MARRASMAMMAT JA MUUT! LÄÄKÄRIKUULUMISET!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli laitan tähän " oman" aloituksen, josko ei tuolta meidän hienosta pinosta enää löydy. Pinolla ku oli hienosti pituutta.

KIITOS KAIKILLE MYÖTÄELÄMISEEN!!

Lääkärissä kävin, lääkäri nauroi sairaalan toimintaa. Sanoi ettei tuollai voi tehä 2000-luvullta odottavalle äidille ja vauvalle.

Painoarvio 2019g eli NORMAALI! Mä oon aina tehny " pieniä" vauvoja, 3380g ja 3140g. Syntymäpainoarvio on noin 3400g. Eli varsin normaali ja hyvä mulle. Vauva teki hyvin hengitysliikkeitä eli on PRIIMA kuntoinen. Muutenkin sisuskalut oli ok.

LÄLLÄSLÄÄ PASKA SAIRAALA! Näin meidän kiloinen vauva kasvoi kaksi kiloiseksi parissa päivässä. Hurja kasvu tahti!:O) Lääkäri vaan totesi ettei saisi pelotella sga vauvoilla ja sun muilla jos ei edes painoarviota kukaan vaivaannu tekemään. Muuta ku käsikopelolla.

ARVATKAA oonko iloinen!:O) Elämä hymyilee.

Hormoonihirviö ja salkkari rv 33+

Kommentit (8)

Vierailija

Eli mua oli helppo pelotella istukan toiminnan romahtamisesta ja yms koska edellinen ultra rv 24, samalla yksityisellä sedällä kun tänään ja sillon en kysynyt painoarvioo. Sisäelimet oli tärkeempi juttu.

Tosiaan sitä setä ihmetteli ettei kukaan ultrannut napanuoran virtauksia, jos oikeesti olisi ollut kyseessä HUOMATTAVAN pieni sikiö niin olisi tarvinnut jo miettii synnytystä, että saahaan vauva tällä puolelle mahaa kasvamaan. Kenen olisi ollut vastuu jos vauva olisi kuollut sen jälkeen kun kätilö huomaa että HUOMATTAVAN pieni sikiö mut kukaan ei jaksa/viitti ultrata???? KYSYN VAAN!Sanoi myös, että kun on rv 34 täynnä niin ei ole syytä estää syntymää jos vaikka sattuis syntyis itekseen.

SF mitasta sanoi et hän heittäis roskiin koko mittanauhan. Hänel ei ees oo sellaist eikä oo aikoihin käyttänyt. SF mitta on hämäävä, koska riippuu vauva asennosta mikä mittaustulos saadaan. Kehoitti unohtamaan sairaalan höpinät sf mitasta. Ne heittää aina, riippuen päivästä,asennosta,äidin koosta...Hän sano et tänään varsinkin näyttää siltä, et vauvan pylly on hyvin ylhäällä joten sf olisi varmasti ainakin se 32.

Valitusta oon miettinyt, sen verran sapetti turha " tuomio" . Vaikkakin kiitos lääkärille, että piinasta tuli aika lyhyt. Tänään ku pääsin jo lääkäril.

Mies hyppi rekan ratissa, kun soitin ja kerroin vauvan voinnista ja painosta. Paino oli hyvä, olen tyytyväinen. Lääkäri myös, sanoi että nämä " pienet" vauvat säästää äitejään ja tulee yleensä helpommin uloskin. Vaikka 3400g on jo hyvä syntymäpaino. Sanoi jopa että tämä 2kg olisi hyvä paino. Ja viikot olisi hyvät. Tietenkään ei ole tarkoitus synnyttää vielä, mutta sanoi että useissa keskossynnytyksissä mukana olleena tämä 2kg ja rv 33 on jo hyvä.

Nyt lopetan höpötyksen!!:o)

Hormoonihirivö ja salkkari rv 33+

Vierailija

Pakko oli tulla koneelle kattomaan mitä sanovat.

Ja johan oli mennyt arviot pieleen. No ihmettelin kyllä täällä ittekseni, että miten lapsi voi tuollain kutistua????

Mutta ihanaa ja tärkeintä että kaikki on hyvin!!!!!

Onnellista loppuodotusta! Ja onneksi kävit selvittämässä tilanteen.

Masu 35+4

Vierailija

Ootte olleet mielessä pitkin päivää.

Per...e mitä toimintaa siellä sairaalassa!

Mutta onnea nyt iloisista uutisista =)

Noema ja Onni 35+1

Vierailija

Mä vasta äsken pääsin tänään viimein koneelle ja selasin kiiruusti marraskuisten oman pinon läpi kuulumisiasi etsien. Onneksi sitten huomasin tämän oman aloituksen =)

Mutta ihanaa, HYVÄ, että asiat ovat nyt hyvällä mallillaan!!! :)

Miten muuten se sf-mitta, löytyikö sille mitään selitystä? Mittausvirhe?

Pääasia kuitenkin oli saada huojentavia uutisia =)

-Delian

Vierailija

Onpas mukavaa kun kaikki on hyvin! Ei ne siellä sairaalassa ole kyllä paljoa ajatelleet kun ovat " totuuksia" laukoneet. Tommosissa tapauksissa kannattais aina panna mieleen kätilön/ henkilön nimi, niin vois sitten antaa ihan suoraa palautetta.

Mutta pääasia, että pienokainen on kunnossa!

Vierailija

ja ihan oikea kommentti lääkäriltä. Ihme toimintaa sairaalalta, jos annetaan jotain arvioita, eikä edes mitata luotettavasti. Ok, moni kätilö on taitava arvioimaan painoa ihan käsikopelolla, mutta ehkä sitä nyt voisi kuitenkin ultratakin.... Minä harkitsisin myös valitusta, valitan muutoinkin aina ja kaikesta -varsinkin nyt on ollut pipo harvinaisen kireällä, jos joku asia ei suju ;-)

nimba rv 36+0

Vierailija

mä ihan sydän kurkussa aloin lukemaan ja ilon tippa puolestanne kihosi silmäkulmaan :)

tee valitus sairaalan toiminnasta, itse ainakin tekisin. niin laittanut kaikki nykyään ärsyttämään :)

-neitoperhonen ja Toukka 33+5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat