Mitä laitattte lastenne kummeille tänä vuonna joululahjaksi?

Vierailija

kun paketista paljastuu 2006 kalenteri ;D

meillä sama idea, 2009v kalenteri meidän lasten kuvilla, kummit vielä ihan auki

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Kummeja on aika lailla, tosin pariskuntia. Kiva olisi lasten kanssa tehdä jotain omaa... Ajattelin että jos tekisin joulukoristeet..onko ideoita? Mitään kallista emme hanki, tärkeintä on se muistaminen ja just se että lapsi voisi itse siihen osallistua. Meillä itsellä kummilapsia ja heitä kuitenkin muistamme.

Vierailija

Lainaus:

kun paketista paljastuu 2006 kalenteri ;D

meillä sama idea, 2009v kalenteri meidän lasten kuvilla, kummit vielä ihan auki

ja joku on sen nyt nostanut.

Me ollaan myös niitä kalenterita hommattu mummeille.

Vierailija

En ole koskaan saanut heidän vanhemmiltaan yhtään joulu- tai muutakaan lahjaa. Itse olen lähettänyt tai vienyt lahjan lapselle joka joulu ja syntymäpäivä. En ole itse asiassa koskaan ennen tullut edes ajatelleeksi koko asiaa, mutta näinhän sen on.

Vierailija

Yksi idea, joka on helppo toteuttaa suht pienenkin lapsen kanssa, on ostaa savea ja tehdä siitä pipareita, kaulimalla ja muotilla painaen. Viime joulun alla meidän silloin vajaa 3-vuotias osallistui lähinnä siihen muotin painamiseen. Sinooperista ostin terrakotan väristä itsestään kuivuvaa savea. Koristelua varten ostin valkoista kohomaalia tuubissa (Siooperista sekin), mutta se oli vähän liian raskasta tuon ikäiselle puristettavaksi. Vähän isompi saisi sillä hienot aidon näköiset koristelut pipareihin. Teimme pipareista kuusenkoristeita (reikä ja punainen silkkinauha) ja jääkaappimagneetteja.

Tänä vuonna ajattelin toteuttaa jonkinlaisia glögimukin alusia paksusta punaisesta huovasta ja juuttikankaasta punaisella langalla koristepujotellen. Kyytiin ajattelin leipoa jotain glögin kanssa maistuvaa tai laittaa glögimaustetta tms. En tiedä, kuinka tuo langan pujottelu vielä onnistuu, mutta vähän isommalta lapselta onnistuisi varmasti paremmin. Ja omatehdyissä lahjoissahan on se riemullinen juttu, että ne ovat sitä hellyyttävämpiä, mitä säälittävämpiä ne ovat. =) Ja kun se on kooltaan suht pientä ja käyttöajaltaa rajoitettua, siitä ei tule nurkissa pyörivää riesaa.

En lähtisi mihinkään lakanaprojektiin ainakaan kummeille - höpsähtäneet isovanhemmat saattaisivatkin olla innoissaan. Jonakin jouluna tehtiin isovanhemmille tyynyliinat samalla periaatteella, keskelle kirjoitin "Kuka on pomppinut papan tyynyllä?" tms. Tuskin tulivat käyttöön, mutta ainakin ilahduttivat aattona eivätkä vie paljon tilaa kaapissakaan.

Kalentereita tehtiin meilläkin viime vuonna, niitä saivat isovanhemmat ja siskoni, jolla ei itsellään ole lapsia ja joka on poikamme kummi. "Lapsellisille" kummeille emme sellaista tehneet - tuskinpa haluaisivat roikottaa seinällään vieraan lapsen kuvaa, kun omiakin on?

Vierailija

Vähän omatekemää ja kaupasta hankittua. Huovutetut viinipullopussukat, itse leivottuja pipareita, jouluviiniä pussukoihin.

Isovanhemmille :vuoden 2006 kalenterit, lastemme kuvilla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat