Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (26)

N82: Eikö rakon pidä olla täysi kun rakenneultraan mennään. Tällaiset ohjeet myö ainakin saatiin. Parantaa jotenkin näkyvyyttä.

Mukavaa, että olette saaneet hyviä ultrauutisia. Mie vielä kovasti odottelen ja jännitän.

jossara rv17+0!!!! Hui kolme viikkoa enää puoleenväliin.

Ja terveisiä ultrasat :) Oli todella ihana käydä! Ja kuten N82 ja JOKULIkin, niin myös minä kävin Porvoossa. Mahdettiinkohan törmätä, hih! Minun aikani oli 9:20, milloin teidän ajat olivat? Oli tosiaan tosi mukava ultraaja ja jaksoi puoli tuntia tehdä töitä. Unohdin koko sukupuoliasian, joten en kysellyt. Meille oli niin tärkeää (tietysti siis kaikille) vaan se ettei mitään vikaa löydy. Esikoisesta jouduimme nimittäin jatkotutkimuksiin ja se pelästytyyi meidät niin että nyt jännitin tätä jo viikkoa ennen ihan kamalasti .Esikoisessa ei kuitenkaan onneksi ollut sitä mitä epäiltiin, kromosomi 18 poikkeavuutta, ja myös tämä uusi tulokas näytti olikein hienolta - kymmenen sormea oli :)

Np-ultran meille teki kätilömme ekasta synnytyksestä. Pidän hänestäkin aivan valtavasti. Hän on kyllä ihan eri tyylinen, rempseä tyyppi. Tämä tämän päiväinen on tosi ystävällinen ja sellainen, sanoisinko, että hellä.

Jokulin synnytys kuulostaa jännittävältä, niin tuleva kuin esikoisenkin, mutta näytät suhtautuvat tulevaan oikein hienosti. Itseäni kyllä rupeaa jo mietityttämään kovasti. Ensimmäisessä kun esikoinen jäi jumiin huonon tarjonnan takia ja se oli aika ilkeää. Mutta kaikki meni loppupeleissä hyvin vaikka kestikin aika pitkään.

Nintsulla olikim hieno onni kun sait uuden työnkin, onnea! Ja tervetuloa kaikille uusille palstalaisille.

Eipä tässä nyt muuta kuin että jos tulette vastaan niin tunnette minut siitä jatkuvasta hymystä :) (on niin onnellinen olo ultran jäljiltä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Soitan vielä neuvolaan aamupäivällä ja varmistan asian nimittäin ultra on vasta klo 13:40.

Jokuli ja Pikku-Maisa2... kuinkas teillä? Oliko rakko tyhjä vai täynnä?

Enpä oo vähään aikaan jaksanut kirjotella tänne..Väsymys on ollut tappavaa ja joku ihmeen itkukausi päällä,joka asiasta tulee tippa silmään eikä mies oikeen tunnu tajuavan.Kuopustyttö 10kk alkoi vihdoin tehdä hampaita ja on kiukkunen kuin piru ja 3,5v.tuntuu pukkaavan joku uusi uhma päälle,kaikki on ei,mielellään kauhean huudon kera!Sitten vielä nuo murkkuikäset,huh..Mutta,päivä kerrallaan,niin kyllä se siitä.

Oon niin kade teille joilla ultra,kun täällä sitä ei ole.En viitsisi yksityisellekään mennä,houkuttelisi kyllä.Millä viikoilla sinne 3d/4d ultraan kandee mennä jos menee?Haluisin tietää,tuleeko meille neljäs tyttö vai saisinko pojan välillä.On kyllä jotenkin ihan poikaolo,masukkiakin kutsun pojuksi..

Niin,väsymystä lukuunottamatta ihan ok olotila.Perjantaina neuvola,puntari kammottaa ja pahasti.En totisesti haluis tietää mitä se näyttää.Nyt ruuanlaittoon,vaihteeksi terveellistä kasvispataa.

MagicaL 19+1

MEP: Kävin akupunktiossa ja olo oli oikein hyvä ja rento samana iltana. Virallisesti vaikutus näkyy kolmen kerran jälkeen ja siitä eteenpäin voi akupunktiossa käydä aina tarpeen mukaan. Toiset pääsee esim. migreenistään eroon jopa muutamaksi vuodeksi! Toivottavasti myös minä... =) Ainkakaan nyt ei ole ollut niskat jumissa eikä päätä särkenyt. Tänään menen toisen kerran ja sitten vielä viikon päästä kolmannen.

Ihania ultrauutisia oli Jokulilla. Minä joudun odottelemaan vielä viikon ennenkuin pääsen katsomaan Edvardia. Toivottavasti meilläkin näkyisi sukupuoli. Ainakin sukupuoli kerrotaan, kun esikoista ultrattaessakin joka kerralla kysyttiin halutaanko tietää.

Liikkeitä on nyt tuntunut säännöllisesti ja äsken sain taas muistutuksen liian " kasassa" istumisesta! Painoa ei sen sijaan ole juuri tullut eikä masu ole paljoakaan kasvanut. Omat housut mahtuu vielä päälle. Minä niin haluaisin jo ylpeänä esitellä vauvamahaa! =) Tätä lausuntoa todennäköisesti kadun muutaman kuukauden päästä.

AliisaS rv 18+1

on mennyt lähes valvoessa ja olo sen mukainen kun vielä hbkin siellä alhaalla. Kuopus valvottanut yskän takia ja painajaisien ja vaatii palveluja pitkin yötä. Saikkua haen ens viikolla että saan vähän levätä. Sitä lääkärikin eilisessä rakenneultrassa suositteli. Näinhän se on että moni tosiaan käyny rakenneultrassa ja jotkut vielä menossa. Tsemiä sinne vielä meneville ja tervetuloa joukkoomme kaikki uudet maalismussukat.

Ihanaa kun tätä nykyä tuntee liikkeitä jo useita kertoja päivittäin. Nyt on se alun " onko sielä ketään vai ei" olo jäänyt taakse kun saa päivittäin merkkejä vauvelista ; ) Ihanaa aikaa tämä pian puolivälin aika vaikka pieniä vaivoja onkin, mutta ne kestää kun tietää mikä ihanuus odottaa maaliskuussa ; ) Tosiaan viikot rientävät ja puoliväli lähenee..Nyt siis viikkoja 17+3 kasassa. Mukavaa loppuvikkoa jos en taas jaksa täällä käydä mutta viikonloppuna viimestään tulen taas. Väsymys todellaki niin ankaraa ettei jaksa tälläkään käydä. Kiva olis kun jaksais lukea teidän kuulumisia ja vaihtaa ajatuksia. Mutta eiköhän tuo väsymyskin helpota taas kun sais nukuttua ja levättyä kunnolla. Se on moido taas!

Masu kasvaa ja kaikki siltä osin ok. Liikkeitä en voi sanoa tuntevani. Viikko sitten tunsin pari kunnon muljahdusta kun kaveri heitti volttia mut potkuja...en kai tunne? Mulla on kyl taas istukka edessä ja kohtu taakse päin et eikai vielä tuntuisikaan. Odottelen siis.

Tekisi mieli soittaa neuvolaan ja saada ylimääräinen käynti kuuntelee sydänääniä. Viimeksi olen käynyt syyskuun lopussa ja seuraava marraskuun lopussa. Siinä välissä tietty rakennultra marraskuussa. Mutta silti...tuntuu niin pitkältä tuo väli.

Olen tainnut tippua ihan kelkasta siitä mitä olette täällä jutelleet :( Tulee käytyä vilkuilee mut tarkempaan lukuun en pysty keskittymaan kun esikko ei kauheesti annan äidin koneella istua. Vaatii heti huomiota. Nyt viihtyy tuolla purkaen jotain laatikkoa?

Uusia jäseniä on tullut - tervetuloa heille! Jokuli (?) oli käynyt ultrassa ja tyttö tulossa - ONNEA! KAuhee kun jotkut lähestyy jo puolta väliä ja äskenhän me vasta plussattiin! :)

Mutta nyt yritän vilkuilla lisää nuita pinoja. Hauskaa odotusta!

Jarniina, poika 1v1kk ja hulivili rv 16+2 (17+2)

p.s. käytän vielä tota sulku rv:ja kun odotan et rakenteissa varmistuu tuo la sit vasta muutan tonne meidän esittelypinkkaan tietoni :)

Mä olen kans menos Porvoon sairaalaan sinne rakenneultraan! Muistatko minkä niminen henkilö sen sulle teki? Hitto en muista sen nt-ultraajan nimeä, mutta vanhempi rouva hän oli. Toivottavasti mulle sattuu sama ultraaja kuin sulle jos noin mukava oli! =)

ja jännittää ihan mielettömästi...vielä kolme tuntia pitäis jaksaa odotella...jos suostuisi tuo pikkuheppu vilauttamaan vähän sitä jalkoväliäänkin nähtäisiin onko " vaaleansinistä" vai " vaaleanpunaista" ?!

jokulilla oli ollut ihana ultrakäynti ja onnittelut pienestä tyttösestä!:)

mulla taas tuo maha otti eilen jonkun ihme spurtti kasvun ja oli koko päivän oikein iso pallo ja tänään sama meininki jatkuu...jännää, että tuo kasvaa tuolleen sykäyksissä. tuntuu taas mukavasti potkivan tuo pikkuinen...:)

menee taas päivät niin nopeasti taas koko viikolle paljon tekemistä...esikoinen täyttää perjantaina 1.v ja syntymäpäiviä vietetään sitten sunnuntaina...eli paaaljon tekemistä...

tietääkö kukaan mistä saisi suht halvalla lappuhaalarit...jo viime raskaudessa sellasista haaveilin mutta ne jäi sillon ostamatta ja nyt en ole missään sellasia nähnyt...olisko kenelläkään vinkkiä...kävin muutamassa nettikaupassakin katsomassa mutta hiukan turhan kalliita olivat (yhdet housut maksoi reilu 90 euroa *huih*)

ai niin ja uusille maaliskuisille tervetuloa!

-jiggy ja pikkuheppu rv 18+2-

Eipä meille kummempia... Mies tuli aamulla takaisin töistä, on kuumeessa ja joka paikkaa särkee... :( Täällä yritetään siis olla itsekin sairastumatta.

Huomenna on meilläkin ultra (olikos N82 menossa myös...) klo 9 aamusta, joten koko päivää ei tarvitse odotella. Vähän toivotaan että Valttu suostuisi näyttämään " mitä merkkiä on" ja ultraaja suostuisi sen vieä meille arvaamaan... KOSlla kun teitoa ei kerrota, mutta sekin riippuu niin ultraajasta. Esikoisen kanssa täti olisi kertonut, mutta pikkuinen pysyi jemmassa. Meille on kyllä ihan sama kumpi tulee, hakuisin vaan tietää kun toivoisin tyttöä, mutta olo sanoo poikaa... No mutta toivottavasti huomenna olisi viisaampi.

Täytyy alkaa siivoamaan (jos neiti vaan antaa) kun sunnuntaina on tulossa vieraita neidin 1v synttäreille. Lauantaina ollaan juhlimassa täällä palstalla tavattujen lokakuisten kanssa " pienten" 1v synttäreitä 13 vauvan voimin! On siis tulossa täys viikon loppu ja tämä viikkokin on aika täynnä...

Mutta nyt tämä takiainen pois jalasta ja yritää siivota:)

-Santtu, tyttö *17.10. 1v* ja Valttu 19+6

[color=magenta]Eiliseen verrattuna tosiaan paljon pirteämpi olo, vaikka väsyttääkin ja tänään tuntuu, että tää masu on ihan yhtäkkiä pullahtanut ihan jättimäiseksi. Housut kiristi niin, että eipä niitäkään taida enää pystyy pitämään. Jäähän mulle sitte vielä kahdet housut, äippähousut ja yhdet lököhousut. Pakko suunnistaa ensi viikolla äippävaateostoksille. Sieltä Bebesistä en kyllä taida muuta raaskia ostaa kuin sen masutuubin, sen verran hinnakkaita tuntuvat olevan. Mutta eiköhän siinä ollut omasta (.) tarpeeksi tällä kertaa...

TERVETULOA joukkoon [b]Tinttu81, Nintsu03 ja azaria81[/b]! Kiva saada lisää porukkaa mukaan.

[b]Jokuli[/b] kirjoitteli pikaisesta synnytyksestä ja kylläpä rupesi itseäkin pelottamaan. Mulla esikoisesta lapsivedet menneet Kättärin kanttiinissa vähän ennen kymmentä aamulla ja meijän neiti syntyi jo klo 12.47. Ponnistuvaihe kesti kyllä puolisen tuntia. Kätilö sanoi mulle sillon jälkeenpäin, etten saa yhtään jäädä kotiin seuraavaa odottaessa odottelemaan supistusten kanssa, vaan heti sairaalaan. Varmaan täälläkin ajetaan Järvenpään ja Hyvinkään väliä moneen kertaan turhaan. Täytyy nyt jossain vaiheessa kysyä neuvolassa asiasta. En kyllä haluu synnyttää kotona eteiseen... *apua!*

ONNEA huomiseen ultraan [b]N82 ja Santtu_81[/b]! Tulkaa sitten kertomaan heti ultraterveisiä. Mulle sanottiin Hyvinkäällä np-ultrassa, että rakenneultraan ei tartte käydä erikseen vessassa, mutta saa käydä, jos on tarvetta. Eli ei taida olla väliä onko rakko tyhjä vai täynnä, mutta varmaankin riippuu juuri koneiden laadusta.

Kiitos [b]Santtu_81[/b] sähköpostiringistä. Nyt vaan kuvia lähettelemään...

Monkey ja mosse rv. 16+6

Taas pitkästä aikaa pääsen istahtamaan koneelle - olen sairaslomalla selkäkivun vuoksi nyt ainakin kaksi viikkoa. Selkä ei oikein pidä pitkistä työmatkoista ja sen päälle seisomatyöstä. Toivottavasti helpottaisi tämän saikun myötä, en ihan vielä jaksaisi alkaa " sairastamaan" .

Mulla vatsa on jo melko suuri ja vauvan liikkeet tuntuu hyvin. Muuten olo on mainio, rautalääkkeiden myötä hemppakin kohosi taas normaalilukemiin eikä väsytä koko ajan. Esikoinen aloitti uudessa päiväkodissa viime viikolla ja vaatiikin sitten kotona ihan jatkuvaa huomiota. Sikäli on kiva, että saa olla kotona ja iltapäivällä jaksaakin leikkiä ja seurustella ihan eri tavalla kun työpäivän jälkeen.

Mutta - aurinkoista tiistaita kaikille, alan katsella piiitkästä aikaa leffaa ihan itsekseni sohvanpohjalla loikoillen - ja lääkärin määräyksestä :)

t. Anna + asukas 18+6

Jaksanpa minäkin taas muutaman päivän paussin jälkeen pinoutua. Lukemassa olen käynyt, mutta ei vaan ole jaksanut vastailla...

Täällä vaivaa jo pari päivää kestänyt järjetön päänsärky. Nyt taas on ihan ok olo kun just söi, mutta varsinkin aamusin on ihan julmeton paineen tunne oikeaalla puolella päässä. No, huomenna on neuvola joten pääsen valittamaan terkkarille, kun viimeset 2 kk on särkeny päätä enemmän tai vähemmän. Niskat on ihan jumissa ja esikoisen kanssa valvotut yöt ei kyllä yhtään auta asiaa..

Huomenna pitäisi saada neuvolassa taas (toivottavasti) vähän enemmän tietoa noista vasta-aineista ja jos rupeaisi pikkuhiljaa selviämään jotain!

Onnea kaikille ultrassa käyneille! Omaa odotetaan jännittäen perjantaina!!! Jotenkin kutkuttaisi selvittää sukupuoli, kun tyttö olisi pojan kaveriksi tilauksessa, mutta toisaalta olisi se kiva pitää jännitystä yllä h-hetken asti. Ja sitä paitsi mä olen ihan varma ettei me " osata" tyttöä tehdä, eli poikafiilis on tullu..

Taisi olla viikonloppuna puhetta turvakaukaloista ja meillä olisi myös uuden hankinta edessä, kun edellinen sanoi sopimuksen irti. Mua houkuttelis noi kaukalot telakointiasemalla niiden helppouden vuoksi, mutta tärkeämpi ominaisuus taitaa olla pitkäikäisyys.

Esikoinen on vauvan syntyessä 2 1/2-v ja tarvitsee omaa turvaistuintaan aika pitkään. Ei viitsisi ostaa toista turvaistuinta, kun ei sekään loputtomiin mene vaan meinasin ostaa sitten jossain vaiheessa esikolle turvavyöistuimen. Ne on sitten 3 vuodesta eteenpäin ja haluisin kuitenkin pitää esikon omassa nykyisessä istuimessamahdollisimman pitkään.

Onko jollain jo kokemusta omaavalla jotain hyvää turvakaukaloa mainostaa? Sellaista johon vauva mahtuisi mahdollisimman pitkään...

Taisi mennä aika sekavaksi sepustukseksi, mutta laitetaan se päänsäryn piikkiin! :)

Sammi rv 19, huih, viikko ja 1/2 väli :)))

[color=firebrick] Täällä taas! Eipä mitään ihmeempiä, vatsa vaan kasvaa ja viikot menee eteenpäin...

monkey: Mä ajattelin kans käydä Bebesissä ennen sitä meidän kahvittelua. Vähän kattelemassa että mitä siellä on.

Tinttu81: Tervetuloa mukaan! Käypä laittamassa tietosi meidän viralliseen esittelylistaan.

jokuli: Ihana ultra teillä! Eli teille olisi sitten ilmeisesti tyttö tulossa!

Katzu: Vauvavakuutuksia on meilläkin mietitty. If:ssä on meidän muut kodin vakuutukset, mutta sieltä ei tainnut vauvavakuutusta saada... Autovakuutus meillä taisi olla jossain muussa yhtiössä, pitäsiköhän sieltä pyytää tarjousta...

Hauskaa tiistaipäivää kaikille!

NapNap+Mörtsy rv18+6 [/color]

Minäkin päätin vihdoin ja viimein liittyä teihin maalismussukoihin, olen lueskellut teidän viestejä jo muutamia viikkoja, mutta vasta nyt sain aikaiseksi liittyä mukavaan seuraan. Eli meille on tulossa toinen vauveli, jonka lasketuksi ajaksi on saatu 14.3 ja ensimmäinen tytsy on tällä hetkellä 1 vuoden 10 kuukautta.

Oma olo on tällä hetkellä kohtuullisen hyvä (koputan puuta) vaikkakin kärsin alinomaan hirveistä migreeneistä. Jännä miten raskaudetkin voi vaihdella, sillä ensimmäistä odottaessani en kärsinyt päänsärystä yhtenäkään päivänä - noh, jospas tämä uusi tulokas onkin sitten poika - saa nährä!!! Meillä onkin rakenneultra 26.10 (tehdään 4D:llä), jospas se sukupuoli selviäisi silloin.

Bebes on muuten tosi hyvä liike, vaikkakin hinnat on aika suolaisia. Tilasin äskettäin yhdet äitiysfarkut ja täytyy sanoa, että ne on tosi hyvännnäköiset. Masutuubia vielä mietiskelen, mutta eiköhän senkin hankinta tule kohta ajankohtaiseksi. Muuten olenkin päättänyt, että en hanki juurikaan mitään vaatteita itselleni eli vanhoilla mennään sekä loppuajasta miehen vaatekaapilla käyden.

Mulla muuten on sellainen jännä tilanne töiden suhteen, että nykyisessä työpaikassani, jossa olen määräaikaisena, ilmoittivat että virkasuhteeni ei jatku kun saivat tietää raskaudestani. Mutta onneksi sain uuden, määräaikaisen kylläkin, työpaikan jossa aloitan tammikuussa. Ilmoittivat uudessa työpaikassa, että raskaus ei saa olle esteenä (niinkuin ei saisikaan) ja palkkasivat minut, vaikka en ehdikään olla töissä kuin vähän yli kuukauden. Eli näinkin voi joskus onneksi käydä!

Nintsu03 18+0

[color=green]täällä sitä koneen takana istutaan ja töitä pitäisi tehdä aika aktiivisesti..

kiva että jokulilla ja lyytikillä oli ultrissa kaikki hyvin. meilläkin on viikon päästä, eikä millään malttaisi odottaa.

aamulla heräsin varhain veskiin, ja kun palasin sänkyyn ei uni enää meinannut tulla - ajakuluksi kokeilin vatsaa ja sielähän se pieni sirkusteli. ei ihmekään että levoton olo jos toinen pyörii ympyrää vatsassa;) ei mitään isoja potkuja, mutta möyrimistä tunsin käden alla selvästi. mukava olo tietysti että siellä ollaan aktiivisia.

napnap ja monkey oli tulossa ens viikolla bebesin kautta tapaamiseen. mulla on toimisto ihan lähellä enkä ole vieläkään ehtinyt käydä kunnolla kaupassa. masutuubin hain pari viikkoa sitten minuutissa, mutta pitäisi itsekin tutustua tarjontaan (ihan livenäkin eikä vaan nettikaupan puolella..)

niin ja nintsulle tervetuloa mukaan!

:) Caddie ja Pirpana, rv 18+0

ps. MELIKE tutkitko jo vaunuja? Novat on tulossa heti huomenna myyntiin, pitäisi tehdä tänään päätös ollako kasilta oven takana vai ei. ainakin mainoksessa oli että useita värivaihtoehtoja, joten on varmaan 05-värejä eikä kampanjaan tehtyjä. [/color]

Eli tosiaan kannattaa varmistaa. Meille annettiin Koks:lta saatu lappunen, jossa kerrottiin mitä siellä tapahtuu jne. ja että pitää tulla täydellä rakolla, mikä kyllä miulle on varsinainen painajainen. Ultra on 8:30 ja sitä ennen on käytettävä koira ulkona. Täytyy varmaan herätä hyvissä ajoin, että saa käydä normaalisti vessassa ja käyttää koiran ja sitten tankata oikein kunnolla. Tosin kun ajattelee tätä elämää nykyisin, niin ei tarvii paljonkaan juoda, niin jo pissattaa=)

Mutta jokainen varmaan saa sen oikean ohjeistuksen omasta neuvolastaan. Ne, jotka saa mennä tyhjällä rakolla olkoon onnellisia=)

Hyvinkäältä kysyin rakenneultraa varattessa tosta rakosta, ja sieltä sanoivat ettei sillä ole väliä onko rakko tyhjä vai täysi, on kuulemma vanhentunutta tietoa se,että rakon pitää olla ultratessa täysi. Esikoista odottaessa reilu parivuotta sitten piti rakon olla täysi. Voihan se olla että eri sairaaloissa on eri käytäntö..

Vieläkin täällä roikkuen

Sammi

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat