Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla olisi lapset iältään 0v, 2v, 4v. ja 6v. ja olisit kotona hoitamassa tätä vauvaa,

Vierailija

ja 6v. kävisi (puolipäivä)eskarissa, niin antaisitko myös 4v:n mennä puoleksi päiväksi (8-12) eskarilaisen mukana päiväkotiin (sama ryhmä), kun tämä sinne toivoisi?

Itse olen ennen ollut sitä mieltä, että jos äiti on kotona vauvan kanssa, myös muut lapset ovat kotona, mutta jos eskarilainen viedään kuitenkin eskariin, niin onko " paha" , jos 4v:kin käy leikkimässä aamupäivän päiväkodissa vai olisiko hälle parempi olla kotona äidin, vauvan ja 2v:n kanssa?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

tuollainenhan olis ihan kiva juttu. Ja aamupäivisin päiväkodeissa kaikki kiva tapahtuukin, ettei siellä koko päivää kannattakaan olla.

Vierailija

Olisiko parempi että 2-vuotias ja 4-vuotias leikkisivät yhdessä niin ei kumpikaan pitkästy. Tai sit toisaalta 4-vuotias ja 2-vuotias vain tappeevat koko ajan kotona.

Vierailija

Meillä myös saman ikäiset 3 lasta siis 6v,4v ja 2v. Vanhin käy eskaria ja keskimmäinen kaupungin kerhoa 3 krtaa viikossa 3 tuntia kerralla. Joka ilta keskimmäinen kysyy onko hänellä huomenna kerhoa? Eli omat kaverit ja kerho ovat todella tärkeitä hänelle. Jos lapsesi vielä itse haluaa päiväkotiin suosittelen,että kokeilet tai jos läheltänne löytyy kaupungin-tai seurakunnan kerho ne voivat olla myös hyvä vaihtoehto.

Vierailija

Ja lapsille tekee ihan hyvää tuulettua välillä. Noille jotka vouhkaa kerhojen puolesta niin miettikääs mitä äiti ehtii tekemään kun roudaa yhtä eskariin yhtä kerhoon ja hoitaa kahta kotona. Pitäis tehdä kotityöt ja ruuatkin. Lasten päiväunet jne. musta sama osoite kahdelle lapselle viemisten ja hakemisten kannaltakin ois järkevää.

Vierailija

Siis jos itse tahtoo ja tarhassa on tilaa. Saisi ikäistään seuraa ja harjoitella enemmän sosiaalisia taitoja vieraiden ihmisten ja lasten kanssa ja tosiaan sitten sulla itsellä olisi myös 2v:lle enemmän aikaa.

Vierailija

Ja onko se nyt niin syntiä että lapsesi saisi tarhasta toisenlaisia virikkeitä kuin kotona ja sinäkin pääsisit hieman helpommalla kun sulla varmasti riittää sitä tekemistä?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kiitos vastauksista, itse olen kyllä samoilla linjoilla, mutten halua kenenkään ajattelevan, että neljävee menisi hoitoon

" virikelapseksi" ;0)..

Vierailija

Tuo olis 2-v:n kannaltakin hyvä juttu. Sais olla isompana edes hetken aikaa. Ja olisihan sinulla itselläkin paremmin aikaa 2-v:lle tuolla järjestelyllä. Päiväkotiin vaan isommat vähäksi aikaa. Voihan sen sitten lopettaa jos 4-v haluaakin jäädä kotiin eikä enää mennä tarhaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat