Otatteko lapsen/lapset mukaan äitiysneuvolaan?

Vierailija

Kommentit (9)

Vierailija

Omillakin neuvolakäynneillään poika vain roikkuu ovessa ja huutaa, kun pitäisi päästä odotushuoneeseen leikkimään kaikilla kivoilla leluilla. Ikää 1v. 9kk. Onneksi mummo asuu lähellä ja katsoo poikaa mielellään hetken.

Vierailija

Ei minun ainakaan koskaan onnistu käydä yksin äitiysneuvolassa. Mies on päivät töissä, sukulaiset n. 350 km päässä, ystäviä on, mutta hekään eivät pysty ottaa kahta lasta edes tunniksi hoitoon omien lastensa lisäksi, ja ymmärtäähän tuon.

Mun mielestä se on aika pitkälti vanhemmastakin kiinni, että onnistuuko siellä neuvolassa käynti vai ei. Onhan se niin, että jos lapsi on aina viety hoitoon kun itse on tarvinnut mennä jonnekin, niin eihän se lapsi silloin tarvittaessa osaa olla ja käyttäytyä edes sitä lyhyttä aikaa, mikä äitiysneuvolassa vaaditaan.

Meillä nuorempi oppi jo 10 kk ikäisenä sanan ei, ja sitä on aina totellut. Pienempää lasta voi pitää rattaissa esim. sydänäänten kuuntelun ajan. Leluja jos ottaa mukaan, niin suurin osa vauvoista viihtyy hetken ajan. Jonkin aikaa voi myös pitää sylissä, kannattaa ottaa jotain naposteltavaa (esim. maissinaksuja) matkaan, siinäkin menee pieni hetki. Ylipäätään lapsi kyllä tottuu olemaan ja istumaan rauhassa tarvittaessa, kun sitä ei aina joka ainoaa kauppareissua ja pikku lääkärissä käyntiä varten vie hoitoon. Eikä se niin vaarallista ole, jos vauva / pieni lapsi kiljuu ja ulisee yhden sydänäänten kuuntelun tai verenpaineen mittaamisen ajan kiinni rattaissa.

Isompi lapsi (reilu kaksi vuotias) malttaa istua puoli tuntia ilman " virikkeitä" , tosin loppua kohti tietysti alkaa jo hermostua. Kirjojen tai lelujen kanssa viihtyy hyvin lääkärissäkin.

Kerran jonotimme päivystyksessä yli tunnin, ja siellä kyllä näki ketkä lapset on viety aina hoitoon ;)

Eikä kyse ole vain siitä, että minun lapseni olisivat sen luontoisia, että viihtyvät paremmin paikallaan. Ovat ajan kanssa oppineet. Meillä on kotona hyvä kuri, ja siksi äitiä ja isää uskotaan lääkärissä, neuvolassa ja missä tahansa muuallakin. Meillä kun vanhemmat ovat auktoriteetteja, eivät kavereita...

Vierailija

Vaikka neuvolantäti onkin ystävällinen ja ottaa esikoisen huomioon niin silti. Eräs äiti sanoi ihmetelleensä vauvan syntymän jälkeen kuinka oudolta tuntui kun kaikki huomio poistui itsestä vauvaan. Poika on ollut muutaman kerran mukana eikä ne neuvolakäynnit niin mukavia ole olleet. Kun pojasta olis niin mukava että sen tunnin aikana mitattaisiin vain häntä ja punnittaisiin ja osaan jo piirtää ympyrän. Siellä mittaillaankin äidin verenpainetta ja painoa ja mielenkiinto on ohi puolessa tunnissa.

Vierailija

Kerran kokeilin ja siihen se jäi!

Neuvola sanoi että saa tuoda mutta käytännössä ei vaan onnistunut kun piti sydänääniä kuunnella niin toi vuoden ikänen sekos täysin ja alko huutaan...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat