Potran tytön maailmaan tulo

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Lokakuulainen taas poksahtanut. eli tässäpä lyhyt kertomus. Edelliset raskaudet ovat menneet minulla pari viikkoa yli, joten nyt ajattelin tehdä kaikkeni jotta vauva saataisiin ulos aikaisemmin, varsinkin kun veikkailtiin isoa vauvaa. 8.10. kävin vyöhyketerapeutilla ja jo sieltä kotiin tullessa tuntui, että piti kiirustaa kakkoshädälle kotiin. (sinällään outoa, koska ummetus vaivasi)

Sunnuntai meni lasten kanssa puistossa ja pihaa haravoiden. Illalla katsoin Amyn lailla, imuroin ja laiton vielä saunan päälle. Miestä pyysin varoiksi kyselemään siskoaan lapsenvahdiksi, missä päin on JOS lähtö tulisikin. Kipuja ei ollut vielä seitsemän aikaan illalla. Lasten täti tuli meille 19:30, mietittiin siinä vielä tilataanko taksi ja lähdetäänkö vai katsellaanko vielä...

Mies tilasi kuitenkin taksin, 19:45. Taksissa tuli muutama supistus, jotka laittoivat jo ähkäisemään. Kys:ssä oltiin muutamaa minuuttia vaille 20:00. Käveltiin suoraan synnytyssaliin, sain vaatteet ja halusin vessaa vielä kakkoshädälle. Vessassata tultuani ehdin pyöritellä lanteita muutaman kerran, kun alkoi työnnätyttämään.

Lapsivesi meni, oli vihreää, ponnistin kontillaan sängyllä. Ponnistin hitaasti, lapsi liukui koko ajan pikkuisen eteenpäin, mutta ei tehnyt oikeastaan kipeää, epämiellyttävää kylläkin. Vauva syntyi 20:23, vietiin lastenlääkärille, koska lapsivesi oli siis vihreää. Hetken päästä vauva oli jo paitani alla, siinä sitä ihmeteltiin pyöreä kasvoista " pikku" tyttöä. Kätilö tutki alapään, ei repeytymiä, ei edes limakalvo nirhaumia. Suonikohjutkin oli hävinneet häpuhuulista! Vauva punnittiin 4700G, 53cm, py 35cm. Oma olo oli hyvä mutta hämmästynyt. Istukka tuli samalla , kätikön vetäessä napanuorasta, 750g, nuoraa 50cm. Omat terveydenhoitaja oli arvioinut tarkimmaksi vauvan painon. Vauva oli minun suurin, mutta kaikista helpoin synnyttää. Vauva syntyi viikoilla 40+3

Rapuäiti-77 ja " pikku-elli"

Rapuäiti

Kommentit (9)

Vierailija

Niin siinä kävi että ehdit ennen minua! Ihanan kuuloinen synnytys. Lämpimät onnittelut koko perheelle tyttösen johdosta. Perästä tullaan!

Päivi

Vierailija

Paljon onnea potran prinssessan syntymän johdosta :).

Voi, kunpa itsekin saisi helpon ja nopean synnytyksen...

*Vallu ja ' paavo' 38+0*

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat