Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takapakkia pottailussa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meilla on 2v. 9kk ikainen tytto joka oppi paivakuivaksi kesalla. Kavi itse pissalla pottaan, mutta yleensa piti muualla muistuttaa. Ny on kuitenkin tullut takapakkia... Tytto kotonakin lorottaa pissat lattialle, eika halua spontaanisti potalle ollenkaan. Aina pitaisi olla muistuttamassa... Olen sanonut, etta voidaan kylla laittaa vaippa takaisin, mutta tytto haluaa ollla mieluummin ilman vaippaa, ja olla kuten iso tytto. On hyvin ylpea siita! Tosin jos laitan vaipan, pissaa kylla sinnekin luontevasti.Meilla on myos 4kk-ikainen vauva kotona, ja odotin etta pottailu olisi taantunut jo kesalla. Mutta voisiko olla etta tytto vasta nyt osoittaa mustasukkaisuuttaan ja paikan menetystaan pottavastustuksella? Muuten ei ole ollut erityisen mustasukkainen. Tosin enemman sylin kaipuuta on esiintynyt. Mita siis tallaisessa tilanteessa pitaisi tehda? Laitanko tytolle vaan vaipat ja unohdanko pottailun joksikin aikaa? Tietysti harmittaa etta unohtuuko pottataidot nain sitten kokonaan? Ottaisin mielellani vinkkeja vastaan miten pitaisi toimia, kiitos jo etukateen!

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä poika 2v9kk oppi kuivax kesällä. Nyt ilmeisesti mustasukkaisuuden takia alkanu pissailla minne sattuu, kun saa sillä huomiota. Ilmeisesti suuttunut äitikin on pojan kaipaamaa huomiota,mutta uskon, että silkkaa taktiikkaa, koska näin hän saa minut pois siskon 8kk viereltä häärimästä.

No sain vinkin, että tarroja (joita oli laatikossa/tullut postissa mainoksissa) voi käyttää palkintona ja nyt meillä on tullut siitä mukava yhteinen leikki. Poika saa tarran aina kun käy itse pissalla wc.ssä. Toiset äidit sanoivat, että haastetta voi lisätä, esim, että niitä tarroja kerätään vaikka 20 kappaletta vihkoon ja sitten saa palkinnon. Meidän poika ei ymmärrä tota palkinto/vihko hommaa, vaan haluaa sen tarran itselleen. Mukavinta tossa on meillä ainakin se, että poika on niin innoissaan niistä tarroista, että sen saa niiden avulla tekemään melkein mitä vaan. Olen siis huomannut, että poika osaakin jo yhtä sun toista on vaan esittänyt tyhmenpää kun on, eli nyt saa palkinnon myös siitä kun osaa käyttäytyä ja lopettaa tingin tekmisen!

Vierailija

Meillä 2v tyttö ja 7kk tyttö, ja vaikka vauvakin on jo noin vanha, niin nyt on alkanut isosiskolla esiintymään " vauvamaista" käytöstä, esim. ei osaa enää syödä itse, " maitoa tuttipullosta" , syö sormiaan..

Onkohan tässä taustalla jokin " mallin" ottaminen? Saankohan minäkin noin paljon huomiota, kun käyttäydyn samalla lailla kuin vauva? Itse yritän kovasti tilaisuuden tullen aina huomioida isosiskoakin mm lukemalla, pelailemalla, tehden isojen tyttöjen juttuja.. Sekä tietysti sylissä pitäminen ja fyysinen läheisyyden anto on myös tärkeää.

Suosittelisin, että muistuttelet siitä potalla käymisestä, ja jatkat samaan malliin. Jos on jo niin hyvin kesällä mennyt, niin älä palaa enää takaisin vanhaan. Koita muulla tavoin huomioida lastasi. Tämä on vain jokin vaihe, joka menee kyllä ohi. Uskoisin.

Uusimmat

Suosituimmat