Syksyllä plussanneet! Huhuu! Mitä kuuluu?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillähän oli tuossa joku viikko sitten tutustumispino ja tuntui olevan aika monta syyskuussa (tai ylipäänsä lähiaikoina) plussan saaneita!

Mitä teille nyt kuuluu? Varmaan moni on käyny eka ultrassa? Mitä näkyi? Ja millaisissa tunnelmissa raskaus sujuu?

Meillä oli eka ultra 6+6 ja (sisä)ultralla näkyi 8 millimetrinen ihmistaimi ja kiivaasti sykkivä sydän. Ruskuaispussi löytyi myös sekä alkava istukanpaikka. Toinen siirretyistä alkioista oli siis " hävinnyt" eli ei kiinnittynyt kai sitten ollenkaan. Sinällään hyvä, koska kaksosraskaus olisi ollut minulle hyvin riskialtis monestakin syystä.

Eka valokuva koristaa nyt jääkaapin ovea ja sitä siinä käydään monta kertaa päivässä ihmettelemässä. Sitä on niin vaikea uskoa todeksi. Yli neljän vuoden taistelun jälkeen viimeinkin ollaan raskaana!

Oireitakin on ihan kivasti: oksetusta, närästystä ja armoton väsymys. Mutta kaiken pettymisen jälkeen jopa tämä pahoinvointikin on ihan hauskaa =) Ja sehän on merkki siitä, että joku tuolla kohdussa erittää hormonia ja on siis ainakin elossa. Mahakin on turvoksissa eli voi vähän peilin edessä mallailla MASUA =)

Ai niin ja se laskettu aika on 27.5.2006!

*terv. väsyneen onnellinen Lempsu ja pikkunuppu 7+3*

p.s. Olisiko ideaa vaihtaa kuulumisia täällä säännöllisesti? Esim aina maanantaisin? Ensin ehtivä voisi aina aloittaa pinoutumisen?

Kommentit (4)

Vierailija

Minä plussasin vähän aiemmin, elokuussa, mutta suunnilleen samoissa ajoissa siis mennään. Kiva jos löytyy tältä puoleltakin kirjoitteluseuraa, tuo esittelypino meni tosin ohi!

Meidän laskettu aika on 14.4. Hoidot tehtiin meille Itävallassa, ja toisen ICSI:n tuoresiirron jälkeen tuli plussa. (Samoin ekasta keväällä, mutta se meni kesken jo 7. viikolla.) Nyt ollaan käyty ultrassa jo neljä kertaa, joista viimeksi viikolla 9+6, jolloin tyyppi oli 26mm. Mäkin kävin muuten viikolla 6+6 ultrassa, jolloin se oli 8 mm kuten sinullakin! Mulla myös vain toinen siirretyistä kiinnittyi, mikä oli helpotus täälläkin, sillä km tuli juuri kaksosraskaudessa. Ja minulla on muutenkin suuremmat riskit keskenmenoon, joten hyvä näin.

Viime viikolla kuulin sydänäänet neuvolassa, joka oli ISO helpotus, kun tuo epäusko on todellakin välillä vaivannut! Nyt tällä viikolla on sitten np-ultra, ja jännittää, onko mahassa kasvettu.

Alkuajan väsymys on alkanut väistyä, onneksi, nyt jaksaa päivällä taas ihan kivasti. Tosin ei ole vieläkään mikään erityisen energinen olo, todellakaan, mutta parannusta entiseen. Pahoinvointia mulla on ollut todella vähän, lähinnä välillä pientä kuvotusta, mutta sitäkin harvoin eikä ole taas moneen päivään ollut. Ehkä se meneekin jo ohi. Nyt on 13+3. Nyt odottelen että maha alkaisi kasvaa, tähän mennessä se on tainnut olla pelkää turvotusta, kun aamussa ja illassa on suuri ero. Housut tosin jo vähän kiristävät. Mitäs muuta? Vessassa pitää rampata jatkuvasti ja jano on aika kova.

Kivaa viikon jatkoa kaikille!

Jaipur 13+3

Vierailija

Mulla on nyt ekaa kertaa sellainen olo, että jotain alkaa mahassa tapahtua ja aika vauhdillakin. Tällä viikolla oli np-ultra, tosin vauva oli jo liian iso mittaukseen, sillä pituutta oli 8,2 cm, huh! Mieletöntä vauhtia kasvanut neljän viikon takaisesta 2,6 cm:stä. Vaikka itse en ole tuntenut yhtään mitään! Raskausviikotkin tuli samalla tarkennettua, eli nyt mennäänkin jo rv 15. Ihanaa.

Tällä viikolla maha on myös alkanut kasvaa. Tähän asti se on ollut illalla turvonnnut ja aamulla littanampi, mutta nyt se on selkeästi kasvanut, ja kohta pitää mennä ostamaan äityshousut. Sitä oonkin odottanut malttamattomasti, kivaa! Muut oireet, kuten päänsärky, näppylät kasvoissa jne. alkaa ola historiaa.

Toivottavasti muutkin ehtisivät kirjoittaa kuulumisia! Tsemppiä lempi-kukalle pahoinvointiin, toiv. helpottaa! terkkuja jaipur rv15

Vierailija

Mulla edelleen tämä pahoinvointi kiusaa...Mietin vaan, millon työkaverit huomaa, kun lähden aika liukkaasti aina ruokatilasta vessan suuntaan =) Ei tarttis ihan vielä tulla julkisuuteen tämä raskaus.

Ekan äitiysneuvola-ajan varasin eilen, 24.10 sinne sitten! Tuntee ittensä niin tärkeeks =)

On tää vaan niin ihanaa...huokaus!!

Pehmopäällä, Lempsu

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat