Vähän ärsyttää, kun koulusta tulee määräyksiä tyyliin

Vierailija

" huomenna pitää olla kumisaappaat mukana" . Meidän lapsi ei ikinä muilloin käytä kumisaappaita, niin pitääkö ne nyt yhden päivän takia ostaa?

Muutenkin usein pitää olla sellaista mitä meillä ei ole.

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Eri asia sitten kun aina vaaditaan suksia ja luistimia... :P Meillä oli lapsilla ekalla ja tokalla sukset, mutta kun hiihto ei kiinnostanut (kumpikaan ei vapaa-ajalla hiihtänyt), niin ei olla enää ostettu. Opettajat ihmettelee ja pitää pahana, ovat aivan suu pyöreänä, että MITEN TEILLÄ EI VOI OLLA SUKSIA? Onko ne muka kaikilla muilla kakaroilla, ja miten teillä on varaa ostaa joka talveksi uudet sukset ja monot? Samoin luistimet?

vaikka poika hiihti tasan sen kuusi kertaa niillä minkä koulussa hiihtivät. Jos ne monot ei enää mahdu tänä vuonna, revin kyllä pelihousuni. Luistimet oli viime vuonna lainavehkeet ja tänä vuonna ostin kirppikseltä eurolla, kyllä niillä sen kahdeksan kertaa taas luistelee minkä tarvii.

Vierailija

Mitä tulee talvivälineisiin, niin itse olemme tehneet sen rajan, että lapsella on luistimet yhden kahden hiihtokerran takia emme tänne Helsingin keskustaan osta joka vuosi uusia suksia, kun ei ole luontevadsti suvulla kierrätettäviä. Kirppikseltäkin niitä katselin niin halvin setti maksoi 30e kuluneet rämät vanhat kamat, ei kiitos. Poika on nyt 3.luokalla katsotaan mikä on uuden open kanta. Meillä ainakin 80-90luvulla oli PALJON lapsia joille ei ollut mitään omia välineitä, ja he saivat lainata koululta. Nykyyän pitää kaikki ilmeisesti ostaa itse kun koulujen varoja on leikattu niin paljon. Edes koulukirjoja kaikille aineille ei tänä vuonna saatu vaan ope joutuu duunaa matskun itse : ( Että ei ne opet tahallaan kiusaa..

Vierailija

Ne on sellasia ylimääräisiä taitoja, joita voi harjoitella jos niistä tykkää. Meillä oli myös monta lasta ja aina sai hiihtää ja luistella huonoilla välineillä, sehän tiesi sitä, että niissä ei pärjännyt ja meni mielenkiinto koko liikuntaan vuosiksi. Kun vielä luokkakaverit kiusasivat ja opekin katsoi huvittuneena liian lyhyitä suksia ja sauvoja. Omille olen kyllä ostanut kunnon vehkeet, ei tarvitse ainakaan hävetä. Mutta siltikin he inhoavat ko. lajeja. Siis tuntuu ihan turhalta rahanmenolta ostaa kalliita vehkeitä turhan takia. Niin ja joku kyseli talvilomanvietosta, viime vuonna oltiin kylpylässä, kaikki tykätään tosi paljon uimisesta. Lisäksi laskettiin pyllymäkeä ja käytiin metsässä nuotioretkellä. Muutenkin retkeillään paljon, eli ne varusteet on myös kunnossa, samoin pyöräillään ja kaikilla on muitakin liikuntaharrastuksia. Niihinkin, esim. tennismailoihin menee rahaa, mutta se on aivan eri asia, koska näitä välineitä tosissaan käytetään, eli raha ei mene hukkaan.

Vierailija

Ostettiin esikoiselle halvat sukset, ihan ok kuitenkin. Opetettiin hiihtämään, kun tiedettiin, että koulussahan on pakko. Mutta kun lapsi inhosi hiihtoa heti alkuunsa ja piti sitä typeränä. Tykkää kyllä monenlaisesta liikunnasta, mutta hiihto ei innosta, eikä ihme. Sama juttu toisen ja vielä kolmannenkin kohdalla. Ja ei olla mitään liikuntavastaisia, mutta kun meidän mielestä liikunnan pitää olla mukavaa, eikä mitään pakkopullaa. Ja vielä; omat vanhempani olivat innostuneita hiihdosta ja ovat edelleen, ovat yrittäneet houkutella meidänkin lapsia " nauttimaan hiihdosta" .

Vierailija

ei mun mielestä ole kuin se, että jos edelisenä päivänä sanoataan, että huomenna saappaat mukaan, niin ei oikein kerkiä yhdewssä yössä etsiä saappaita, jos vaikka vanhat jääneetpieniksi tms

Vierailija

meillä ostetaan jopa kahdet kumpparit joka vuosi, tavalliset ja karvavuoriset. Kyllä täällä pääkaupunkiseudulla ainakin kumisaappaita tarvitaan useasti, joten eipä ole ongelma kaivaa niitä kaapista. Miten muuten päiväkodissa niitä tarvitaan jatkuvasti, mutta koululainen ei sitten muka ollenkaan?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Eivät ole tarvinneet saappaita ja sadevaatteita? Meillä kurahousujen sauma on jo hajonnut, kun olleet niin kovassa käytössä, tosin jo kolmella lapsella.

Itse olen ainakin onnellinen, että ope vie lapset ulos luokasta, niin kuin tänäpäivänä velvoitetaan. Kaiken mitä voi oppia koulun lähiympäristössä, on syytä oppia myös siellä. Eikä katsoa esim videolta, tuossa laulaa sitten lintu ja tuo tuossa on kuusi. Se tuoksuu selliaselta... no opepa kaivaa täältä kynttilän johon on laitettu kuusentuoksua.

Ja jos ei ole varaa ostaa uusia, niin mars kirppikselle! Tosi kiva metsäretki kun lenkkari kastuu ekaan sammalmättääseen.

Mä todella toivon, että ap on provo! Vaikkei vanhemmat itse nauttisikaan metsäretkistä, niin lapset nauttivat ihan takuuvarmasti!

Vierailija

Haluaisitteko, että lapset pidetään kaiket päivät luokassa pulpetin ääressä?

Vai pitäisikö koulun hankkia lapsille välineet?

Vai pitäisikö päästää metsään pikkukengissä ja pyöräilemään ilman kypärää?

Vai pitäisikö harrastaa vain toimia, joissa ei vaadita välineitä, saati rahaa?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

päiväkotiin viedään kaikenlaiset sadetakit, kurahousut ja hanskat sun muut, mutta kouluun ei sitten voitais mitään hankkia. Ihme vihamielinen asenne.

Vierailija

Suomessa on maksuton peruskoulu. Ei tarvitse luokan tehdä metsäretkiä, jos kunnalla ei ole varaa tarjota koko luokalle kumisaappaita.

Nykyajan opettajat kuvittelevat voivansa tehdä mitä vain.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat