Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

viikot 35+4, sf 38 ja vauvan koko 3.5kg

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

kävin siis tänään äitipolilla ja veikkas että vauveli voisi syntyä jo kahden viikon sisään.. nyt pisti jännittään..

jotenkin vain tuntuu aika isolle vaaville, näillä viikoilla.. onko muilla ollu samanlaisia arvioita?

MARRASMASUIHIN tässä kuulutaan,mut saapa nähä tuleeko loka-vauvva =) huiiiiii....

T.JEO JA RINKSESSA

Kommentit (10)

Vierailija

Joten kyllä tuo isolta kuulostaa, tietty noi ovat aina vain arvioita. Esikoisesta sanottiin että olisi iso tulossa, edellisenä päivänä tehty painoarvio heitti puoli kiloa, syntyi seuraavana päivänä. Mutta tsemppiä loppuodotukseen.

Vierailija

normaalia on niukka verenvuoto loppuraskaudessa sisätutkimuksen jälkeen.

mulla on joskus vuotanut kolme päivääkin..

onnea odotuksen loppuun! :)

-nasuli ja masu 39+0

Vierailija

JUUP, onhan tää meijän ekä vauva.. siks vähä hirvittää tuo koko.. mietin jo illalla että nytkö tuli lähtö. tuli jotain sellasta ruskehtavaa vuotoa, liekkö limatulppaa... apua,kö ei tiiä.. itte supistelee kokoajan, mut en lähteny näytille oyksiin.. yritin kyllä soittaa synnyttäjienvastaanottoon, mutku kukaan ei vastannu niin aattelin katella yön yli..

osaatko sä sanoa ku sulla on ennestään tenavia ja synnytyksiä takana, et mitä se ois se vuoto voinu olla?mulle kyl tehtiin aika raju sisätutkimus eilen,kun ne katto lantion et mahtuuko syntyy...

t.jeo ja iso PIKKUINEN =)

Vierailija

meillä eilen neuvolassa sf 37 ja pojan koosta sanoi, että reilusti yli kolme kiloinen on jo. Koko ajan kyllä olen tiettnyt, että iso vauva tästäkin tulee kun kolme aiempaakin olleet yli neljä kiloisia.

romena ja elias 35+2

Vierailija

Marrasmassu täälläkin ja viimeviikolla rv 36+1 sf-36,5 ja painoarvio 3,5 kg. Jos menee täysaikaseksi veikattu reippaasti yli 4 kg. Huiii kanssa!

Rv 36+5

Vierailija

Siis mä olin tänään painoarvios,rv 33+3 ja tulos 2kg...No, ei musta ole koskaan ees isoa vauvaa syntynyt, suurin on ollut 3380g. Toivotaan et syntyy piakkoin.. Edellinen oli sun viikoilla 2700g.

Kokoa ainakin on pienellä!! Tai siis suurella!!!!!! Onko ensimmäinen lapsi? Jos ei niin minkä kokoisia ovat olleet edelliset?

Hormoonihirviö ja salkkari rv 33+

Vierailija

..ei mitään painoarviota tehty. Neuvolatäti vaan totesi, että iso lapsi tulossa.. Esikoinen oli noilla samoilla viikoilla sf38 ja syntymäpaino oli 3570g (silloinkin neuvolatäti odotti isoa vauvaa). Eli ihan tavallisen kokoinen lapsi tuli. Toivottavasti tälläkin kertaa:)

Vierailija

Ekaa oottelan. Viikolla 34+6 lääkäri arveli, että ois pikkasen yli 3 kilonen. Sf:ää en muista. Viimeksi neuvolassa (37+2) täti arveli painoksi 3,7 kg, sf oli 35,5 cm. Kaskettuna aikana on varmaan yli nelikiloinen (oma arvio). Jossain oppaassa luki, että sikiö kasvaa 200 g viikossa tossa aika loppuvaiheessa ja olikohan se pari vikaa viikkoa ennen laskettua aikaa keskimäärin 250 grammaa/viikossa. Hiukan pelottaa tuoa vauvan koko minuakin, mutta ei käynnistyskään houkuttele.

Vierailija

suunnilleen samaa luokkaa :), rv 36+0 oli painoarvio 3,6kg ja sf tuon saman 38cm.

Poika syntyi sitten 39+6 (sf pari päivää ennen synnytystä 39,5cm) tasan 4kg:n painoisena.

Jaja & vaavi 32+0, ei vielä painoarviota :)

Vierailija

Eli viikot 36+3 ja painoarvio oli 3,2.. Mutta edellisen kanssa tehtiin painoarvio viikolla 37,5, mitat vastaavat ja vauva 4,5kg syntyessään viikolla 42. Toivottavasti ei noin isoksi kasva..

Uusimmat

Suosituimmat