Minkälaiset rytmit n. 2,5v?

Vierailija

Meidän lapsen kanssa on rytmit menneet aivan sekaisin. Illalla pitää nukuttaa 1,5-2h ja nyt ois hyvät neuvot tarpeen!!! Eli miten teillä herätään, nukutaan päikkäreitä ja illalla taas mennään nukkumaan ja onko lapsi kotihoidossa vai esim. päiväkodissa? KIITOS!!!!

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Aamulla poika herää 7.00 ja mennään ulos 9-11 välillä. Ruokaa syömme 11-12 ja sit se nukkuu 12-15 välillä pari-kolme tuntia. Illalla 20.00 nukkumaan, nukahtaa n puoles tunnis eikä herää yleensä vasta kuin aamulla.. Kamalan aikaisin herää, itse tykkäisin nukkua kahdeksaan. edes joskus..

Vierailija

Oon nyt kaksi päivää lyhentänyt päikkärit puolella tunnilla eli nyt nukutaan 1,5h ja huonompaan suuntaan vaan mennään. Nyt poika nukahti vasta klo 22! Vitsit, kun en kertakaikkiaan tiedä mitä pitäis tehdä?????

ap

Vierailija

alle 4-v. tarvii vielä lepoa päivällä, mutta se ei tarkota, että on pakotettava nukkumaan...kuitenkin sänkyyn käydään ja puoli tuntia levätään! Jos ei ole nukahtanut sinä aikana niin sitten voi nousta ylös! Levon aikana saa tietysti lukea kirjaa tms., mutta kuitenkin pötkötetään! Vaikka on hankalia vaiheita eli lapsi kiukkuaa ja riehuu, jos pitää mennä sänkyyn niin siinähän se pieni kokeilee niitä rajoja ja katsoo kuka määrää! Voimia kaivattiin meilläkin, kun noin kuukauden temppuili päiväunille mentäessä...nyt taas seesteinen vaihe menossa =)

Vierailija

Ei meidän 2 v 3 kk ole yleensä nukkunut päiväunia moneen kuukauteen. Reilun vuoden ikäisenä nukkui enää tunnin päikkärit. Se on niin yksilöllistä.

Nykyään jos joskus nukkuu päikärit, niin yöunille meno on tosi hankalaa.

Vierailija

Herää 8-9 aikaan aamulla, aamupala.. ulos. 12.00 ruoka, päivä unet 12.30-14.30, taas ulos. ilta ruokaa 4 aikaan..

ysiltä unille, menee itse petiin heti iltapalan jälkeen.

Vierailija

herätys n.7-8,

puuro

ulos9-10 välillä

12 aikaan ruoka

n.13.30 nukkumaan ja nukkuu 1-2h

sitten päivällinenn. 16-17 ja ulos(ei joka iltapäivä keretä)

sitte leikkiä tai kyläilyä

nukkumaan 21-22(riippuu siitä käydäänkö saunassa)

Vierailija

herätys 8-9

puuro

leikkejä jne.

ruoka 12-13

leikkiä/ nukkumaan 2h, herää viim. 17

välipalaa, leikkiä

ruoka 18-19

leikkiä

iltapuuro

nukkumaan 21-21.30

Vierailija

Aamulla herätään 10 maissa.

Klo 11-12 ulos pariksi tunniksi.

Klo 14 purkkiruoka ja sit päiväunille (ei joka pv)

N. klo 17 herätys, katotaan lasten ohjelmat ja syödään kotiruoka.

Yleensä ulos klo 18-19.

Nukkumaan klo 22.

Vierailija

Meilä ei ole nukahtamisten kanssa mitään ongelmaa. Päivällä olen vieressä sen aikaa kun nukahtaa samoin illalla, luetaan satú ja sitten nukkumaan. Nukutus kestää n. 15 min.

Vierailija

Herää itsestään viim 6.30 (äiti on riemuissaan... :( )

Tarhaan viedään 8.30, jossa syö aamupalan

Ulkoilee tarhassa 10-11

Syövät 11.30 lounaan

Päiväunet 12-13.30 (nukkuu kuin kello aina 90 min)

Iltapäivällä ulkoillaan vielä 1-2 tuntia

Päivällinen 17.30

Sitten vielä hyvällä säällä ulos, muuten kirjastoon, kylään tms.

klo 20. iltapuuro, pesut ja pisut ja päälle pitkä iltasatu

Nukkumaan n. 20.30 - nukahtaa itse sänkyynsä n. 10 minuutissa

Herää yöllä yleensä kerran ja kömpii sillon meidän viereen.

Rytmi on ihan sama myös viikonlopuisin ja lomilla

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat