SYYSVAUVAT 2005!! (10.10.->)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa!

En löytänyt meille pinoa, niin päätin aloittaa uuden.. (ensimmäistä kertaa aloitan pinoa..;P)

Mutta juu.. Mites kaikilla menee??

Meillä neiti nukkuu tyytyväisesti sitterissä, yö meni ihanasti kun sai taas nukkua, kun ei tuo tyttö oikeastaan hereillä pitele, kun syö ja jatkaa vaan samantien unia!:) Oikea pikku enkeli!:) Kylläkin nukkuu meidän välissä, kun ei suostu omassa sängyssään nukkumaan. Yritän sitä kovasti totuttaa nukkumaan omaan sänkyynsä, mutta aina lopulta olen niin väsynyt että nostan sen vain viereen.. Olisko vinkkejä miten sen saisi tottumaan omaan sänkyynsä..??

Tänään oli meillä isyydentunnustus.. Ei ollut onneksi niin kamalaa kun odotin ja helposti se meni. Tosin se mies siellä puhui mulle kuin olisin idiootti, joka välissä kysyi että ymmärränkö nyt ihan VARMASTI. Ja kun mieheni on Marokosta, juttelimme myös englanniksi ja virkailijalla oli niin huono sanavarasto että minunkin oli vaikea ymmärtää mitä hän englanniksi sanoo. (olen aika hyvä englannissa, sillä asuin Lontoossa vuoden ja koulussakin on se aina ollut vahvin aine ja korkeita arvosanoja siitä olen saanut) Jouduin sitten monesti selittämään asiat miehelle itse uudestaan, kun ei hän tajunnut virkailijan sönkkäyksestä paljoa. Ajattelimme ettemme arabian kielen tulkkia tarvitse kun aina olemme englannilla pärjänneet, mutta virkailijan huono kielitaito yllätti vaikka hän sanoi puhuvansa sujuvasti englantia.. No, ainakin ymmärsimme asiat ja saatiin sekin hoidettua..

huh, huh.. johan tuli vuodatusta..:D nyt pitää kyllä mennä.. Hauskaa päivää kaikille!:)

Iida-Ilona ja Amira 3vk ja 2 pvä

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Tänne taas ehdin! Vauva nukkuu ja esikoinen tuossa syliin tulossa :) meillä on kans yks yö valvottu, vauvalla oli maha kipeä. Ajattelin kans vyöhyketerapiaa mutta viime yö meni taas hyvin. Vaavi kyllä valvo, mutta ei itkeny ja isä hoiti valvomisen ja sain nukkua! Ihanaa!! :) Nyt on nuha yllättäny koko perheen! Apteekista olin jo esikoiselle ostanu " nenäimurin" , ei siis niistäjää, ja siitä on TODELLA hyvä apu!! Suosittelen! Putki jolla imetään on pehmeä ja ohut, sen voi työntää melko syvälle niin kuin oikeankin imulaitteen putken. Mutta vauvaa se kyllä aivastuttaa! :) Mutta hyvimpä räkät irtoaa!

Nyt kuuluu kitinöitä ja tissejä pistelee, taitaa olla pienimmällä ruoka-aika! :) Kertokaahan kuulumisia! :)

-jinsga ja pikkurinsessa kohta 3vk

Vierailija

Pitkästä aikaa, meillä modeemi ollut rikki, enkä ole päässyt koneelle!!!

Ihan ensiksi TAYNAJA (menikö oikein): jaksaisitko vielä kerran jakaa teidän konstit, millä taltutitte masuvaivat!!!!

Meillä ollaan edelleen kovasti masuvaivaisia (typy kohta 5vk) päivin ja öin. Yöt menee kuitenkin hyvin eli typy ei itke, mutta ähisee ja puhisee. Mutta päivät ja illat on kovasti levoton...eli hereillä ollessaan ei ole oikeestaan ollenkaan tyytyväinen, koko ajna pitäisi kanniskella ja hytkyttää ja jos pitää taukoa niin alkaa itku :( Ei itke koko aikaa, mutta pitää pientä kitinää kantelun lomassa...äiti alkaa olemaan aika väsy....

Ei toivoakaan, että köllöttelisi sitterissä tai lattialla....sohvalla. Masussa kiertää kovasti ja ilmavaivoja on ja kakkaa tulee kohtalaisen harvoin. Ollaan käyty 2 kertaa vyöhyketerapiassa ja pientä apua siitä on ollut, ähinät ja puhinat vähentyneet ja kakka kulkee paremmin....mutta ihmeparantumista ei ole tapahtunut, huomenna mennään vielä....

En ole pitkään aikaan oinoja kunnolla lukenut ja kyselenkin Aurooran kuulumisia, teillä kun hieman sama tilanne ollut? Onko käännöstä parempaan tapahtunut???

Terveiset kaikille muillekin ja jaksamisia...

t.hope-a ja typy 1kk ja risat

ps. NASU, meillä myös tytöllä napasieni...

Vierailija

Kiiru on kova, eikä koneella juuri ehdi käymään, mutta löytyihän täältä tuttuja ;)

Huomenna on vielä kontrolli kohdun tilanteesta polilla (mulla kohdun koko viikko sitten liian suuri, ei ollut tyhjentynyt kunnolla), saas nähdä miten lääkkeet on purreet...

Meillä menee ihan mukavasti, meidänkin poju nukkuu monesti n. 5 tuntia iltatankkausten jälkeen. Tänään nukkui aamupäivätankkausten jälkeen vaunuissa 4 tuntia päikkäreitä!

Isosisko on innoissaan, ehkä hieman liiankin innoissaan ;) Välillä säälittää tuo 4 v., että onko ihan tylsää kotona, kun vauvan imettäminen vie paljon aikaa ja isosisko saa vähemmän huomiota... Ja siihen vielä päälle väsyneen äidin hetkittäiset äksyilyt, niin johan on taas ainainen huono omatunto äidillä =( No, tää alku on raskasta ja ajan kanssa helpottaa, kun vauva kasvaa!

Maitoa on riittänyt hyvin, jaahas taitaa sylissä olevalla kääröllä olla taas nälkä ;)

T: Noppis ja poju 2 vk 5 pv ja tytsy 4 v.

Vierailija

Meillä alkanut huonon alun jälkeen sujua aika mallikkaasti.

Masuvaivat saatu tytöltä lähes kokonaan pois. Kaikki vyöhyketerapiaa lukuunottamatta siihen kokeiltiinkin. Rytmi alkanut muodostua ja nukutaan jo suhteellisen pitkiä öitä. Parhaimmillaan se 7h menee, ennen kuin syödään. Ja päivät meillä valvotaan. Harvoin neiti alkaa 10-30min pidempiä unia nukkumaan. Vaunuissa saattaa sen tunteroisen lenkin ajan nukkua..

Hymyillään paljon ja pää pystyssä riekutaan äidin olalla. <3 Äkkiä se kasvaa ja kehittyy. Tytöllä ikää jo 1,5kk:tta vaikka tuntuu, että vasta ähisin laitoksella supistusten kourissa. =)

Nimekseen meillä tyttö saa 2 viikon kuluttua Sinna Elisa Ilona! Samahan tuo on paljastaa ellen jo ole paljastanut.

Nyt nukkumaan!

Äippä ja Sinna 1,5kk

Vierailija

Jostain opuksesta luin, että imeväisikäisillä, jotka saavat rintamaitoa, voi olla nenän tukkoisuutta ihan johtuen äidinmaidon jostain hormooneista tai jostain vastaavasta. Joka tapauksessa äidinmaidosta. Ja pitäisi olla ihan vaaratonta. Tietty jos kuumetta ja hirveen paljon itkuisuutta on, niin se on sitten asia erikseen. Neuvolasta kannattaa kysellä, jos epävarmuutta.

Meidän pojalla on kans ollu nenä hiukka tukossa ja keittosuolaliuosta aina silloin tällöin oon laittanu. Varsinkin aamuyöstä " rohisee ja korisee" . Jonkin aikaa oli myös pääpuoli sängystä koholla, mutta silloin hän aina jossain vaiheessa kääntyi poikittain.

Vierailija

En ole kerennyt kirjoittelemaan, mutta...

21.9 syntyi meille pieni tytön tyllerö! Sektiolla syntyi, kun synn. ei edistynyt " vauvan laskeutumisen" osalta ja mulle nousi kuume. Meillä on nyt ihana pieni prinsessa, syntymäpaino+pituus: 3260g 51cm.

Kotosalla sujuu mukavasti, vauvalla ei vielä selkeää rytmiä, yöllä syödään n.2-3h välein. Vauva syö rinnasta osaksi ja sitten myös pullosta.

Kiva lukea teidän kuulumisia ja mitä vauva-arkeen kuuluu!

Johanniina+rinsessa

Vierailija

kiva lukea muiden samoissa tilanteissa pyörivien mietteitä!!!

Meillä oli eilen neuvola (tyttö on nyt 2vkoa 1 pv) ja siellä oli punnitus ja meidän tytsy on kyllä kasvanut komeasti! painoi nyt 4860 g ja painoa tullut reilussa viikossa 610 g.. Ja täysimetyksellä mennään. ei tarvitse kyllä miettiä saako tarpeeksi maitoa. Ja terkka sanoikin että voisi koittaa rytmittää päivää niin että ainakin 2 tuntia olisi syöttöjen väli, ettei ihan joka itkuun sitä tissiä tarjoaisi.. Ja tätä kokeilin heti eilen ja hyvin meni, tyttö oli tyytyväinen!!

Imeekin tosi tehokkaasti, vaikka rinta olisi pingoittuneen täysi, niin menee 10 min ja se on tyhjä.. Aiemmin olen tyrkyttänyt tässä kohtaa vielä lisää samaa tissiä (kun olen ajatellut ettei voi niin nopeasti syödä itseänsä täyteen) mutta nyt otin vain rinnan pois ja tutin tilalle niin tyttö oli tyytyväinen. Taitaa vain olla kova imemisen tarve tytsyllä..

Mites te muut hoidatte imetyksen, tai siis missä?? Kun itse olen tähän asti imettänyt lähes täysin makuulla kun tuntuu etten saa itseäni rennoksi istualtaan.. jännitän ihan väkisin hartioita.

Onko hyviä vinkkejä tähän??? Minulla on imetystyynykin mutta senkin kanssa jännitän hertioita kun tuntuu että tyttö luisuu minun ja tyynyn väliin.. Olisi kyllä kiva opetella imetystä myös muualla kun sängyssä.

Eilen tyttö nukkui ekaa kertaa kunnon unet vaunuissa. Ensin lenkillä ja loput sitten partsilla. Ennen on aina herännyt kun vaunut on pysähtyneet.. mutta nyt veteli sikeitä melkein 4 tuntia.

On kyllä mennyt tähän asti paremmin kuin olisin ikinä voinut kuvitella! Tänään aloitettiin D-vitamiini, toivottavasti siitäkään ei tule ilmavaivoja.

nyt kuuluu huuto, ruoka-aikaaaaa

Vierailija

Ihanaa, että beibekin pääsee hakemaan nyyttinsä. Onnea matkaan!!! :)

Meillä on arki lähtenyt ihan hyvin rullaamaan. Mies on lauantaihin asti isyyslomalla. Pitää sitä nyt siis 2vk ja säästää yhden viikon myöhemmäksi. Jos tuun vaikka kipeäksi tai hirveästi väsähdän niin on se viikon hätävara sit käyttämättä. Ihan hyvä niin.

Tyttö on nyt siis 12pv. vanhaa ja melko kiltti tapaus. Nukkuu aika pitkiä jaksoja. 3-4h yölläkin, mutta yleensä sit valvotaan 02-04 välinen aika. En tiedä mikä siinä sitten on. :) Syömiseen menee aikaa älyttömän kauan. Tissillä viihdytään pitkään ja siihen usein nukahdetaan hetkeksi ja taas jatketaan syömistä.

Meillä kans tyttö nukkuisi paremmin vanhempien kanssa samassa sängyssä (nukahtanut siihen muutaman kerran), mutta aina me nostetaan se omaan pinnasänkyyn, koska en yksinkertaisesti uskolla nukkua itse jos vauva on vieressä. Ollaan sen verran levottomia nukkujia, että vauva jäisi pian alle. Ainakin sellainen hullu pelko mulla on. Ja parempihan se on alusta asti opettaa omaan sänkyyn.

Perjantaina olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Kiva tietää miten kasvu on lähtenyt liikkeelle ja muutenkin varmistaa, että kaikki on kunnossa.

Mitenkäs muilla sujuu???

Cappuccino ja tyttö 12pv

Vierailija

Muistaakseni niitä tiheänimunkausia tosiaan oli useampia ja taisipa yksi olla juuri 2-3vk.n iässä. Meidän pikkuneidillä taitaa olla jatkuvasti hereillä ollessaan tiheänimunkausi :) Tosiaan, jos hereillä on, niin söisi noin tunnin välein, ajattelin jo, että pitäisikö välejä yrittää pidentää, vaikka 15min.kerrallaan?yöt on mennyt pidempään samalla kaavalla: eka pätkä 4h, seuraavat 2-2,5h.

Meillähän ollaan pidempään kärsitty vatsavaivoista, mutta nyt pari päivää on ollut loistavia (itkun määrä vähentynyt rutkasti ja neiti viihtyy välillä sitterissä ja sylissäkin ilman kiikuttamista), käytiin tosiaan 3 kertaa vyöhyketerapiassa ja hieron pienen jalkapohjia 2 krt vrk.ssa ja disflatyl vaihdettiin Rela Dropseihin....jos tää tällaisena jatkuu, niin ihanaa :)

Itsellä tänään lääkäri, kärsin syksyisin jaksottaisesta päänsärystä (hortonin neuralgia) ja nyt pitäisi saada imetkseen sopivat lääkkeet, kun ilman lääkkeitä olen ihan toimeton tämän säryn kanssa, nyt olen vetänyt parasetamolia, mutta eihän se tahdo tehota :( Onko muita jotka joutuvat käyttämään lääkkeitä imetyksen aikana??

Mukavaa perjantaita kaikille.

t.hope-a ja typy reilut 5vk

Vierailija

ja auh, mikä kamala rintakipu! Eilen illalla alkoi tiehyttukos tai vastaava, ja ei ole helpottanut vaikka olen lypsänyt, imettänyt, hautonut lämpimällä jne. Mitenkähän nopeasti pitää mennä lääkäriin? Vielä ei ole kuumetta, eli ei ole rintatulehdus, mutta hollilla taitaa olla... Ei voi kävelläkään kun tissi on niin arka. Isä vei onneksi esikoisen päivähoitoon.

Nyt prinsessa huutelee,

tsemppiä kaikille,

t.Kivipiira ja tyttö >2vkoa

Vierailija

Kävinpä taas porukan kuulumisia katsomassa ja kysymys on olis.

Kaisastiina: aiheuttaako disflatyl tosiaan masu vaivoja?

meillä herra B kärsii masuvaivoista ja luulin ensin sen johtuvan nan-maitojauheesta, joka on muuten erillainen koostumukseltaan kuin valmiit nan-tetrat. Eli vaihdoin takaisin tetroihin, mutta B:n masuvaivat ei helpottaneet nyt on jo mennyt muutama ilta huudoksi.

Tanyja: täälläkin mielellään otetaan vastaan kaikki vihjeet masuvaivojen helpottamiseksi.

Oma olo on aikas väsynyt ja välillä olen tosi ahdistunut, mutta toivotaan, että tää tästä helpottaa, kun vauvat alkavat nukkumaan paremmin öisin, meillä meinaan menee yösyötössä 45min-1h per kerta, kun on kaksi syöjää ja ovat siis pullo ruokinnalla. Olenkin naureskellut, kun kaverit kysyy onko rankaa niin vastaan, että jos sä syötät 8 kertaa päivässä vauvaa niin mä syötän 16 kertaa ;) Eli kyllä tämä työstä käy. Onneksi pojat kuitenkin on suht helppoja vauvoja... Eli uskon, että pääsen helpommalla kahden kanssa kuin, että olis yhden pahan koliikin omaavan vauvan kanssa. Ja päivisin mulla on ollut osa-aikaisesti apua.

Tällaisia kuulumisia meillä.

Kaikille voimia ja iloisia hetkiä vauvojen kanssa!

pallomasu ja pojat huomenna 6vko. + uhmainen esikko

Vierailija

moi

vasurilla kirjottaminen on hankalaa, poika köllöttää oik käsivarrella.

siksi siis teksti karkasi.

hope-a,

vatsakipuiset vauvat haluavat tissutella tiuhaan, koska kokevat sen auttavan masuoireisiin. ja ainakin meidän poika ei suinkaan syö koko aikaa, vasan tankkaa läheisyyttä suurimmaksi osaksi.

meillä nyt allekirjoittanut maidottomalla dieetillä - on sitten aika hankalaa - 4.pvä menossa, ei ainakaan vielä helpotusta. suoliäänet on kamalat syödessä, syöminen koko ajan keskeytyy vatsanväänteiden takia, kakka on vihreää lima...

vyöhyketerapia kokeiltu 5x tuloksetta...

aika rankkaa on, mutta onneksi poika kasvaa hyvin.

.thunder ja poika 6 vkoa 4 pvää

Vierailija

Ihan ekana vastaan että taitaa olla juuri ensimmäinen tiheänimunkausi tuossa 3n viikon iässä, korjatkaa toki jos olen väärässä. Ite en välitä kummoisista, syötän pojan kun hällä on nälkä :D Meillä taitaa olla jatkuva tiheänimunkausi ;) No ei tosiaan, illalla on aina eka pätkä tosi pitkä n.6h ja sen jälkeen heräilee tikkana 3h välein. Kun vaan ite menis sänkyyn aikaisin eikä vahtais typeriä tv-ohjelmia!

Eilen oli todellinen kakkaamispäivä, tuntui että sai vaihtaa vaippaa jatkuvasti mutta hyvä että tulloo! Huomasin että poika kasvanut tajuttomasti, ei enää mikään pikkuvauva ;D Alkaa oleen jalatkin sellasta michelinukko-laatua.

IHANAA ETTÄ ON PERJANTAI! Kamala ikävä miestä vaikka lähti töihin n. tunti sitten, tuntuu että meidän suhde on parempi kuin koskaan, tosin ollaanhan me vastarakastuneita muutenkin, nii nuor tää " liitto" :D

Nyt uhmitteleen tuon uhmiksen kanssa, huoh!

Hauskaa viikonloppua!:)

JMMK

Vierailija

Mukava on lukea aina muiden mammojen kuulumisia, kun kotona päivät nyhjää niin kiva huomata että niin te muutkin :-) Meillä tyttö on ollut oikea unelma beibi tän viikon, pientä iltakitinää vain ollut. Ilmavaivat sen kitinän aikaan saa ja oon antanut yötä vasten aina disflatyl-tippoja rauhottamaan vatsaa, on toiminu kyl ihan hyvin. Täytyy vaan neuvolasta kysyä et kuinka jatkuvasti saapi niitä käyttää, kun oon ekasta viikosta alkaen niitä käyttäny. Meillä yöunet alkaa aina 6-7h pätkällä ja sit tissiä ja vielä 2-3h unta päälle, et kyl tän mamman kelpaa ;-) Luulisin et pitkä yöuni jakso johtuu siitä, kun annetaan aina iltapulloa (Nannia n. 150ml) ennen nukkumaan menoa, niin on vatsa sit varmasti täynnä. Iltapullon antamisesta en oo ottanut huonoa omaa tuntoa, vaikkei ookaa rintamaitoa, kun kuitenkin muuten rinnalla koko ajan. Pullo tuli meillä vähän vahingossa käyttöön, kun olin antibiootti kuurilla rintatulehduksen takia ja iltalääkkeen jälkeen en viitsinyt antaa tissiä heti (vatsavaivoja) niin mies sit antoi pullosta ja todettiin et olikin hyvä nukutuskeino. Sänkyyn tyttö jää myös kiltisti nukkuun, viereen laitan aina harsorätin, joka turvallisesti tuoksuu äidiltä ja rintamaidolta ja sitä puristaen tyttö tyytyväistä tuhisee uneen. Siinäpä pikakuulumisia ja nyt valmistelemaan uutta päivää...

Oikein mukavaa vauva-arkea kaikille!!

***Jppp ja tyttö 3vk+5pv*'

Vierailija

Vielä pikasesti ennen nukkumaan menoa tulin vastaamaan, Pallomasu kyselit että tuleeko meillä vatsavaivoja disflatylistä. Ainakin meillä Nikellä vatsavaivat paheni, ähki ja puhki muutaman yön ja huusi vatsa karrella, eli meille tuo ei ainakaan sopinut. Juliini taisi mainita, että antaa lääkkeen ainoastaan kerran päivässä ja aamulla, niin vatsavaivat on helpottaneet. Me mennään nyt ilman lääkettä ja vatsavaivat ainakin Nikellä ovat helpottaneet, paukuttelee kyllä aika lailla, mutta hyvä niin että tulee ilmaa ulos eikä jää masuun kiertämään. Toinen mikä meillä on auttanut: tuttipulloista olen käyttänyt ainoastaan Aventin ja Mama ultivent pulloja - ainakin mainostavat että vähentävät ilman pääsyä vatsaan, tiedö siitä, mutta meillä on ainakin toimineet ja vaivat vähentyneet.

Niin ja ei syödä devitolia vaan Jekovittiä.

Olin illalla vanhemman pojan kanssa kahdestaan Hulluillä Päivillä ja mies hoiti Nikkeä sen aikaa. Ihanaa oli päästä hetkeksi kahdestaan isomman lapsen kanssa, vaikka paikka ei ollutkaan paras mahdollinen. Joka vuosi lupaan itselleni, etten enää mene Hulluille Päiville jonottamaan, mutta taas löysin itseni sieltä :) Siellä ei kaikki muuten ole halpaa, esim. vauvoille oli Name It bodyja - ostin ennen Niken syntymää tismalleen samanlaisia bodyja paikallisesta Vaatehuoneelta hintaan 1 ja 2 euroa, Stockkalla olivat joko 4.9 tai 4.90 egee. Muutaman Benettonin paidan ja housut ostin varastoon ensi kevättä varten, pari tuttia ja lusikkaa tarttui mukaan. Muuten aika nopeasti sieltä sitten lähdettiin pois pojan kanssa - ei jaksa siellä ruuhkassa ryysiä. Näköjään mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä mukavuuden haluisemmaksi muuttuu :)

Nyt meen nukkumaan, jospa saisi nukkua vaikka 2 tuntia putkeen. Ihana äitini lupasi ottaa vauvan yhdeksi yöksi yökylään tässä lähiaikoina (heti kun päivän päätän ja raaskin), niin saadaan nukkua 8-10 tuntia putkeen ja kerätä voimia :)

Öitä,

t. Kaisastiina & Nikke 1 kk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat