Lapsettomat neuvoo lastenhoidossa

Vierailija

Mä en voi sietää tuttaviani jotka latelee lastenhoitoneuvojaan mulle. Tivaavat vauvan nukkumisrytmistä, imetyksestä yms. ja perään arvostelevat ja syyttelevät kun lapsi ei tykkää olla vaunuissa, ei nuku yli puolentunnin päiväunia tai unirytmi on epäsäännöllinen tai imetys on vaikeaa...

Eräskin tuttavani kommentoi tyyliin: " Mä näin kun isä piti lastaan väkisin paikoillaan ja kovin ottein vaihtoi vaipan kun se lapsi villinä vaan olis halunnu juosta. Lapsi itki hirveästi sen takia. Mä olisin kyllä saanut sen lapsen rauhoittumaan paikalleen ilman sellaisia toimiakin." Teki mieli sanoa hänelle, että katsotaanpa vaan sitten jos itse saat joskus lapsia. Miten ylimielisyysden sitten käy...

Täällä palstalla on myös saman asenteen omaavia naisia. Oletteko koskaan miettineet millaista pahaa oloa aiheutatte ympäristössänne? Kuvitelkaapas vaikkapa tilanne, että tämä arvostelemanne äiti vastavuoroisesti kyselisi teiltä joka kerta nähdessänne että " Oletko saanut pudotettu painoa? Vieläkö olet yhtä lihava kuin ennen? Olet sinä saamaton kun yhä 10 kiloa jäljellä. Ja muka raskauden takia? Laiskat syyttää raskautta..."

Kommentit (3)

Vierailija

Mun lapseton vanhapiikasisko on juuri tuollainen näsäviisastelija ja laukoo älyvapaita lapsenkasvatusneuvojaan esim. uhmaikäisistä tyyliin " kyllä minä saisin nuo kasvattamattomat kauhukakarat ojennukseen pelkällä ärähdyksellä..." . Samainen sisko on esim. sitä mieltä, että lapsihan voi hyvin syödä (likaiselle) lattialle pudonnutta ruokaa sieltä lattialta, syöhän hänen kultimuru-koiransakin... Yms. yms. loputonta " järkevää" neuvoa.

Vierailija

kuinka tällaisen perheen asiat tulisi hoitaa.

Mutta niinhän se usein menee, että helpointa on muodostaa vahvoja ja mustavalkoisia mielipiteitä ja periaatteita juuri niistä asioista, joista ei oikeasti tiedä yhtään mitään. Teoreettiset konditionaalimielipiteethän ovat ihan eri todellisuutta kuin omaan kokemukseen perustuva tieto.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat