vierailija

Mulla ei ole ihan vastaava tilanne, mutta olin 3 lapsen yh ja sain aivan ihanan miehen joka rakastaa lapsiani mielettömästi. Nyt meille on tulossa vauva rv 17+4. Mulle siis 4. ja mun miehelle ensimmäinen. Rohkeutta sinulle. Varmasti selviät! Ja kyllä niitä löytyy ihania miehiä useammankin lapsen yh:lle.

Vierailija

lapsen ilman isää...ja silloin jopa haaveilin exästä ja tiesin, että jos lapsen teen niin ex on mennyttä " kamaa" ...

Tilanne oli siis tämä, rakastin exää, olkoon vaikka Matti. Harrastin seksiä vaikka Jussin kanssa, josta vahinkolaukauksella raskaaksi.

Tiesin, että jos en abortoi vauvaa niin sekä Matti että Jussi ovat menneen talven lumia. Matti ei siedä muiden miesten lapsia ja Jussi ilmoitti ettei halua lastaan tavata.

Mulla oli myös vuotoa mutta kun sykkeen näin niin tiesin että tämä lapsi oli tarkoitettu tänne maailmaan.

Olin raskauden ja synnytyksen yksin, edellisestä liitosta jo yksi lapsi. Ylläriraskaudesta syntyi pieni vauva joka on tällä hetkellä yli 2v. Tajusin vauvan syntymän aikoihin että on aika irroitta ote Matista. On aika päästää irti. Jussi oli häipynyt jo aikoja sitten kuvioista, ei isyys kiinnostanut.

Vauvan ollessa 6kk, aloin seurustelee,löysin miehen joka hyväksyi molemmat lapset ja pienemmälle on isä, isolla I:llä. Vanhempi lapsista tapaa oikeaa isäänsä. Elämä on näyttänyt mulle ja meille kaikille, että elämä kantaa!!

Sulla on TODELLA vaikea päätös edessä. En osaa kuin ottaa kädestä ja halata. Se päätös mitä ikinä teet, on päätös jonka kanssa elät lopun elämän. Itse pohdin päätöstä ja välillä tuntui, että abortti olisi ollut oikea ja jotenki helpompi ratkaisu. Mutta syvältä sydämestä oikean ratkaisun löysin ja se oli halu pitää vauva. Ja se oli oikea päätös. Päivääkään en ole katunut, vaikka ei elämä ole helppoa ollutkaan. Mutta asiat ovat järjestyneet. Elämä kantaa!! Jos haluat jutella vaikka s-postin välityksellä, niin kirjoita. Haluan auttaa, jos vaan osaan.

Hormoonihirviö

Vierailija

pimpi:

Lainaus:

en tiedä,tää ei mahda olla oikee palstakaan,mut tarviin apua..

Olen 7 vkolla raskaana,mies jonka kanssa suunnittelimme raskautta,ei ole kuvioissa enää,omasta tahdostani,koska en jaksanut enää hänen lähtemistä ja tulemista,suhteestamme,sekä hän oli mustis,myös tyttö ystävistäni.Olemme eronneet puolen vuoden aikana jonku kymmenen kertaa..,mies sair mustis,pelkää menettävänsä minut jne.

Olen 35 v,olin ajatellut tehdä iltatähden,mutten kuitenkaan näin...mulla 3 lasta,4 ,7 ja 11vuotiaat.

Olen ajatellut,jos abortoin nyt tämän lapsen,laitatan piuhat kii samalla.

Olen ajatellut plussat ja miinukset,tässä plussat:

- ikä,nyt tai ei koskaan

- nyt tulisi se toivottu iltatähti

- muut lapset isoja

- sais syödä,linjoista viis :)

- täti haluaa lapsen syntyvän,lapsensa saisi serkun

miinuksia:

- ei miestä,ihan yksin...?

- jaksanko fyysisesti ja psyykkisesti

- rahallinen pärjääminen(työtön)

- huoli,löytyykö elämänkumppania enää... :( ?

- mietin vielä ex-miestäni,hänelle on 4v lapseni ja jonka kanssa erottiin vuosi sitten(jolla on uusi ihminen rinnallaan),pelkään? sulkea sitä ovea????Minun kaiketi vaikea hyväksyä...?Vaikka käytännössä ei kirpaise kun näen heitä yhdessä jne.Salaa toivon...kai... :(

Antakaa rehellisiä mielipiteitä,mulla on aika vähissä...Löytyykö lisää miinuksia tai plussia?Onko kanssaihmisiä?

Halustahan kaikki on kiinni!!! Ja lapselle riittää rakkautta, mikäs siinä!!

Saisit ,tosiaankin, toivomasi iltatähden!

Mitenkö pärjätä rahallisesti? Hyvin, kun opettelee tulemaan toimeen sillä mitä on.Nauttii elämän pienistä(ja isommistakin) iloista.Esim lapset ovat suuri ilo.

Miten käy ,saatko uuden elämän kumppanin? Jos niin tarkoitettu on!!

Varmasti jossain on joku ,joka hyväksyy sinut ja lapsesi ja rakastaa teitä ehdoitta. Ennakkoluulottomasti vain nenä kohti tulevaisuutta, itsevarmasti ja taivoitteita asettaen.

Ja miksi tehdä abortti,mitä ihan varmasti myöhemmin katuisit ,vaikka nyt se tuntuisikin " oikealta" päätökseltä. Ehkäpä tämän lapsen on tarve syntyä sinulle, juuri nyt! (mielestäni kaikella elämässä on tarkoituksensa; on aika syntyä ja aika kuolla, aika rakastaa ja aika saada rakkautta, on aika itkeä ja aika nauraa...)

Miksi sinun tarvisi sulkea ovea exään? Varsinkaan kun teillä on yhteinen lapsi? Ehkä pelkäät luopua hänestä tai toivot saavasi hänet takaisin? Mieti ,miksi haluaisit hänet takaisin? Mikä teidä aikoinaan erotti? Mielestäni sinun ei kannata tuhlata voimavarojasi sen miettimiseen ,saisitko hänet takaisin. Luopumisen tuska täytyy kokea ja oppia vahvistamaan itseään menneillä asioilla...

Anteeksi sekava tekstini! Mietin vain jos itse olisin exäni kanssa saanut lapsen... elämäni olisi varmasti erinlaista,mutta... Astuin elämässä eteenpäin ja aloin elämään elämääni eteenpäin ,pää pystyssä, luottaen itseeni! Asioilla on tapana järjestyä, vaikkakin jonakin päivä tuntuu että tarpoisit suossa ihan yksin, et ole yksin.

Waimo72

Vierailija

Ja sydämesi ääntä..Minäkin uskon siihen, että asioilla on tapana järjestyä ja että tämä asia on tarkoitettu sinulle, ennemmin tai vähän myöhemmin tulet saamaan vastauksen, miksi juuri sinulle kävi näin..

Itselläni on elämässä ollut paljon vaikeita asiota ja olen menettänyt vastasyntyneen vauvan, pidän raskautta ja syntyvää lasta lahjana.

Mitä taas siihen tulee, että kelpaako neljän lapsen kanssa enää kellekkään...Niin kunhan oikea ihminen tulee vastaan, niin siinä ei lapsimäärä merkkaa mitään ja tästäkin löytyy kokemusta:-)

Odotan vauvaa, joka on miehelleni ensimmäinen, minulle viides (+menehtynyt)

Voimia sinulle, minkä päätöksen sitten ikinä sydämessäsi teetkin!!!!!

Ponnari 13+2

Vierailija

YMMÄRRÄN TILANTEENSI, MUTTA ITSE ODOTTAVANA, EN VOIS KUVITELLAKAAN, ETTÄ TAPPAISIN LAPSENI VATSAAN. KYLLÄ SINÄ JAKSAT YKSINKIN! ET VARMASTI IKINÄ UNOHDA, JOS NYT TEET ABORTIN.

TOIVON SULLE MUKAVIA, ILOISIA SYKSYN AURINKOISIA ODOTUS PÄIVIÄ.

VAUVA ON SUURI PALKINTO ODOTUKSESTA!

Uusimmat

Suosituimmat