Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jättäisittekö väliin omat synttärijuhlanne tässä tilanteessa?

Vierailija

pojalla 4,5v on joku " takertumisikä" . ennen jäi reippaana mummojen kanssa hoitoon ilman mitään ongelmia. pari viikkoa sitten lähettiin miehen kanssa ulos (oltiin yksi yö poissa) ja poika sai puoli tuntia kestävän itkukohtauksen, kun lähdettiin.

nyt tulevana lauantaina on omat synttärijuhlani ja tarkoitus olisi lähteä kavereiden kanssa stadiin. ollaan tulossa kotiin yöksi, joten pojan ajasta olisi vaan muutama tunti pois. poika puhuu jo nyt vähän väliä, etten saisi lähteä.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

niin he alkavat tuntea että se on iso asia! jos kertoo samana tai edellisenä päivänä ihan arkisena juttuna, niin voisi olla, että lapsi ei ripustautuisi äitiinsä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

niin he alkavat tuntea että se on iso asia! jos kertoo samana tai edellisenä päivänä ihan arkisena juttuna, niin voisi olla, että lapsi ei ripustautuisi äitiinsä.

ollaan toimittu aina näin, että kerrotaan kivoista menemisistä n. viikkoa ennen. eli tämä nyt ei ole syynä siihen, että poikaa ahdistaa, kun ollaan lähdössä!

Vierailija

itki hysteerisena jos lähdin johki ja istui oven eteen.

Vaikea sanoa mitä teet,tee niin kun tunnet,tuntuuko pahalle jättää?

Säästyt krapulalta,mut itse jätin joskus huutamaan joskus en raaskinut,oli niin kamalaa katsottavaa.Nyt 14v toivoo että lähtisin joskus johki.Menee aikanaan ohi.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Tiedän itse tuon tunteen kun en halunnu et äiti lähtee mihkään,en tiedä mikä sen aiheutti.Olen nyt 36v,herkästi en jätä lapsiani huutamaan,mut järjellä kantsii ajatella,jos lapselle jää turvallinen hoitaja...niin..?

ja anoppi on tosi rakas pojalle. viimeksi huus sen puol tuntii ja sitten myöhemmin totes, että onpa kiva olla kolmistaan.

ja tosiaan kyse on muutamasta tunnista(periaatteessa, yöllä tullaan kotiin)..en oikein tiedä miten saisin pojalle taottua päähän, ettei ole mitään hätää. olen yrittänyt kysyä mitä pelkää. ei osaa kertoa. sanonut, että onhan poika ennenkin ollut hyvillä mielin mummon kanssa.

ANTAKEE NEUVOJA?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Aikuinen tekee päätökset, ei lapsi.

Et voi suojella lastasi pettymyksiltä koko hänen elämäänsä.

Mietihän nyt vähän...

Muissa asioissa ollaan oltu ehdottomia,ei yksi asia aiheuta sitä et lapsi alkais pompottaa.

Vierailija

tänään käytiin äitini ja poikien kanssa kaupassa. esikoinen olisi halunnut jäädä pihalle, mutta minun piti tulla laittamaan ruokaa. mummo sitten tarjoutui jäämään pihalle poikien kanssa. ei sopinut edes se, vaikka todella halusi jäädä ulos. niinpä poika tuli mielummin sisään..

Vierailija

Mutta alkaa helpottamaan jo. Ollaan juteltu asioista enemmän ja olen pitänyt sylissä normaalia enemmän.

(Lähisuvussa tapahtui kuolemantapaus joka kai on tämän kaiken takana).

Vierailija

Se on kai vain jotain lasten puhetta. Jos on menoa, niin sitten mennään kun huvittaa. Lapset vain yrittävät hallita aikuisia noilla oikuillaan.

Vierailija

sille lapsellesi, että " Mä tiedän, että sun tulee äitiä ikävä, ja se on ihan ok. Äidin on nyt mentävä, mutta tulen yöksi kotiin" tms. Ota tunnetasolla vastaan lapsesi hätä ja ikävä, kerro että se on täysin normaalia, mutta pysy lujana. Mene vaan!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat