Kokemuksia yhdistelmästä Primolut + Clomifen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei vaan!

Onko kellään kokemuksia ym. yhdistelmästä? Sain tänään reseptit gyneltäni.

Minulla pitkät (32-52 päivää) ja epäsäännölliset kierrot sekä lievä PCO. E-pillerit lopetin vuosi sitten, ja sen jälkeen kaksi raskautta alkanut luomusti, mutta päättyivät keskenmenoon rv9+6 ja rv6+. Minulla on kaksoset vm.-98, jotka sain clomien avulla ekasta kierrosta. Silloin ei vielä ainakaan todettu PCO:ta, ja lääkkeet sain, koska e-pillereiden jälkeen menkat jäi puoleksi vuodeksi pois.

Lääkäri meinasi munasarjojani ultratessani, että näillä " monirakkuloisilla" ja näin pitkillä kierroilla raskautuminen on hankalaa ja hidasta. Näin olen itsekin päätellyt...Hormonimääritykset otettiin tässä kierrossa, ja olivat kuulemma ihan ok.

Ovista olen tikutellut joka kierrossa, ja lähes aina löytänyt LH-huiput(kp18-25), mutta olen varma, että ainoastaan raskausplussakierroissa ovis on oikeasti tapahtunut (kp18), koska silloin todella tunsin oviksen kipuineen päivineen. Muulloin ei mitään tuntemuksia. Gynekin oli sitä mieltä, että kertomani perusteella mahdollisia tärppikiertoja on vain 2-4 vuodessa, ja se on aika vähän se.

Noh, huomenna aloitan siis keltarauhashormonit, ja sitten ensi kierron 3-7 päivä otan yhden 50mg clomin päivässä. Sitten vaan tilaus menemään...Taas on siis riski tupliin, mutta otamme sen riskin mielellämme, vaikka olen kovasti haaveillut yhden vauvan hoitamisesta. Mutta toisaalta menisi sitten ainakin kaksi vauvaa vanhalla rutiinilla! :)

Niin, piti kysyä mahdollisista sivuvaikutuksista kuurin aikana, kun en mitenkään muista lähes 8 vuoden taakse..Eli miten teillä muilla on mennyt vastaava lääkitys?

Vastauksista kiitollinen

Ulriina

Kommentit (1)

Vierailija

itse syön nyt ensimmäistä kiertoa clomeja+teroluttteja(myös keltarauhashormoonivalmiste) ja mukava kuulla että joku on ainakin onnistunut niillä...

Mutta mutta, mulle noista clomeista tuli vähän pahoinvointia, mutta oli todellakin lievää... eilen otin vikan clomin ja nyt ovista odottelen.

Primolutteja olen myös syönyt ja nyt syön terolutteja ja niistä mulle ei ole tullut mitään oireita... kummastakaan siis.

Plussa onnea

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat