Hepariinipistoksista ja hinnoista tietoa kaipaava!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla on vasta 2 km takana. Viimeisimmän vuodot juuri loppuneet ja kävimme yksityisellä lekurilla, kun en viitsi itseäni turhaan km:lla kiduttaa jos vaikka löytyy jotain hyytymistekijöitä verestä. Näähän on vaan omia arvailuja sen mukaan mitä tässä olen palstoja lukenut, mutta lääkäri oli kyllä tänään samaa mieltä, että verikoe kantsii ehdottomasti ottaa kun molemmissa raskauksissa on ultrissa ehditty jo pieni sikiön alku toteamaan ja jälkimmäisestä saatu jo sydänäänetkin huomioitua....ja sit taas jostain syystä raskaus tyssäs kun seinään. Voi toki olla ihan huonoa tuuriakin vielä tässä vaiheessa kun ei useampia km:ja ole takana, mutta haluamme sulkea tämän pois laskuista varmuuden vuoksi. Ei sitten hakata turhaan päätä seinään jos tälle sieltä jotain syytä löytyy ja tälle hoitokin on olemassa. Tämä lääkäeri ainakin suoraan ehdotti siirtymistä hepariinipistoksiin jos hyytymistekijä verestä löytyy.

No nyt tuli pitkät löpinät...itseasiassa olen tältä palstalta bongannut muutaman joilla on ollut menossa tämä hepariinihoito pistoksina ja olisinkin kysynyt, että mitä tämä hoito yksityistä kautta tulee kustantamaan. Olen kuitenkin käsittänyt, että pistoksia tulisi olla melkein päivittäin koko raskauden ajan...tai ainakin suurimman osan raskaudesta. Onko teillä kokemuksia yksityisen puolen kustannuksista näissä hoidoissa? Olisin kiinnostunut tietämään. Toisaalta vielä toivon, ettei tälläistä itseltä löydy ja että olisi ollut vaan huonoa tuuria parin ensimmäisen raskauden kanssa...jos se kolmas vaikka onnistuisi.

Kiitos kaikille jo etukäteen tiedoista ja mukavaa alkanutta syysviikkoa. =)

titi75

Kommentit (4)

Vierailija

Samahan tuo meillä on, että ei ole väliä paljonko rahaa piikkeihin kuluisi jos käy niin, että se meilläkin olisi ainut mahdollisuus lapsen saamiseen. Ja " sijoitus" se on siinä missä muutkin ja kun/jos kysymyksessä olisi meidän pieni oma käärö vihdosta viimein, niin sitä pientä ihmistä EI TODELLAKAAN voi mitata rahassa. Mutta hyvä nyt suurin piirtein tietää, minkälaisista summista puhutaan jos eteen sattuu. Olen tosiaan vasta torstaina menossa otattamaan vasta verikokeita, mutta olin mielissäni koska asiassa päästään vähän eteenpäin, ettei tarvi miehen kanssa kaksin vain pahoitella, että mikä menee aina pieleen. En tiedä onko se vaan tuntemusta, mutta jotenkin itsellä on sellainen olo, että sielä jotain tälläistä tukosta syntyisi. Minulla tosin molemmat raskaudet ovat ihan alussa menneet kesken, mutta sydänäänet kun on kuitenkin todettu, niin lääkärikin vähän ihmetteli, että voisiko sielä kuitenkin jotain ihmeellistä tapahtua. Jos edes toinen olisi ollut tuulimunaraskaus, niin voisi ajatella enemmän " huonoa sattumaa" keskenmenoissa, mutta nyt kun molemmissa tapauksissa sielä asukki oli, niin lääkärikin oli sitä mieltä, että on kuitenkin parempi tarkistaa asia, niin on sitten poissuljettu listalta. Olemme samaa mieltä.

Olen todella pahoillani teidän puolesta. Menetitte jo melkein lopussa olleen raskauden ja sitä kautta pienen ihmisen. Oikein kurkkua kuristaa kun miettii miten kovaan paikkaan olette joutuneet. Onnellista on toki nyt kuulla, että syy ja vika on löytynyt ja nyt hoidoilla asiat ovat edenneet oikeaan suuntaan. Toivon teille kaikkea onnea loppusuoran odotukselle myös. Pian teilläkin on terve pieni vauva. Ihanaa!

Luin myös Iltasanomista jutun Eve Hietamiehestä ja pistin myös tuon Ulanderin nimen korvan taakse. Valitettavasti olemme täältä Keski-Suomen suunnalta, niin tuskin hänen hoitojaan on mahdollisuus käyttää jos tarve tulee. Tai kaikki on varmaan järjestelykysymyksiä, mutta ainakin olen hyvillä mielin siinä, että täällä meillä yksityislääkäri ainakin heti ehdotti näitä verikokeita ja sanoi, että hepariinihoito olisi hyvä aloittaa heti seuraavan raskauden alussa jos sieltä verikokeista jotain poikkeamaan löytyy...ja myös siinä tapauksessa että verikokeen tulos olisi siinä rajamaillakin. Sanoi, ettei siitä hoidosta siinäkään tapauksessa haittaa olisi. Enemmän olisi haittaa jos jätettäisiin hoito aloittamatta ja sitten jos vielä tämä kolmaskin keskeytyisi.

Mutta käy nyt ensin kokeissa ja jäämme odottamaan tuloksia. Katsotaan siitä sitten eteenpäin. =)

Piti muuten vielä kysymäni, että joudutko nyt raskauden jälkeen käyttämään hepariinia tai muuta lääkitystä tuohon tukoshoitoon. Siis kun meillä lääkäri sanoi, että esim. pitkien lentomatkojen yhteydessä ja jos/kun joutuu leikkauksiin niin joutuisi näitä lääkityksiä käyttämään. Että hepariinin käyttö ei välttämättä olisi sitten vain raskausajalla, jos kerran tälläinen " riskitekijä" verestä löytyy, niin se on hyvä huomioida myös muussa elämässä. Onko sinulla tietoa tästä?

Kiitos miljoonasti jo näistä tiedoista mitä Sinulta sain. =)

Titi75

Vierailija

Olen saanut ohjeet , että pitkillä lentomatkoilla tai jos joutuu istumaan autossa monta tuntia, niin on hyvä pistää piikki ennen matkalle lähtöä.

Ulanderin hoitoon on mahdollisuus päästä vaikka asuisi missäpäin Suomea tahansa. Hän tekee sitten yhteystyötä sinua hoitavan lääkärin kanssa. Nykyään kun on tämä tietotekniikka niin kehittynyttä. Kyseleppä sinua hoitavalta lääkäriltä tästä asiasta.

Menenkin ensiviikolla Ulanderin ultarattavaksi. Hoidon aikana on saanutkin moneen otteeseen tutustua tähän pienokaiseen. Ultria on ollut rv:lla 5,8,10,12,18,24,27,30 ja seuraava siis rv.lla 34 ja sitten taas rv:lla 36 ja sen jälkeen viikottain. Verikokeita otettu myös joka käynnin yhteyssä monta putkiloa. Seuraavat tarkkaan noita hyytymistekijöitä.

Pistely voi alussa tuntua hankalalta ja sattuakkin. Mustelmia tulee masuun herkästi hoidon alussa. Piikki pistetään kokoajan vatsan seudulle, vuoroin oikea ja vasen puoli. Neula on ohut ja aine valmiina ruiskussa, että siltä osin ihan helppo juttu. Voisi verrata insuliinin pistämiseen.

Lisätietoa saat kengurusivustolta. Siellä meille tukostaipumusta omaaville on oma keskustelusivusto.Tässä linkki :/www.kenguru.fi/keskustelu/

Toivottavasti sinäkin saisit apua tästä hoidosta!

Vierailija

Käynkin vilkuilemassa, että mitä sieltä löytyy. Itse melkein pyörryn kun näen neulan, saati, että sillä pitäisi pistää päivittäin, niin tuntuu aikas hurjalta...mutta kai kaikkeen tottuu jos tarvi vaan vaatii. Käsitinkin, että kyseessä taitaa aikas pieni ja ohut neula olla. No me olemme varmaankin viisaampia vasta sitten sen n. 3vkon odottelun jälkeen.

Kaikkea hyvää Sinulle. Alat olla jo loppusuoralla " odottelussa" ja hyvä niin. =)

Titi75

Vierailija

Minulla todettiin geenivirhe veren hyytymistekijöissä, kun alettiin tutkimaan syytä esikoistyttäreni kohtukuolemaan ( hän kuoli rv:lla 35 ja kärsi vakavasta kasvuhidastumasta).

Olen nyt uudestaan raskaana rv:lla 33. Hepariinihoidon ansiosta tämä raskaus on sujunut toistaiseksi hyvin ja lapsi kasvaa niinkuin pitääkin. Olen Veli-Matti Ulanderin hoidossa ollut koko raskausaikani. Piikitys aloitettiin jo rv:lla 5. Hoito on kallista, mutta jos sen avulla elävän lapsen saa, niin aivan sama mitä piikit maksavat.

Klexanea, mitä minä käytä myydän 10 piikin pakkauksissa. Sen hinta kela-korvauksen jälkeen on 37 euroa. Piikkejä pistellään joka päivä ja vielä synnytyksen jälkeenkin 6 viikkoa. Maksukatto kun tulee täyteen eli 600euroa, piikit ovat ilmaisia sen jälkeen.

Veli-Matti Ulanderhan on uranuurtaja tässä tutkimuksessa, jossa selvitellään syitä mm:ssa alkuraskauden keskenmenoihin. Useamman peräkkäisen keskenmeno syyksi monella on paljastunut tukostaipumus. Elikkäs istukkaan tulee tukoksia. Hepariinihoito on ollut monelle avuksi. Esim. Eve Hietamieshän Ulanderin hoidossa vihdoin onnistui ja heillä on nyt terve poikavauva.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat