<>SYYStaaperojen TIISTAI <>

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

jos äiti sanoo ääneen, ettei vielä nukuta, niin eihän se voi tarkoittaa, että pitää sitten leikkiä Nyttysen kanssa vielä tähän aikaan????? Totta jokainen sana! Poju huusi 1,5t sängyssään ja mikään ei taas auttanut. kaiken kukkuraksi isukilla on herätys 4.50 aamuhukiin, että silleen. Päädyimme siis tähän että mä väsytän kamun tainnoksiin ja isi nukkuu korvatulppien kera! Esikoinen kun nukahti niin ei moisesta metelistä oo moksiskaan, omaiosinpa jälleen kerran samat unenlahjat.Tai oon kai joskus omannut, mutta äitiys tekee ihmisesta herkkäunisen väitän mä. Ennen sai pommikin tippua eikä herännyt. Tossa syötiin myöhäisiltapalaa, leikitiin palikoilla ja samalla kun kirjoitan teille rakkaat siskot, poju vahtaa teletappeja sylissäni ja haukottelee makeesti. vielä muutama leikki ja yritystä kehiin, oottelen josko mieskin nukahtaisi kunnolla.

Hohoi, ei paljoo naurata taas. Poika hoki muuten taas sängyssään, että auto... Ehkä myöhäiset päikkärit syypää tai joku kipu. nukkuin 15.30-17 päiväunet, aiemmin ei suostunut...

Nyt leikkiin (mua väsyttää oikeesti...krooh)

Tuttis

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Hei sinä Ihanainen Joulupukki tai haltiakummi tai joku muu kummajainen, voisitko nopsasti toteuttaa muutaman " pikku" toiveen?!

Aavis, äitiliini, toivoo seuraavaa:

*Jos meille joskus suodaan toinen lapsi, niin sovitaanko jo ihan tässä heti nyt, että tyyppi tulee hampaiden kera, liikuntakykyisenä sekä ruokavalion löytäneenä, plussaa olisi lisäksi käyttöohjekirja.

*Koska emme kuitenkaan toivo toista hetimmiten, niin voisikohan tuosta äitin pienestä kullanmurusta näin jälkikäteen muuttaa pari juttua?!

-Menisi huutamatta syöttötuoliin ja söisi, edes jotain muuta kuin sitä ainaista paperia.

-Suostuisi edes jollain keinoin laittaa jotain päälle, ilman potkimista ja kiljumista.

-Nukkuisi, edes joskus ja nukahtaisi sekä päikkäreille ja yöunille ilman kahden tunnin nukutusta

-Hampaat ilmaantuisi suuhun yhdessä yössä

-Lääkäriin ei tartteisi mennä enää koskaan

-Olisi välillä ihan hiljaa tai oppisi puhumaan ja kertoisi mikä on hätänä.

*Ihanaiselle miehelle voitaisiin äkkiä jostain kehittää niin paljon rahnaa, että se olisi aina kotona, palvomassa pientä perhettään.

*Lisää palstailuaikaa, se ainut asia mikä on pitänyt minut vielä reunalla roikkumassa,ja on nyt kärsinyt järkyttävän inflaation. APUA!

*Teurasauto, se olisi nannaa, veisi tuo turrilauman paremmille laitumille, varsinkin tuon yhden ärsyttävän sonnivasun, joka ei ymmärrä että hää on lemmu, jonka kuuluu olla laitumella, eikä kävellä pitkin tietä pelottelemassa naapurin mummoja ja tekemässä minua hulluksi.

*Tai jos ne mummot muuttaisi pois ja saisi koko lauma liihottaa missä tahtoo, olisi monta pulmaa vähemmän ja oma aikani kasvaisi lineaarisesti taivaita kohti

*Toivoisin myös pienempää takamusta, jonka väliin voisi tunkea stringit ja tehdä mieheni onnelliseksi, mutta kaiken tämän jälkeen se voisi olla liikaa.

Motti, pikku-herrasmies toivoo seuraavaa:

*Kiltti pukki tai mikä lie, tuo äkkiä äitille paremmat hermot, parempi asenne ja tee se muutenkin ymmärtävämmäksi. En ymmärrä mikä sitä vaivaa.

*Kerro myöskin äitille, että minä haluan vain ja ainoastaan ravinnoksi maitoa, tai no ok, vähän sitä paperia ja mutaa kanssa, mutta miksi äiti aina kiduttaa minua siinä ihmeellisessä istuimessa mistä ei edes pääse karkuun!

*Kerro äitille myöskin, että minä en halua käydä kerhossa enkä vyöhyketerapiassa. piste. Tai jos minut sinne viedään, aion jatkossakin huutaa niin kovaa, että muut tädit tukehtuu kahviinsa. piste.

Isi-mies toivoo seuraavaa:

*Voi joulupukki tai haltia kiltti, toteuta nuo kaikki toiveet, elämäni helpottuu huomattavasti!

*Ja lähetä meille sellaisia lundiahyllyjä, taloesitteitä sekä stringejä, joissa se libido viihtyy, jooko?!

Jäämme odottamaan.

Toivovat:

Aavis-hemoromahduksen partaalla liikuskeleva, diagnoosia kaipaava, asenneongelmainen äiti ihminen

Motti-äidin vaikeista ongelmista kärsivä lapsi-parka

Isi-mies työmatkalla, koko helevatun viikon

:D

Tervetuloa meille!

Vierailija

Kirjoitan lukematta pinoa... Pikaisesti ennen illan traditiota (BB ;-))

Asiaan. Onko kukaan lukenut Mirja Sinkkosen kirjaa Äidiksi lapselleni? Ise kahlasin tuon eilen läpi ja kieltämättä ajatuksia herättävä lukukokemus oli. En kyllä suosittele sellaiselle, joka ei halua syyllistyä enää yhtään entisestään ;-) Nimittäin syyllisyyttä herätti minussa ainakin roppakaupalla (erityisesti aika selkeästi pitkän kotihoidon puolesta puhunut teksti... Ei ainakaan alle kolmivuotiaita suosittele päivähoitoon hän... Itse kun ajattelin että erittäin hyvä jos voin hoitaa typyn 1,5-2-vuotiaaksi asti kotona) Mutta heti tänään huomasin että on taas ihan uutta motivaatiota yrittää vähän enemmän, siis antaa typylle huomiota ja yrittää oikeasti miettiä, MIKSI hän kiljuu... Nukkumaan laittaessa mietin, miten kukaan VOI olla noin ihana... :-)

No nyt pitää varmaan mennä...

- marionette -

Vierailija

Lila, en tiedä kun ei ole ollut tarvetta :)

http://www.kovanen.com/www/taksiliikenne.html Tuolta kannattaa kysellä, Kovasella on ties mitä kalustoa, joten miksi ei turvaistuimiakin.

Taksikeskuskin saattaa osata auttaa, H:ki 0100-0700, Vantaa ja Espoo 0100-7300. Yrittäisin kuitenkin ensin Kovasta.

Koska olet tulossa?

Kiitos tuliaisvinkeistä! Avainsanat on kuitenkin PIENI KOKO, koska auto tullee hyvin, hyvin täyteen. Toki jos ihan parin kilsan säteeltä ostaa, niin voi pitää sylissäkin. Luulen, että kun takana on 600 kilsaa, on kiva mennä ilman ylimääräisiä pysähdyksiä perille.

Vierailija

Odotan migreenin häipymistä että pääsen jumppaan!

ayap:minä tahtosin suklaata ,viiniä,kukkia...ja jos 6henkeä majailee,saisin niitä varmaan valtavasti ;-) Ei kai,mut nuo on just sellasia kivoja saada.Mä tykkäisin kyl leffalipuistaki mut sais tulla lastenhoitaja mukana..

Leppis:Tosi kurjaa kohtelua saitte!!Voi kepa parka :-(

Viimeyön typy nukku,paitsi yski nii et muut ei nukkunu :-(

saa nähä jääkä huomis jumppa välii :-(

Pakko lopettaa,ei paranna migreeniä tämä..

jatu

Vierailija

Leppis, törkeää ja ammattitaidotonta tuollainen kohtelu. meillä viimeksi allergialääkäri halus katsoa korvat kun V nuhassa, joutui sitten vaikkua putsaamaan ja tokas mulle töykeeti että pidä kunnolla kiinni tai muuten voi tulla verta korvasta. meni kyllä luottamuspisteet kolisten alas, tosin on ilmeisesti ulkomaalaissyntyinen joten kommunikaatio voi olla senkin takia vähän outoa. asiansa sinänsä osaa.

T-P, meillä kävi MLL:n kodinhoitaja parina päivänä ulkoiluttamassa V:tä silloin kun olimme miehen kanssa molemmat oksennustaudissa. mä imetin, oksensin ja poika ei syönyt juuri kuin maitoa, olin niin raatona että tuskin jaksoin tuota 8 kg kirppua nostaa. kannttaa käyttää apua,kun on itse kipeänä, jos sellaista on saatavilla.

tiivii

Vierailija

Herkkukori.

Siis viinipullon kylkiäiseksi pari hyvää juustoa, viinirypäleitä, erikoispähkinöitä, suklaakahvia tms. Kelpaisi ainakin meikäläiselle.

Plussana -saa paikanpäältä tai sieltä halmeilta .

Lyhyestä virsi jne...

Onko muuten Pönks pieni vielä pipi?

Aavikselle erikoisextra ajatuslisiä.

hk

Vierailija

kehu en, en varmaan. Käytiin peräti kävelyllä ja Nyttynen nukahti aikoinaan päiväunilleen vaunuihin, kipii! Jospa ensi yönä nukuttaisiin ajoissa, täytyy kohta herätellä jos ei itse herää. Lyhyet yöunet kai nukuttaa, kun heräsi vasta 11 aikaan ja 14 aikaan oli jo unilla. Niin, kun koneeltä lähdin niin vein pojan suoraan sänkyyn ja se simahti heti, ei öötä ees sanonut. Oli vissiin sippi, halleluja.

Ainoo mikä tympii on se, ettei kerhoilla pitkään aikaan kun mies tarvii autoa, työkamulla tuli lähtö synnytyspuuhiin vaimonsa kasnssa niin eivät enää kimppakyyteile.

Nyt ruokapuuhiin, tulee tätejä kylään, grrr...just kun ois jumppa pitkästä aikaa. Noh, kivahan se on että joku käypi.

Tuttis

ps. jaksuja Aavikselle, kumpa pääsisit vähän tuulettumaan, voisiko joku ees hetken toimia lapsen ja mullikanvahtina? Haleja!

Vierailija

Oli kuvauksesi kuin itse kirjoittamani. Lisäksi täydentäisin vielä, että mies on tosi fiksu, tietää paljon ja on kuin kävelevä tietosanakirja. Ja sitten hän on tosi hyvä lasten kanssa eikä menetä hermojaan ikinä. Ihana mies.

Eilen oli Aleksis Kiven päivä. Muistin kyllä selvästi miten silloin vähän yli vuosi sitten suunnittelin kovasti että synnyttäisin silloin, mutten muistanut miksi. Kun mies tuli töistä kotiin niin hän sitten totesi että kihlausestamme on kulunut kymmenen vuotta♥♥ Ja vei minut ja lapset Rossoon syömään sen kunniaksi (ja kun en ollut saanut vielä ruokaa aloitettua). Oih!

Lillin nenu valuu vaan pahemmin, jätettiin tänään perhekerhokin väliin sen takia ja tultiin kotiin mittaamaan kuumetta, no ei onneksi ollut. Ihan hyväntuulinen Lilli on ollut nyt sitten aamun jälkeen.

Tiivii, on pitänyt sanoa että kiva kun häämatkanne oli onnistunut.

Tänään tulee asuntomme ostaja käymään taas, haluaa nähdä nuo yhtiön yhteiset tilat kun ei silloin sunnuntaina päässyt näkemään. Välittäjä ei voinut lähteä näyttämään kun tupa oli täynnä ihmisiä :-) Joten tunnustakaa pois, syysmammat, oliko joku teistä meidän näytössä ihan uteliaisuuttaan? Jos oli niin lämmin kiitos, sillä ilman sitä ihmispaljoutta (14 porukkaa!) ei olisi tarjousta tullut niin nopeasti.

Lilanko kännykän vaapero oli nyppinyt atomeiksi? Minun herätyskelloni koki saman kohtalon, ihmettelin vaan mitä Lilli niin keskittyneesti nyppii ja tuohan oli nyppinyt kellosta viisarit irti... Teknisesti suuntautunut, selvää diplomi-insinööriainesta, hih.

Ihana auringonpaiste ulkona, taidan käväistä kävellen Puustellissa pojan hakumatkalla, joten lienee syytä ruveta valmistautumaan.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija

Totta turiset. 600km jälkeen ei citymarketin kiertäminen houkuta. Minkälaisesta kosmetiikasta perheen äiti pitää? Body Shopista kävisin ostamassa hyväntuoksuista suihkuvaahtoa, kosteusvoidetta yms. pientä. Yksi vaihtoehto lisää, jos osaat jotenkin hieroa, niin hierontaöljypullo mukaan ja tee kortti jossa lupaat äidille puolivartalohieronnan. Lapsille karkkipussi, isä saattaa ilahtua esim. tervasnapsipullosta (on hyvää) jne.. Riippuu perheestä! Leffaliput ei ole lainkaan hullumpi idea sekään. :-)

Mies heitti eilen ilmoille ajatuksen, kun hän on 2 viikkoa tutkimuksissa Helsingissä, että josko me lähtisimme häntä sinne katsomaan. Minä takerruin käytännön ongelmista ensimmäisenä tuohon turvaistuinasiaan. Helsinki kun on minulle ihan kumma paikka, jossa en osaa minnekään, enkä tunne oloani kotoisaksi... Mieheni taas liikkuu siellä sujuvasti. Mutta kun hän sairaalassa eikä oppaana minulla. Joten en minä tiedä olemmeko edes tulossa.. Rahaa palaisi kuitenkin valtaisasti ja koirallekin täytyisi etsiä hoitopaikka.. :-/ Taidan jänistää..

Lila75, Helsinkifobiaatikkoko? ;-)

Vierailija

Kun ei mies saa sairaslomaa sen takia, kun minä olen raihnainen, enkä oikein pystyisi hoitamaan lasta. No, saatiin me toki lääkärissä käytyä ja onneksi sain oman selkäasiankin siinä hoidettua. Pääsen torstaina röntgeniin. Mutta pipi on selkä. Ja aamulla oli ihan todella kuvottava olo, kun otin illalla sallitut 2 kolmiolääkettä. Pahoinvointia voivat aiheuttaa. Kauhea tuskan hiki nousi 3-4 kertaa ja kun yritin syödä, yökötti. Onneksi meni ohi.

Mies soitti tänään kotipalveluun, siihen numeroon, jonne mun piti soittaa yli puoli vuotta sitten, kun olin hermoraunio Onnin kanssa. Mutta kun sitten kuitenkin se kynnys oli liian korkea soittaa. Nyt sitten tulee huomenna joku avuksi mulle aamusta lähtien. En tiedä mitä ajatella. Tuntuu oudolle, että joku vieras tulee kökkimään meille. Mutta mies kun nyt halus välttämättä kokeilla, onko sitä apua saatavilla. Parhaassa tapauksessa (minun kannalta) apulainen on mun kaveri, jonka luona käyn viikoittain kahvilla naapurissa:) Tekee nyt tuurauspuuhana kotipalvelun hommia. Se varmaan hyppis riemusta, jos nakki napsahtais; kotona kun saa hoitaa omiakin lapsia:D

Vierailija

kukkapuska ja punaviinipullo jos sellaista käyttävät/tykkäävät :)

noista ilahtuisin ainakin ite.

kaikkein ihanin olis mun mielestä " kauppakassi" . siis kaupan kautta viime metreillä ja sieltä sitten kaikenlaista " tarpeellista" ruokatavaraa (hyvää leivän päällistä, juustoa, patonkia, keksejä, oliiveja, öljyä, viinietikkaa tms....) siis sellasta mitä ei ite " raaski" ostaa mut mistä kuitenki tykkäis. silloin täytyy tietty tuntea majoittajan makua :)

kerppu, kuola suusta valuen, herkkuja miettien ;-)

Vierailija

Aavis, jos on ihan veto poissa, niin soita vaikka neuvolaan. Jollekin jutteleminen auttaa yleensä. Noita hetkiä tulee kaikille!

Leppis, järkky verikoe! Kunpa aina sais suunsa auki noissa tilanteissa ja sanois takaisin tollasille ihmisille.

Ayap, miten ois iso kukkapuska? Sen vois hankkia sitten perillä. Eihän se tarvi mitään ihmeellistä olla. Ajatus on tärkein!

Meillä ei mitään uutta ihmeellistä. Jätän oman navan väliin...

T: Ynis

Vierailija

Siis mä täällä aamun eka, huh huh!!

Tarkennusta eiliseen uuteen aiheeseen.

Eli pistetäänpä uusi G:

MITÄ HYVÄÄ MIEHESSÄSI??? SIIS MISTÄ OMINAISUUKSISTA OLET ERITYISEN TYYTYVÄINEN??

Nyt " töihin" eli MLL:n perhekahvilaa avaamaan :)

Vastaan itte tuonnempana...

Kerppu

Vierailija

Leppis kylläpä oli labrareissu. Voi pientä Kepaa, toivottavasti ei tarvii mennä uudestaan.

MiesG. Kova halimaan... vielä 12 vuoden jälkeenkin ja vaikka omasta mielestä olen emakon näköinen, niin miehen mielestä olen kaunis makkaroitteni kera.

Ehdottoman luotettava ja uskollinen. Tuntuu että nykymaailmassa uskollisuus kumppania kohtaan on katova käsite.

Hyvä ja huolehtiva isä.

Onnea Ankkis vanhan kodin myymisestä ja uuden löytymisestä, samoin Mimmullille pitkä etsiminen palkittiin.

Selkäkipuilijoille paranemista, T-P hyvä että saat apua huomenna, toivottavasti on mukava tyyppi.

Kalakeittoa valmistamaan lähtee hän moiks !

Hilu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat