2v7kk poika kakkaa vain vaippaan. Mikä avuksi?

Vierailija

Pottailtu on 1.5vuotiaasta. Pissat on tulleet pottaan 2-vuotispäiviltä alkaen. Kakka ei millään. Jos ei ole vaippaa, kakkaa housuun, päivä toisen jälkeen. Kesällä kokeiltiin pari viikkoa, joka päivä kakat housuun joskus kahdestikin päivässä.

Puhuu hyvin, ja hänen kanssaan on juteltu ja selitetty näitä asioita. Myös pöntön pienentäjä käytössä toisessa vessassa, toisessa potta. Ei millään onnistu.

Olen jo huolestunut tästä. Mitä pitäisi tehdä? Pitääkö vain ilman vaippaa vaikka puoli vuotta ja siivota joka päivä kakkoja vaatteista? Vai odotella kypsymistä, että joku päivä itse hiffaisi homman. Kun selityksistä ei tunnu apua olevan. Sanoo vain että haluaa vaipan.

Pissoja ei housuun tule. Minun aktiivisuuteni ansiosta. Käytän pissalla, mutta itse ei yleensä pissahätää sano. Sanoo vain että " ei ole hätä" , ja kun käydään pissalla tulee isot pissat.

Auttakaa, kertokaa kokemuksianne. Onko kellään muulla näin takkuista?

Kommentit (4)

Vierailija

Poikani oli jo hiukan yli 3, kun saimme hänet vihdoin viimein luopumaan kakkavaipasta. Kakkaa varten hänelle piti siis aina laittaa vaippa. Lupasin, että heti kun hän eka kakka tulee pottaan ostan hänelle hänen haaveilmansa ison roska-auton. Niinpä eräänä päivänä pihalla ollessamme hän sanoi että on kakkahätä vein hänet potalle ja sanoin, että jos hän onnistuu tekemään kakan pottaan lähdetään siltä istumalta ostamaan roska-auto. Homma onnistui ja tosiaankin heti lähdettiin ostoksille ja sen jälkeen ei enää vaippoja tarvittu, vaan poika siirtyi potan käyttäjäksi. Missään vaiheessa en painostanut häntä vaan kerroin vain mitä onnistuneesta pottaistunnosta olisi palkkiona.

Vierailija

potalla, ei tarvinnut muistutella. Mutta kakka tuli aina vaan vaippaan, vaikka neiti selvästi tunnisti hädän. Sitten annettiin olla alushousut jalassa ja pyykättiin pikkareita, kun kakat tuli aina housuun. 2v.9kk vanhana alkoi tehdä kakat pottaa, kun viisas lastenlääkäri (käytiin lääkärissä muuta asiaa), totesi muka minulle (tarkoitti tietenkin sen pikkutytön korville), että luulisi kakan tulevan jo pottaan, kun on isosisko ja kaikki. Sen jälkeen kakat alkoivat tulla pottaan, alkuun annettiin (muutama päivä) pieni herkkupalkkio tuotoksesta (tyhmää toki, mutta toimi), mutta sekin unohtui nopeasti. Rasittava vaihe, mutta aika yleinen, olen useammalta äidiltä kuullut samaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat