Meidän lapset on tietokonenörttejä

Vierailija

Elämä on muuttunut äkäiseksi, kun joka päivä on riideltävä siitä kuinka monta tuntia saisi olla koneen äärellä.

Itse olen vain täällä työkoneen äärellä ja kotona en ole koneen ääressä ollenkaan, mieskin on vain noin puoli tuntia päivä. Sai itsensä vieroitettua, mutta ne lapset... hirveä riita joka ainut päivä siitä kuinak kauan saisi olla koneella. Eivät juuri muuta tekisikään. Nuorempi on nyt vielä kavereittensa kanssa ulkona, mutta isompi olisi vain koneensa äärellä.

En jaksaisi sitä ainaista riitelyä. Niistä lapsista on tullut äkäisiäkin koneella istumisen myötä tai sitten muuten vaan. Miten ne saisi vieroitettua koneista ja ymmärtämään ettei koko elämä pyöri tietokoneen ympärillä?

Kommentit (1)

Vierailija

Jos koneen käyttöajasta ei ole vielä sovittu selviä sääntöjä, tehkää se nyt! Miettikää itse, millaiset säännöt (tunti päivässä/läksyt ensin/yhtä kauan kuin on ulkona tms.), ja sitten vain munakello koneen viereen raksuttamaan (sikäli kun eivät todennäköisesti heti veivaa siihen lisää aikaa). Luulisi vähentävän tappelua ainakin ajan mittaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat