Kuuluuko minun ostaa lapsen kummeille joululahjat?

Vierailija

En ole ikinä ajatellutkaan, että minun pitäisi antaa lahjoja kummeille. Joulukortit kyllä lähetetään ja se on mielestäni tarpeeksi. Mutta odottavatko kummit lahjoja? Ajattelevatko minua pihiksi jos en osta mitään?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Itse en odota niiltä, jotka ovat minun kummilapseni lahjoja. Mutta itse hankin jonkunlaisen lahjan lapseni kummeille.

Vielä tänäkin päivänä muistan omia kummejani jotenkin joka joulu!

Vierailija

Viime vuonna kummit sai lapsesta valokuvan, joka oli otettu valokuvaajalla samana syksynä. Tänä vuonna annan piirtää sormiväreillä maalauksen, ja ehkä laitan sen Tiimarin kehyksiin ja sellaisena lahjaksi...

Vierailija

kummit ostavat lahjoja lapsillemme, niin pelkkä kiitos on aika vähän. Me ollaan annettu kummeille piirrustuksia, valokuvia, joskus kynttilä, lautasliinoja tms. Ei koskaan mitään kovin kallista, mutta lapset saavat aina itse antaa kummeille lahjat. Mielestäni se on lapsille tärkeää, kun saavat ojentaa (tai postittaa) omia tekeleitään.

Vierailija

Eikä mielestäni toisin päinkään ole tarkoitus eli kummien ostella kummilapsilleen joka kissanristiäinen lahjoja. Siis kummiuden tarkoitushan on jokin aivan muu.....

Pakosta meilläkin ostetaan lahjat jouluna, meinaan jos ei ajoissa viedä, niin kummilasten vanhemmat kyllä muistavat käydä kysymässä lahjoja!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

kuinka monta kummia lapsillanne on, ei varmaan toistakymmentä? ostavatko kummitkin sitten lahjat kummilapsilleen? muistatko sellaista kummia, joka ei koskaan muista kummilastaan?

mulla ei ole kummia, joka ei muista lastani. Mutta kun/jos lapsukaisia siunaantuu lisää tottakai muistan heitäkin.

Monta lasta teillä on jos toistakymmentä kummia??

Vierailija

en odota mitään lahjoja, mutta esim.vanhemmalta kummilapselta on ollut mukavaa saada joku itsetehty askartelu tai piirustus.siis ei mikään semmonen, mihin olis käytetty mitään sinooperin huippukalliita askartelutarvikkeita, vaan esim. yhden kerran sain siltä sellasen taikataikinasta tehdyn koristeen, jonka oli maalannu vesiväreillä. ihana muisto, mutta ei vie vanhempia vararikkoon:) mä oon aina tehny/ostanu jonkun pienen lahjan omalle kummitädilleni, mutta en tiedä oikein ketään muuta joka näin tekis, tää taitaa olla vaan mun oma tapa:)

eli en mä ainakaan pitäis sitä kummilasten vanhempien velvollisuutena ostella mitään lahjoja, mutta jos lapsesi on vielä tosi pieni, ettei osaa itse akarrella/piirtää, niin osta vaikka sormivärejä ja tee kädenjälkitaulu lapsesi kanssa ja anna se kummeille. ei mee kovin paljoo rahaa, mutta minä ainakin kummina tykkäisin:) tai sitten tee taikataikinaa ja paina siihen käden- tai jalanjälki.

Vierailija

kuinka monta kummia lapsillanne on, ei varmaan toistakymmentä? ostavatko kummitkin sitten lahjat kummilapsilleen? muistatko sellaista kummia, joka ei koskaan muista kummilastaan?

Vierailija

Toinen asia on, haluatko antaa tai haluatko antaa lapsesi kanssa.

Meillä kummi tuo lahjan lapselle ja sitten esim. ison joulukukan tms. koko perheelle. Me puolestaan annamme kummille myös jotain - yleensä punkkupullon. Viime jouluna se oli jotain muuta, sen muistan, mutta e-n m-u-i-s-t-a mitä?!?!?

Vierailija

he ei sitten mitään joululahjoja tarvitse. Nyt olen sitten tehnyt niin, että toiset saavat viinipullon (siis ne jotka eivät halunneet mitään) ja toisille olen päättänyt jatkaa keräilyä kunnes aloitamaani tavaraa on pulitusinaa (ovat saaneet joka joulu yhden osan). Sitten saavat molemmat kuvan tai jotain muuta.

Itse emme saa kummilapsilta (5 kpl) mitään tai sitten konvehteja tai valokuvan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat