***LOKAKUISTEN Tiistai***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kerrankin olen pinoa aloittamassa, enkä ole edes aktiivisimpia kirjoittelijoita :)

Heräisin kahdelta ilkeään tunteeseen ja raahauduin unenpöpperössä pisulle. Hetken kuluttua tajusin et se olikin ilkee suppari mikä mut herätti. Seuraava tuli noin 5 min kuluttua ja sitä rataa on jatkunut kohta siis jo tunnin. Spparin kesto on noin minuutista puoleentoista. Teholtaan ovat ihan eri luokaa kun aiemmat harjoitussupparit, mutta eivät kuitenkaan vielä niiiin kipeitä että pitäisi lähteä...? KAI? Tämä on kolmas synnytys ja taidan tällä kertaa odottaa että oikeesti ei voi enää olla kotona. Esikoisesta menin ehkä hätiköiden synnärille ja keskimmäinen käynnistettiin. Pitääkä peukuja etten tuu enää aamulla tänne kertomaan siitä kuinka supparit loppui :D

Terkuin täysin oma napainen QOF ja rv 39+0

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Pieni pino, mutta suppareita tuntuu olevan liikkeellä. Ainakin PULINA ja QOF saattaa olla tämän päivän synnärille lähtijöitä, ja peukutetaan kovasti, että myös BEIBI0905 pääsee messiin! Ai sentään, muakin alkaa jännittää puolestanne - tsemppiä, hyvät immeiset!

Ai niin, missähän NELLIINA on? Ei ole tainnut näkyä jokuseen päivään palstailemassa?

VALENCIAlle lähetetään kiusaksi edes muutama harjoitussuppari, jospa se Paavo nyt kumminkin lokakuun puolella syntyisi ;)

Omaan napaan ei kuulu erikoisempaa, taapertelen entiseen tapaan. Nyt ei onneksi ole niin paha olo kuin eilen aamulla eikä päätäkään särje. Taidan siis palkita itseni aamukahvilla.

Palailen myöhemmin kurkkimaan, mitä kuuluu.

t. IdaA 38+3

Vierailija

Eilen illalla tuli pari, kolme supparia, siinä kaikki :-O

Miksei niitä vois tulla jo kunnolla?! Ja sellasia oikein nasevia jytkyjä, eikä tuollasia

Lainaus:

pikkuruisia tuntemuksia masun kovettumisen kera

...

[b]Waimolle[/b] aivan älypaljon tsemppiä noihin karmaisevalta kuulostaviin liitoskipuihin. Mulla välillä meinaa itku kans tulla, kun ei jalkaa tahdo saada nostetuksi (jos makoilee esim. lattialla).. voin siis vain kuvitella miten hirveetä tuskaa sulla on :-/

[b]Sinilainen:[/b] Hyvä että sukulaiset asuvat lähistöllä, meilläkin ois tarvittaessa voinut sitten hyvin perua synttärit - siis jos se lähtö oliskin jo viime viikonloppuna tullut :)

[b]Pulinalle ja QOF:lle[/b] onnea matkaan!! Lupaavalta kuulostaa!! Kuin myös [b]syysmasu-beibi0905:n[/b] tilanne *bd*

No en kai nyt sit taas enempiä muistakaan. Onnea matkaan kaikille, joilla tänään joku polikäynti tmv. *bd* Ja kaikille muille - ainakin kaikille haluaville - lähtee suppariaalto täältä

Lainaus:

kunhan lupaatte jättää niitä mullekin ;D

~~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~

Juu ja vielä lopuksi tietty ONNEA TASIKSILLE!!!

[color=darkviolet][b]Emppu, 38+1

Vierailija

Päippy71 tuossa jo ehti kyselemäänkin mun kuulumisiani :)

[b]Kaikki oli hyvin!!![/b] Ja ei ollut mistään vakavammasta edes kyse!!! Kysyin, että mitä haittaa siitä mahanympäryksestä olisi ollut, jos siis olisi ollut liian pieni. Ja lääkäri (todella mukava ja kertoi kaiken, kun kysyin!) kertoi, että vauvan paino arvio tehdään mahanympäryksen ja reisiluun mukaan. Ja koska hänen mahalaukkunsa näytti pienemmältä niin painoarvio oli myös aika pieni näille viikoille! Eli sitten he olisivat alkaneet miettimään miksi vauva on niin pienikokoinen.

Mutta tosiaan kaikki on vauvalla hyvin ja painoa sillä on jo 3kg.

Tällästä tällä kertaan, en nyt jaksa kauemmin koneella olla.

Kaisa 38+2

PS: Kiitos teille, jotka jaksoitte tukea ja kirjoittaa lohduttavia sanoja!!! Ne auttoi mua oikeasti jaksamaan ja uskomaan, että kaikki on kunnossa niin kuin olikin!!! :)

Vierailija

HEMULII_I: Kiva lukea, että joku minuakin kaipailee täällä! :)

Itse asiassa eilen jo luulin iltapäivällä, että pääsisin pian tositoimiin. Klo16 alkoi yhtäkkiä supistukset, jotka tuntuivat erittäin mojovina selässä (niin kuin aiemmissakin synnytyksissäni ovat alkaneet tuntumaan). Vatsa meni vähän kuralle ja sainkin ihanan helpotuksen muutamia päiviä kestäneeseen ummetukseeni... Supistukset jatkuivat pari tuntia. En laskenut mitään välejä, mutta kuitenkin selkeästi tuntui, että jotain tapahtuu...MUTTA niin kuin monella on täällä käynyt, ne laantuivat ja hävisivät kuin tuhka tuuleen :( Otti kyllä pattiin ihan kunnolla ja tietysti odotin nukkumaanmennessä, että voisivat palata siinä yön tunteina. Mutta mitä vielä. Heräsin kyllä yhteen kunnon supistukseen, lähinnä vatsa oli ihan kovettuneen tuntuinen kivipallo ja menin sitten vessaan klo 2.30. Muita supistuksia ei sen kummemin tullut, mutta en saanutkaan enää unta. Olin täysin virkeänä 3 tuntia keskellä yötä -argh (pakotin itseni olla avaamatta tietokonetta...)!!! Yritin mennä välillä nukkumaan, mutta uni ei vain tullut. Lueskelin kirjaa, söin (iski aivan hirveä nälkä!), lakkasin varpaankynteni (en edes yleensä lakkaa niitä!!) yms. ja muut vain nukkuivat autuaallisesti...Lopulta sain nukuttua vielä hetken ja koko yön unisaldo oli n.5,5 tuntia (eli aivan liian vähän). Onneksi mun sisko on nyt täällä, joten sain äsken nukuttua ihanat kahden tunnin päikkärit...

Sain ajan ekaan yliaikaiskontrolliin TAYS:iin perjantaiksi klo 9.30. Syntyisipä jo ennen sitä, pliiiiiiis. Tosin eilen iski hirveä rimakauha, että apua, miten sitä taas kestää sen kivun, kun tuli niitä kunnon suppareita vähän aikaa....Olen selvinnyt tosi pitkään kotona kahdessa ekassa synnytyksessä, enkä ole ehtinyt saamaan mitään puudutuksia yms. Saa nähdä, miten nyt käy...

KAISA1977: Ihanaa kuulla, että kaikki vauvalla hyvin. Varmasti suuri helpotus, kun asia tutkittiin ja oli hyvä lääkäri selvittämässä sitä.

PEPCA: Tosi ikävää, että kissanne jouduttiin lopettamaan. Eläimestä luopuminen ei ole helppoa, se on kuin perheenjäsen.... :´(

BEIBI0905: Toivotaan, että ensi yönä alkaisi tapahtumaan ihan kunnolla!!! Se on ihan mahdollista! Mulla nimittäin esikoinen syntyi rv41+6 ja synnytys käynnistyi ihan yhtäkkiä supistuksilla (ei siis mitään ennakoivia kipeitä supistuksia aikaisemmin) klo 1 yöllä ja klo 10.19 meillä oli tyttö maailmassa. Mulle oli just samaksi aamuksi silloin yliaikaiskontrolli varattu...

Tsemppiä kaikille käynnistyksiin/synnytyksiin lähteville, ONNEA vauvansa saaneille (en nyt muista oliko tässä pinossa sellaisia...) jne.!!!

t.Sinisiipi rv41+2

Vierailija

Tän päivän neuvolakuulumiset: sf-mitta laskenut centillä, oli 32cm, vauvan pää hyvin kiinnittynyt,vauvan syke 138,painoa tullut n.viikossa 500g!(nyt yhteensä 4kg),verenpaineet ok,pissa puhdas.

Nyt vaan jotenkin masentaa ja väsyttää tää odotus, vaikka vointi onkin hyvä eikä vaivoja juuri ole.Huono päivä kait sitten vaan, ettei mikään huvita.

Esikoisen kummi oli tänään lapsensa kanssa kylässä.Ihan mukavaa, kun oli lapsellakin samanikäistä leikkiseuraa.:)

Mies oli töiden jälkeen käynyt ostamassa vauvalle hoitopöydän.Hieno oli, mutta en siitäkään jaksanut nyt innostua.Todella kohteliasta häntä kohtaan..roll

Pakko kohta mennä koirat lenkittää ja käydä apteekissa.Kai tää masentava fiilis, tai mielialanvaihtelut kuuluu loppuaikaan, kun alkaa tuntua niin pitkältä.

KAISA: Ihanaa, että vauvalla kaikki kunnossa.:)

WAIMO: Toivottavasti saat pian helpotusta ikäviin liitoskipuihin.

Kipeitä suppareita kaikille niitä toivoville, minulle myös.;) ja onnea tasislaisista myös VALLULLE.:)

Ponnyt rv 39+0 ja masunasukki

Vierailija

...EI vain jatkuneet sitten aamun jälkeen noi supparit. Josko sitten ensi yönnä alkaisivat uudelleen ettei tarvitsisi huomenna mennä yliaikaistarkatukseen uudelleen jonottamaan. Vähän pelottaa jo tehdä noin pitkiä matkoja autolla ajaen (30 kilsaa yhteensuuntaan), mutta pakko mikä pakko. En jaksa bussillakaan lähteä kun pääsee vähemmällä kävelyllä kun menee autolla. Kävely kun ei ole enää niin mukavan tuntuista.

Tuntuupa piiiitkältä tämä päivä, kaupoissakin tuli jo käytyä samoin kirppiksellä, josta tarttui mukaan yksi puuvillainen villatakki (unisex eli valkoinen) ja iso nalle (vain 1,75 euroa). Ettei ollut enemmän äidin mieleen ;). Ois ollu muutakin kivoja vaatteita aika uuden näköisiä ja kohtuu hintaisiakin, mutta kun vauva ei suostunut eilen vilauttamaan sukupuolta niin sinne jäivät hyllylle.

j+beibi 41+4

Vierailija

...vihdoinkin viime yönä supistuksia. Siis viidentoista minsan välein puolentoista tunnin ajan kunnes hiipuivat ja nukuin loppuyön (muutamia veskireissuja lukuunottamatta. En viitsinyt edes miestä herättää kun olivat sen varran harvakseen. Mulla tuntuivat sekä alamahan että alaselän puolella. Nytkin aamulla on tuntunut muutama pienempi suppari. Oiskohan eilinen tutkimus auttanut suppareita alkuun. Nytkin tuntuu pieni suppari olevan menossa. Joskohan toi ' iilimato' olisi kuunnellut lääkäriä ja päättäisi tulla itsekseen ulos tuolta masusta. :)

Auts Waimo: mulla on varmaan vain murto-osa sun liitoskivuista mutta tuntuvat reisien sisäosissa ja pahenevat kun nukkuu tai on liikkumatta. On ilkeää nousta keskellä yötä veskiin tai kääntää kylkeä. Parhaiten pysyyvät pienempinä kun liikkuu eli päiväsaikaan helpottavat.

Toiveikasta tiistaita etenkin meille yliaikaisille ja muillekin.

syysmasu j + beibi 41+3

Vierailija

Ä-POLIKUULUMISIA:

Verenpaine taas koholla; 166/92 ja toisen kerran mitattuna 162/92. Ei ollu kyllä aivan realistinen aika ottaa, kun jouduin kiskomaan paitaa päältä, mutta kuitenkin. Pissassa valkuainen heikosti plussalla. Jouduin seurantaan. Neuvolassa pitää ravata koko viikko mittauttamassa paine ja antaa pissanäyte ja ens viikolla pitää mennä uudestaan ä-polille ultraan. Vauvan kasvua nyt myös seurataan, koska kasvaa tällä hetkellä -2 alle käyrän. En tosin tiiä mitä se käytännössä tarkottaa, mutta on hiukan pieni kokoinen normaaliin verrattuna. Painoarvioksi lääkäri sai nyt 2700g. Epäili, että kasvu kulkee geeneissä. Lääkäri ei saanut päätä mitattua kunnolla, koska vauva niin alhaalla, joten tuo painoarviokaan ei kovin 100 varma ole, mutta sinne päin kuitenkin. Seurataan. Jouduin käymään myös verikokeissa (5plo) jossa nähdään onko raskausmyrkytystä. Huomenna tiedustelen tuloksia.

Kohdun suu oli sormelle auki, kohdunkaula epäkypsä. Lääkäri sanoi, että voi syntyä vaikka jo tänään tai sitten lasketunajan jälkeen. Ei voinut asiaa arvioida. Paska lääkäri oli muutenkin ja vi**uttaa! Siltä sai sellasen kuvan, että vauva ei ole normaali vaikka ei se mistään muusta huomauttanutkaan kuin kasvusta. Jäi vaan sellanen tunne. No sulattelemme asiaa nyt huomiseen.

Eilen oli mysö paskapäivä, koska jouduimme lopettamaan kissan ja kävimme vielä illalla hautaamassa sen. Sitä tulikin sitten itkettyä koko päivä..ja surettaa kyllä vieläkin.

Sori, tänään jää multa kommentit väliin.

Palailen.

-Pepca rv 37+6-

Vierailija

Kyllä noi niiltä " viimmeisiltä" suppareilta kuulosta, jos ne ei tosiaankaan levossa ota laantuakseen =) Ihan jännittää sun puolesta!

Ommoo nappoo ( . )

Juu, kävely on mitä sattuu ja tekis mieli mennä maate mutta en uskalla,jos en pääsekkään enää ylös ilman apua...

Sori ,täytyy pikalopetella ku koululaisella tuli välipalan nälkä ;)

Waimo72 & masuli 39+1

Vierailija

maha kipu jatkuu ja oon kyl kohta lähös sinne äippä polille kahtotaan nyt mitä siellä sanovat..

Kodinkin kerkesin laittaa siistiks ku ei sitä tiiä jos sinne joutuu jäämään...

Mut palailen jos tuun kotio vie takas...

Vierailija

Hei vaan kaikille!

Olen yleensä pysytellyt taustalla, mutta nyt on aikaa kirjoittaa, niin rustaanpa minäkin kuulumisia.

Esikoinen kipeänä kotona, ja nyt tuntuu, että on rauha maassa, kun eivät pojat huuda ja kinaa keskenään!!! Ihana äiti, melkeinpa iloinen, kun yoinen makaa kuumeessa....;)

Kyllä nyt alkaa pikku hiljaa paniikki valtaamaan mieltä,kun jo noin moni lokakuinen on saanut vauvan. Kuinkas muilla, joilla on ennest' ään useampia lapsia, oletteko innokkaita vai ? Musta tuntuu, että mitä lähemmäs la tulee, sitä suurempi paniikki, ja sitä enemmän tuntuu, että raskausaika on mennyt liian nopeasti.(ei taida lohduttaa niitä jotka malttamattomina odottaa vauvaa;)

Nyt on itsellä vaan mielessä, että tämä on viimeinen raskaus , 3. ,ja en millään vielä tahtoisi luopua tästä...Kun mulla on olo ollut ihan mainio kok ajan, eikä juuri mitään vaivoja, joten haluaisin vielä hetken pitää masukkaan sisäpuolella,,,Kuullostaako ihan nuijalta? Voiko tulla raskausmasua ikävä?

Tottakai meillä kovasti odotetaan myös vauvaa, mutta musta tuntuu, että nyt kaikki muut on 10 kertaa innokkaampia vauvan tulosta kuin minä,,,,Varmaan johtuu siitä, että jotenkin alitajuisesti pelkää elämänmuutosta? Ja kiletämättä synnytys on alkanut jännittämään,,,

Edelliset synnytykset on menneet tosi hienosti, ja siksi pitäisi kai olla reippain mielin, mutta...Tuntuu, että kun jo kaksi kertaa on kaikki mennyt hyvin, niin olenko " ahne" kun vielä yhden halusin...Hölmöä? oNko kellään muulla moisia ajatuksia?

No, molemmat pojat on olleet etuaikaisia, joten täytynee asennoitua, että l ähtö voi tull avaikka tänään. Iloinen olen, kun torstaina tulee 38 vkoa täyteen, niin ei tarviotse sitten ihmetellä, että oliko vauva täysiaikainen vai ei...

Tietääkö kukaan noista sairaaloiden käytännöistä, kun joissakin sairaloissa täysiaikainen on jo 36 vkoa ja toisaalla 37 ja sitten jossain vielä 38??

Voimia ja jaksamisia kaikille lokamasuille!!!! Ja paljon supistuksia niille, jotka niitä toivoo!!! :::))))

menenmpä kurkkamaan mitä pojat tekee, nyt on jo liian hiljaista...:)

Heffaklumpen ja masuasukki rv 37+5

Vierailija

Tän kertainen arvio oli 3980g ja lekuri sanoi heiton olevan +/-10%. Seuraava aika olis 19.10, jolloin käynnistyspäätös tehdään. Toivottavasti ei sinne asti tarvi mennä. Kahdelle sormelle oli paikat auki ja kanavaa vielä jäljellä,mut ei sanonut kuinka paljon. Lääkäri oli joku Sergei rajan takaa, et vähän hoono soomi. Piti oikein tarkkaan kuunnella, et varmasti ymmärsi kaiken mitä selitti. Teki sisätutkimuksen lähinnä sen takia, et ärtyis paikat aukeemaan, ronklas oikein huolella. Mut silti sattui vähempi kun ed. kerralla naislääkärin ronklatessa.

Nyt onkin vähän ollut menkkamaista jomotusta. (toivo elää...) Jos tästä selviäiskin ilman käynnistystä.

Vois laittaa kohta saunankin päälle aikansa kuluksi. Sisällä kun joutuu kuitenkin olemaan, kun tuo poika on edelleen kipeä. Koko yön jatkui kuume, tuli nukuttua n.3h. Panadolilla se aina laskee, mut sit kohta pomppaa 39 asteeseen.

Äippä on kylässä mun seurana, katsoi poikaa sen ajan kun olin polilla.

Nyt vois mennä ruoan laittoon ja sit jos päivällä saunaan...

Nyt ei voi taas kommentoida muiden juttuja, kun en ehtinyt niitä lukea. Mut palaan ajan kans sit lueskeleen muidenkin napojen kuulumiset.

Hei vaan hei!

rv39+5

Vierailija

Omaa napaa: Eilinen oli taas oikein väsymys päivä ja alkoi pienellä päänsäryllä, kävin sitten töissä ohimennen mittauttamassa paineet ja ne näyttivätkin 160/96! eikun soittelemaan neuvolaan ja ohjeita kuuntelemaan.. Nyt vain sitten lepoa tämä päivä ja huomenna neuvolaan tarkistuskäynnille. Tänään onkin jo huomattavasti parempi olo ja sai levättyäkin oikein ruhtinaallisesti. Muutamia supistuksiakin on jo ilmassa, joten hyvältä näyttää :)

Kiva kuulla, että Kaisa:lla ja vaavilla oli kaikki hyvin!

Pepca:lle halaus ja toivotaan, että mieli taas hiljalleen piristyy! Meilläkin kaksi kissaa ja ovat niin kuin lapsia meille... Raskaana ollessa onkin sitten mietityttänyt jos vaikkapa vaavi olisikin allerginen kissoille niin mitäs sitten? Mutta ei passaa nyt murehtia etukäteen..

Kiitokset vaan eilen kaurapussiasiaan vastanneille! Kävin sen eilen ostamassa ja nyt alkaakin olla sairaalakassi valmiina... Nyt vain niitä suppareita odotellen.

- Minski - rv 39+6

Vierailija

Taas heräsin sormet tönkköinä ja kipeinä. On kyllä kurja vaiva tällainen sormikipu ja puutuileminen. Vaikkakin mielummin tämä kuin esim jatkuva päänsärky tai liitoskivut. WAIMOLLE erityisjaksamista niiden kanssa. Muista elävästi kun minua vaivasi valtaisat liitoskivut viikoilla 10-20 jolloin KAIKKI nukkumista, kävelemistä ja pukemista myöten oli likipitäen mahdotonta. Onneksi sitten loppuivat kuin seinään.

MARI@LOKAVAAVI oikein paljon onnea pienestä ja vauhdikkaasta tytöntylleröstä!!!!!!

QOF ja PULINA toivottavasti pääsette pian tositoimiin. Ja Pulina, kylla vaan kuullostaa supistelulta. Mulla oli esikoisen synnytys aikoinaan erikoinen kun en missään vaiheessa tuntenut " oikeita" supistuksia vaan mun supparikipu oli yhtenään jomottavaa selkäkipua oikeassa kyljessä selänpuolella. Hyvä että terkka lähetti synnärille näytille koska supistuskäyrä piirsi kauniita tasaisia supistuksia 5min välein. Joo pointti siis oli että jos kovasti sattuu ja ahdistaa ja on silti epävarma onko supistuksia niin kyllä mä rohkeasti suosittelen ainakin näytillä käymistä!

Itse ajattelin vielä uskaltaa järkätä ne lapsen 6v synttärit sunnuntaina (EMPUN ja SINISIIVEN kanssa kun puhuttiin). Onneksi meillä suku asuu täällä lähellä niin voi tarvittaessa peruakin jos jotain muka tapahtuisi. Lapsikekkerit sitten kuitenkin myöhemmin vauvan synnyttyä.

Mullekin on nyt alkanut tulemaan ensikertaa " oikeita" tuntemuksia. Tai siis olen kyllä harjoitussuppareita kokenut alkumetreiltä saakka, mutta nyt kahtena yönä on tullut muutama kipeäkin supistus. En usko että ne hirveästi saavat aikaan kohdunsuulla, mutta muistuupa ainakin pikkuhiljaa mieleen miltä se synnytys tuntuikaan :/ auts.

Mukavaa tiistaita kaikille

Sinilainen 37+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat