Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oksettaa aamusta iltaan! :( Kuinka kauan vielä tätä kärsimystä?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pientä etovaa oloa oli silloin tällöin aamuisin jo kuukausi sitten. Kolme viikkoa sitten tein negatiivisen raskaustestin. Reilu viikko sitten selkeä positiivinen viiva raskaustestissä. Varsinainen oksetus alkoi päivää ennen plussatestiä. Nyt on reilun viikon verran ollut joka päivä paha olo aamusta iltaan. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta lähellä on ollut monta kertaa. Inhottavaa, kun koko päivä vain etoo ja mikään ei oikein auta. Pitää syödä tiheästi ettei paha olo ylly ihan kestämättömäksi, mutta ruokaakaan ei tekisi oikein mieli.

Toinen raskaus menossa. Esikoisesta paha olo alkoi muistaakseni viikolla 7 ja loppui siinä viikolla 16 - 20. Kestääköhän nytkin yhtä kauan? Opiskeluista ei oikein tule tällä hetkellä mitään. Ei jaksa keskittyä, ei ole intoa, ei pysty istumaan luennolla, kun meinaa oksennus tulla. Gradua pitäisi aloitela ja saada se valmiiksi ennen tämän toisen lapsen syntymää. Laskettu aika vauvalaskurin mukaan 22.5. Esikoista odottaessani paha olo ajoittui sopivasti kesälomalle ja energinen keskiraskaus syksylle, jolloin sain tosi hyvin opiskeluja tehtyä. Nyt kun vain menisi tämä etova ja oksettava, inhottava alkuraskaus ohi. Jokainen päivä on vain selviytymistä iltaan asti. Onko kenelläkään mitään hyviä neuvoja tai lohdutuksen sanaa? Onko samassa tilanteessa olevia? Miten jaksatte?

Kommentit (6)

Vierailija

Mulla menossa nyt rv 8+4 ja olo on ollut viimeiset pariviikkoa aivan kamala!!! =( Viime viikon alkupuolella olo oli niin heikko etten pystyssä meinannut pysyä ja oksensin kaiken ulos mitä söin.. Lääkäriinhän sitä oli mentävä ja sairaslomaa luojan kiitos sain, en mitenkään olisi selvinnyt eteenpäin. Nyt on helpottanut hieman kun olen saanut levätä kotona. Aloin myös syömään sitä b6-vitamiinia, tais olla Heksavitia, voihan olla että tuo myö auttanut olooni.

Meille myös tulossa toinen ja esikosta oksensin aina tuonne rv20saakka! Toivottavasti nyt ei niin pitkälle tarvitse kestää tätä olotilaa.

Ei tässä muu auta kun yrittää jaksaa päivä kerrallaan ja jos ihan hirveeltä tuntuu, niin sit vaan lääkäriin!! Koitetaan pärjäillä!! =)

Vierailija

Esikoista odottaessani (poika) oksensin koko raskauden ajan, hiukan helpompi oli viimeinen kolmannes...

Kuopusta odottaessani pahoinvointi paheni aina raskauden loppua kohden, jolloin minut otettiinkin sairaalaan sisään tiputukseen, kun olin päässyt " kuivahtamaan" ja olin tosi väsynyt.

Tämän kolmosen kanssa jännitän nyt, että miten oikeen mahtaa alkaa sujumaan

rv 5+1 tai 5+5

Vierailija

Tavallaan olisi paljon helpompaa jos olisi töissä tai lapsen kanssa kotona. Töistä saa aina sairaslomaa ja yleensä muut voi tehdä sairaan ihmisen hommat, kotona ollessa ainakin pienemmän lapsen kanssa voi nukkua päiväunia yms. mutta opiskelijan tilanne on kaikista pahin. En voi jäädä sairaslomalle, koska olen vastuussa tekemisistäni vain itselleni ja jos nyt jätän opinnot tekemättä, ne odottaa sitten vauvan kanssa. Kukaan muu ei tee minun töitäni jos olen pahoinvoinnin takia kotona lepäämässä. Toki mulla jää joka tapauksessa opintoja vielä jäljelle ja aion tehdä niitä verkkaiseen tahtiin lasten kanssa kotona, mutta kun sen ison g:n eli gradun kun nyt saisi alta pois ennen vauvaa. Pahoinvoivana ei vain huvita istua koko päivää kirjastossa oksennusta peläten. Mutta koitetaan jaksaa, me opiskelevat odottajat ja muutkin. Kaikilla meillä on omat vaivamme, olimme sitten töissä, kotona tai opiskelemassa.

Uusimmat

Suosituimmat