lääkkeellinen hoito tuulimunaraskauden jälkeen...mitä siinä oikein tapahtuu?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kyseessä oli tuulimunaraskaus (todettiin vasta 11+6)ja valitsin lääkkeellisen keskeytyksen. Huomenna olen sitten menossa sairaalaan hieman epätietoisena, mitä tuleman pitää. Vähän kipeä olo on. Millaisellehan osastolle olen menossa? onko siellä raskaana olevia? millaisiin asioihin olisi hyvä vasrautua henkisesti?

Vaisto siitä, että kaikki ei ollut kunnossa toimi minullakin. Jännä juttu sinällään. Mutta elämää täytyy ajatella nyt eteenpäin.

Kommentit (2)

Vierailija

Pahoitteluni tilanteestasi! Itselläni keskeytettiin myös tuulimuna muutama viikko sitten. Kävin naistentautien polilla ja sain lääkkeet mukaani kotiin, eli itse hoidin tilanteen kotona (olisin toki osastollekin saanut mennä).

Sairaalassa olet luultavasti osastolla, jossa on naistentauti-potilaita ja ehkä samassa tilanteessa olevia. Saat särkylääkettä ja kohtua supistavia lääkkeitä, jotka keskeyttävät raskauden ja saavat vuodon alkamaan. Supistavia saatetaan antaa useampaan kertaan riippuen siitä, miten vuoto alkaa ja miten voit. Vuoto voi olla runsasta ja hyytymäistä, ja tarvittaessa katsovat siellä ultralla, onko kohtu tyhjentynyt. On kai tosi yksilöllistä, miten supistukset alkavat ja kuinka nopeasti kohtu tyhjenee. Sen mukaan myös päästävät sinut kotiin. Olo voi olla hutera ja väsynyt pari päivää, mutta sen jälkeen on toipuminen nopeaa, ainakin näin minulla oli.

Itselläni riitti pari supistavaa tablettia (emättimeen), kivut olivat kovat, mutta kohtu myös tyhjentyi melko nopeasti ja jälkivuotoakin kesti vain viikon verran. Kertaalleen katsottin ultralla ja otettiin hcg. Vointi on ollut jälkeenpäin hyvä, ja toiveikkaana odotan, josko pian tärppäisi uudestaan ja paremmalla onnella.. Lykkyä tykö!, hyvin se varmasti menee!

Vierailija

päivä oli pitkä ja vuoto varsin rajua, mutta nyt kaikki on jo ok, henkisestikin uskon, että muita asia vielä mietityttää enemmän. Itselle tilit alkavat olla selvät. Onnellisempaa tulevaisuutta :)!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat