Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vko 41 Tallukat!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olenpas minä ollut laiskana kirjoittelemaan! Hävettää ihan tunnustaa. No viime viikolla kyllä pesin kaikki ikkunat ihan joka välistä ja siivosin talon muutenkin, mutta sitten iski jokin ihmeellinen laiskuus, että en avannut konetta moneen päivään... Jännä, ei ole yleensä ollut mulla tuo tapana...

Isäntä koko viikonlopun kärtti minua suostumaan ottamaan edes koiran... En ole oikein ihan vielä innokas asiassa. No silleen ehkä suostuisin, että otettaisiin sitten kuitenkin sellainen kääpiösnautseri ja hän pitäisi sitten työpäivinänsä mukanaan rekassa sen. Monilla kuulema on koira mukanaan, kai se luo turvaa kuitenkin kun tien varsilla nukkuvat kaukana asutuksestakin... Kääpiösnautseri kuulema sopii hälle, jos otetaan kaksi, mutta ei kuulema sitten joka työpäiväkseen ottaisi mukaansa... Eli ei siis koiraa ihan vielä meille!!

Mitäs teille muille kuuluu? On tainnut kaikille jonkin sorttinen syysuupumus iskeä? Tai sitten on vaan ollut energiaa kohdistaa tarmo jonnekin muualle?

Meillä on pojan kanssa sauna lämpiämässä ja kunhan lastenohjelmat loppuu, niin sitten lähdetään saunomaan...

Olisi ihanaa päästä taas uimahalliin uimaankin, kuulema ehkä ensi viikolla isi vie meidät " hurvittelemaan" ! Niin ja unohdin, että olenhan minä meidän pojan synttäreitä varten saanut leivottua pipareita jo!!

Mutta nyt poju tuli hakemaan katsomaan kaveriksi!

Kommentit (10)

Vierailija

Osanottoni Tuiskutukalle!

Täällä ei mitään ihmeitä ole ennättänyt tapahtua. Yritettiin tänään käydä pakastinta etsimässä kaupoista, mutta hinnat on niin kauheat, että ei taideta raaskia ostaa vaikka tarve olisi toiselle pakastimelle...

Niin ja sain kuulla, että isälläni on päässä verisuonenpullistuma ja se täytyy leikata mahdollisimman pian. Johtuu siitä samasta geenivirheestä joka aiheuttaa meidän munuaisviankin, minulla ei onneksi päässä ole vikaa... Ainakaan vielä! Alkoi vaan mietityttää, että kun pojalla on ollut noin 50% mahis periä sama geenivirhe, että löytyyköhän joskus hänen päästään jotain... Isällä on kuulema tällä hetkellä 29% mahdollisuus kuolla pullistuman puhkeamiseen ja noin 9% mahdollisuus kuolla leikkauksessa. Ilman leikkausta mahdollisuus kuolla kasvaa vuosittain. Että eipä ole ihme, että hän on ollut hieman kireä ja äreä meille läheisille viime aikoina. Toisaalta pitäisi ymmärtää, mutta toisaalta tuntuu pahalta, että vihoittelee meille muille... Onhan se minulla se häneltä peritty munuaissairaus myös, että siinä mielessä voisi itse alkaa vihoitella hänelle, mutta jotenkin se tuntuu tyhmältä ja lapselliselta. Ja se, että onhan minullakin kokemusta kasvaimesta ja siitä, että menettää jotain tärkeää... Jotenkin on nimittäin tuntunut, että on minulle kaikkein vihaisin ja keljumaisin. Mutta se siitä!

Poju meni taas itsekseen nukkumaan ja mies joutui lähtemään jo nyt töihin... Piti lähteä vasta huomenna, on taas koko viikonlopun poissa. Saadaan siis nauttia pojan kanssa kahdestaan olosta.

Mitä muuten olette mieltä tuosta lintuinfluenssasta? Aiotteko rokotuttaa lapset sillä influenssa-rokotteella mitä suositellaan vai jätättekö rokotuttamatta? Ajattelin huomenna soittaa siskolleni (on lasten sairaanhoitaja ja töissä juuri infektio-osastolla) ja kysyä häneltä, että mitä ovat siellä heillä olleet lääkärit asiasta mieltä... Hieman mietityttää sekin. Ja täytyy pohtia, että pitäisikö sydänvikainen äitinikin yrittää sitten patistaa ottamaan se rokotus... (Meillä on todella sairas suku!)

Jep mutta nyt taidan lähteä katsomaan vähän telkkaa vielä ja sitten itsekin nukkumaan!

Palataan!

Vierailija

On ollut hieman kiirusta, töissäkin kävin kokonaisen päivän (sijaisuus). Sukulainen kuoli aivoinfarktiin ja nyt autan hautajaisjärjestelyissä. Ei siis hirvittävän mukavia kuulumisia.

Hmm.. Piilarin ompputesti on siis suoritettu. Voisiko se tarkoittaa sellaista jälkikäteen ennustamista, että kaksi ensimmäistä omppua olivatkin keskenmenot ja kolmas tylleröiseni. Niin että nyt vain neljättä kuorimaan, jotta saadaan oikea vastaus.

Nyt pitäisi lähteä ulkoilemaan. Hauskaa päivää teille!

-tuiskis-

Vierailija

Hei pitkästä aikaa ja kiitos osanotoistanne.

On todella ollut hieman kiirettä. Hautajaiset ovat viikon päästä ja kaikki järjestelyt ovat vasta ns. suunnitteluasteella. Ei minulla tosin mitään suurta vastuuta niistä ole, mutta yritän kuitenkin tehdä osani minäkin. Minulla on hieman ristiriitaiset tunteet, sillä meillä oli kuolleen sukulaiseni kanssa todellinen viha-rakkaus-suhde. En vielä oikein voi käsittää, että hän on kuollut, oli nimittäin mies parhaassa iässä. Outoa tämä elämä!

Koitahan vain, Tikru, kestää isäsi kiukutteluja. Varmasti kaikki muuttuu sitten paremmaksi, kun leikkaus onnistuu! Lähetän täältä kuitenkin voimia! Fiuuuuuuuuu!

Meidän isukki lähti juomaan suruunsa, oli nimittäin hyvä ystävä sukulaiseni kanssa. Ironista kaikin puolin, vai mitä?

Nyt tämä tyttö köllähtää oman pienensä viereen ja näkee unia uudesta vauvasta! Pukkaa nimittäin kuumetta oikein olan takaa: olen hoidellut kolmekuukautista pikku poikaa viime aikoina ja aivan rakastunut!

Piilarille lukuintoa!

-tuiskis-

Vierailija

silloin päivällä, lajittelin pyykkiä yms. tein muita kotihommia. Mutta illalla onneksi sain luettua. Nyt olisi enää sellainen 300 sivua luettavana (miehellä 800) ensi perjantaihin menessä ja vieraita tulee ti-to, eli kiirettä pitää. Onneksi kirjat ovat tällä kertaa suomeksi ja suht helppolukuisia, mutta silti hirvittää. Marras- ja joulukuun revinkin varmaan hiuksia niiden englannin kielisten opusten kanssa, kun vielä tytön päiväkotiin menokin lykkääntyi kuukaudella. Pääsee tarhaan siis vasta joulukuussa!

No mutta syömähommat kutsuvat, tytölle perunavelliä ja isi ja minä syödään valmisruokaa.

-piilari-

Vierailija

että olen tehnyt Tuiskutukan asian tiimoilta tänään kolme omenatestiä, joista viimeinen nyt suussani.

Ensimmäisen omenan kohdalla vahingossa kysyin omenalta saako Tuiskutukka joskus vielä lapsen. Tajusin vasta loppumetreillä, että kysymys oli väärä. Minunhan pitää ajatella, jos onnistun kuorimaan tämän omenan niin tuiskutukka saa toisen lapsen. Samalla kun vaihdoin kysymystä, kuori katkesi. Toisen omenan kohdalla kuoriminen onnistui loppuun asti, mutta katkesi sen jälkeen, en osannut tulkita omenaa ja arvelin ettei omena ehkä tiedä vastausta ;) Kolmannen omenan kohdalla kuoriminen onnistui, katkeaminen oli tosi lähellä. Jos jotenkin tulkitsen näitä omenoita, niin toinen lapsi ei tule helposti, mutta tulee jonakin päivänä.

Nyt olen siis ennustukseni tehnyt,ja tunnen olevani hieman taikauskoinen sekopää ;). Mutta hauskaa oli ja voin ennustellä enemmänkin...

Hip hei ja kirjat kutsuu!!!

-piilari-

Vierailija

Kyllä minä sinua Piilari kadehdin, kun sinä noin jaksat kirjojen kanssa touhuta... Itsekuria sinulla taitaa olla aika paljon. ;->

Joo isästä sen verran, että kyllä se on parempi noin kun mitä nyt tekee, kuin että esim. vain ryyppäisi ja olisi tuppisuuna. Vaikka rankkaa onkin yrittää aina vaan ymmärtää. Vaan toisaalta muistuttaa hänen käytös hyvinkin paljon murrosikäisen pikkusiskon käytöstä. Täytyneekin tässä alkaa harjoitella tulevaa varten näiden kahden kanssa! ;->

Eilen tuli meidän jannu nuhaiseksi ja päikkäreitä ei saanut nukuttua kuin 30 min. Olin jo varautunut unettomaan yöhön, valvoin pari tuntia ihan vaan varmuuden varalle pojan nukahtamisen jälkeen, ja turhaan!! Heräsi vain kerran yöllä ja nukahti heti kohta uudelleen...

Taidan tänään suosiolla laittaa sisälle nukkumaan päikkärit, josko olisi hänen helpompi nukkua.

Minun pitäisi saada viikonlopun aikana tehtyä pari työhakemusta. Huomasin vahingossa, että on kaksi ihan kivaa työtä tarjolla, kumpaankaan ei vaan ole varsinaista käytännön kokemusta, mutta haenpahan kuitenkin. Ei sitten tarte työkkärin alkaa siitä napista... Ajattelin keväällä todellakin jäädä työttömäksi, liiton kanssa tästä jo keskusteltiin. Olisi pyynnöstäni liiton mies yrittäny mun työolot paremmiksi pakottaa, mutta sittenkös se vasta olisi ollut vaikeaa siellä olo... Ja kun en siitä työstä niin kauheasti tykkää... Niin ja kun ei kuulema pitäisi tässä minun tapauksessa edes sitä karenssia tulla, kun työnantaja käytännössä ei jätä muuta vaihtoehtoa minulle...

Mutta nyt täytyy lähteä meidän pientä räkänenää katsomaan... Ettei ole koko sohva peitelty limaan... Yrittää kyllä kovasti itse niistää, mutta ei ihan vielä aina satu paperiin...

Vierailija

Ja jaksamista Tikrulle! Isäsi on varmasti stressaantunut ja peloissaan, eikä osaa purkaa tunteitaan kuin kiukuttelulla. Onhan se kuitenkin parempi kuin että masentuisi ja menettäsi toivon.

No mutta, tällä rintamalla ei ole juuri mitään uutta. Graduseminaarissa kävin, enkä paria saanut. Nyt siis gradua yksin vääntämään, mikä toisaalta on ehkä parempikin. Saan vapaat kädet ja luoda oman aikataulun (mikä tarkoittanee sitä, että valmistuminen pitkittyy). Minnekäs tässä on kiire valmiissa maailmassa.

Minun täytyy kyllä myöntää, etten ole juurikaan tuohon lintuinfluenssaan perehtynyt. Käsitykseni mukaan se on vielä jossittelua, että virus muuttuisi sellaiseksi, että se tarttuisi pisaratartuntana. Mutta totta puhuen pitäisi kyllä asiaan perehtyä enemmänkin.

No juu, pitänee tarttua tenttikirjaan ennen kuin tyttö heräilee.

-piilari-

Vierailija

Tänään sain pitää tuttujen kolmen kuukauden ikäistä vauvelia sylissä ja meidän poika ei meinannu enää antaa antaa vauvaa pois. Huusi itku silmissä vauvan äitille: Anna anna! Mies kyseli pojalta tänään, että pitäisikö meillekin saada vauva ja poika vastasi heti: joo!

Ihan alkaa tuntua siltä, että kohta minua painostetaan ihan joka suunnalta. Toisaalta, ymmärtäneekö tuo meidän poika vielä ihan kaikkea, sitä en tiedä. Tuntuu kyllä, että ymmärtää.

Onnea Piilarille tentteihin ja lukuintoa!

Minä sain tänään puhelun liitosta ja he olivat sitä mieltä, että karenssia ei pitäisi minulle tulla, vaikka irtisanoisin itseni. Tarjosi kyllä vaihtoehtona sitä, että he vielä yrittäisivät asiaa hoitaa, mutta olisi sitten mennyt liian hankalaksi mennä töihin, kun olisi kuitenkin tullut esimiehen (samalla luottamusmies) taholta henkistä painostusta. Nytkin on jo ollut sitä... No ilmeisesti sitten alkuvuodesta minä irtisanon itseni ja kyllä minä siitä päivästä ja toimitusjohtajan ilmeestä varmastikin tulen nauttimaan!!

Miedän iso poika on taas itsekseen nukuttelemassa ja tuntuu erittäin oudolta saada olla koneella. Hän oli koko aamupäivän ja iltapäivän lastenohjelmille asti ilman vaippaa. Päikkäreillä oli vaippa. Yhtään vahinkoa ei sattunut paitsi sitten kun innostui katsomaan ohjelmaa ja ei enää muistanut pissi-ilmoitusta. Mutta eipä ne pienet vahingot haittaa. Huomenna sitten uudelleen!

Nyt taitaa ukko tulla menoiltaan, täytyy mennä ettei vaan näe millä sivuilla olen... Innostuu vielä lisää! ;->

Missäs meidän Tuiskutukka on? Miehen kanssa vällyjen välissä? Vai tekemässä itse banaani-testiä?

Vierailija

Ukko tuli kotiin ihmeen ajoissa töistä tänään ja nyt odottelen, että jannut saisivat iltapalansa syötyä ja päästäisiin kaikki kolme suihkuun... Ja sitten poika nukkumaan itse vaikka vähän telkkaria katsoisi tai sitten voisi kokeille neuloa villapaidan toisenkin hihan loppuun. Ei enää paljoa puuttuisi.

Mitäs teille muille on tapahtunut tässä välissä? Meille ei ihmeitä, huomenna tulee vieraita. Ja varmaan torstaina mennään kaupunkiin katsomaan uutta pakastinta ja pojalle synttärilahjaa...

Mutta nyt suihkuun!

Uusimmat

Suosituimmat