Ikävä aihe (vatsaongelmia)... mutta osaisko joku auttaa?

Vierailija

En tiedä varmasti, mutta luulen että mulla on vatsassa jotain vialla.

Tätä on jatkunut jo ainakin 3 viikkoa, ehkä enemmänkin. Aivan yhtäkkiä vatsa menee ihan löysälle ja silloin on todella kiire vessaan. Siellä saa sitten istua kauan ennen kuin loppuu. Välillä taas tulee ihan hirveitä kipuja (kramppeja) alavatsaan eikä kakkaa tule ollenkaan. Nyt sitten vielä kaiken kukkuraksi vuosia sitten todettu ja lääkkeillä kuntoon hoidettu alkava vatsahaava on alkanut taas oireilla, tehden ylävatsaan hirveitä polttoja. No, se oli lauantaina kun join lasin valkkaria. Syy-yhteys polttoihin on selvä, viini oli liian hapokasta vatsalleni.

Olen muuten ajattelin että en ärsytä vatsaa enempää ja olen yrittänyt syödä mahdollisimman miedosti: puuroa, riisiä (lihaliemessä keitettyä, ei kastiketta), perunaa muusina, tonnikalaa, leipää, tuorejuustoa. Olen myös syönyt kasviksista herneitä, jotka eivät tietenkään ole mietoja, mutta ei niistä pitäisi sentään vatsa sekaisin mennä??

Vähän on alkanut pelottaa, että jotain oikeaa, vakavampaakin vikaa on, eikä " vain" vatsatauti :-(

Tietäiskö joku mistä voisi olla kysymys? Kauanko odottelen ennenkuin menen lääkärille?

Kiitos jos joku vastaa!

Kommentit (7)

Vierailija

Nykyään mulla normaali vatsa. Lopetin nimittäin hiilarit (syön niitä vain kasvisten ja maitotuotteiden muodossa) ja pääosan ravinnosta saan rasvana ja proteiinina. Nykyään käyn kivuttomasti vessassa kerran päivässä.

Vierailija

Täytyy tosiaan sitten mennä lääkäriin... Ei yhtään huvittaisi, koska epäilen että vastausta sitten joutuu etsimään pitkään, mutta toisaalta ei näinkään " voi elää." Siis ei tuo ruokavalio haittaa, mutta kun ei sekään tunnu auttavan. Nytkin nipistää taas.

Mutta kiitos siis, kiva että täällä saa välillä ihan asiallisia vastauksia.

-ap-

Vierailija

kaikki on tehty, tähystetty päästä kuin päästä, allergiatestit ihan järestään, labrakokeita litratolkulla vuosikausien ajna ja ainoa mitä on sanottu, toiminnallinen suoli. Minulla on vatsa ollut tuossa tilassa nyt viitisentoista vuotta. ainoa helpotus on pitää ruokavalio kuvailemanasi...Vittumaista , mutta totta.

Vierailija

mulla auttaa se pahimpaan aikaan. Tärkeää olisi syödä tasaisesti pieniä annoksia ja paljon kuituja ja juoda paljon vettä. Tästä huolimatta minä joudun ulkoilemaan vain metsäteillä vessapaperin kanssa...

nim. takana tätä jo 15v.

Vierailija

Mun äidillä oli vähän samantapaisia oireita ja sillä oli helicobakteeri, mikä saatiin onneksi lääkityksellä kuriin ja nyt ei enää vatsa vaivaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat