TOUKOtoiveet tiistaiaamuun

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (13)

Vierailija

Hyviä uutisia kylläkin. Äskeisessä alkuraskauden ultrassa löytyi sikiö ja syke ihan oikeasta paikasta (mahtavaa!) mutta lääkäri merkkasi sikiön koon vastaavan vain viikkoja 6+, kun olisin menkoista päätellen jo viikolla 7+6. Mutta tuo käy kyllä hyvin järkeen mun normaaliin kiertoon nähden. Testi vain olisi näyttänyt ekaa kertaa haaleaa plussaa jo viikon päästä hedelmöityksestä. Se selittää siis hyvin, että ihan alkuvaiheessa sain yhden negankin.

Tuhruvuodoista lääkäri sanoi, että ne ei ole ollenkaan tavattomia, varsinkin jos on ollut yhdynnässä ennen kuin ne on alkanut.

Onko kukaan löytänyt netistä hyvää taulukkoa sikiön kasvusta? Otus mun kohdussa oli siis nyt vasta 6 mm pikkuinen.

Oon kyllä huojentunut, toiveikas ja tyytyväinen - ainakin alkuun on päästy! Ja suosittelen lämpimästi tuota aikaista ultraa. N. 79 eurolla sain roppakaupalla lisää mielenrauhaa.

Olipa omaa napaa, mutta sallikaa se tänään. ;)

Miejavauva: pidän peukkuja pystyssä, että kaikki menee sulla hyvin!!!

Vierailija

Ja taas minä pinoa aloittamassa. Hirmuinen väsy painaa päälle. Viime yönä sain kyllä nukuttua hyvin, vaikka pariin kertaan heräsinkin vessassa käymään. Väsyttää varmaan sekin vielä kun eilen istuttiin autossa reilut 5 tuntia... noh, nyt on uus auto haettu. Ihan hieno se oli, tavaratila vaan kovin pieni... mutta eiköhän sinne vaunut mahdu :)

Tänään alkoikin aamu taas yökkimisellä kun väsytti niin kovin. Sais jo alkaa helpottamaan...

[color=red]pikku-milli & paco 11+1[/color]

Vierailija

Vähän on yksinäistä... mies lähti eilen kertauksiin. tulee kotiin perjaina. tosi kivaa olla yksin nyt kun väsyttää, yököttää ja itkettää. onneks tytöt pitävät seuraa mut sit taas nekin vaati osansa. toivotaan vaan et sää on semmonen et pystyy olla mahollisimman paljon. siivoomisetkin jätetään täysin mulle ja kissatkin vaati paljon hoitoa. yäk!

viikon päästä on eka neuvola, odotan kovasti. =)

rv 7+1 <- näyttää paremmalta kuin 6!!

Vierailija

Eli sunnuntaina minulla alkoivat veriset vuodot eli paperiin tulee aina pyyhittäessä ihan kunnon haaleaa verta.Olin jo ihan varma keskenmenosta mutta tänään sitten kävin ultrassa ja lekurilla niin paikat ihan kunnolla kiinni ja lekurin mielestä ei ole keskenmenovuotoa,sikiökin näkyi ja pienet sydämmen sykkeet mutta la varmaan siirtyy mutta ei tiedä vielä kuin paljon kun kontrolli ultra on 26 pvä.Joten odotellaan viel sinne asti ja nyt melko huojentunut olokin on.Tv Tari rv 7

Vierailija

Muakin väsyttää aivan älyttömästi....mies tuli eilen kotiin reissusta ja tiesin, että hän on väsynyt ja hänellä on sellainen " vika/tapa" että narskuttaa hampaitaan väsyneenä unissaan...voi TAIVAS sitä narinaa!!!! Mä olin jo vähällä mennä vierashuoneeseen nukkumaan, mutta en mennyt ja nyt täällä ihmettelen, miksen, ku olen näin väsyny????

Muuten kaikki hienosti, vatta on jo kasvanut eikä enää voi pitää tavallisia housuja, yritin kyllä laittaa aamulla farkut jalkaan, mutta totesin, ettei nappi enää mennyt kiinni, joten ei kun mammahousut päälle ; )

Vierailija

Yö meni taas sikeästi nukkuessa, herättiin vaan hieman tavallista aiemmin..

Jee, ei taaskaan pahaa oloa. Siis voiko se ihan oikeasti loppua näin lyhyeen (alkoi rv 6)????

Edelleenkin vaan palelee ihan älyttömästi, kaikki illat tulee vietettyä viltin alla tv:n ääressä =)

Pitää lähteä laittamaan tytölle aamupalaa. Hyviä vointeja!!

Kristiina rv 8+4

Vierailija

pitkästä aikaa minäkin kirjoittelemassa. Ehdin jo jossain mainostaa ja tuntea helpotusta siitä että pahoinvointi olisi poistumassa, olin viikon oksentelemattakin mutta nyt se pi***ainen on tullut takaisin. Tänään olen käynyt tyhjentämässä vatsan kahteen otteeseen. Aamupala on kaikkein kriittisin, en oikein keksi mitä silloin söisi mikä maistuisi! Ideoita, kun mikään ei tunnu uppoavan ja pakko olisi syödä, muuten on koko päivän perusta pois?

Mulla on vatsa pullahtanut esiin niin että muutkin jo huomaavat, mammahousut oli pakko kaivaa viikonloppuna esiin. Ensimmäinen neuvola oli viikko sitten perjantaina, kaikki arvot ok - sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Nyt on neuvolalääkäri tämän viikon perjantaina. Np-ultraan kaksi viikkoa odotusaikaa jäljellä!

Tunnen oloni jo tosi raskaana olevaksi, hengästyttää ja ahdistaakin ja koko eilisen illan vaan nukuin. Onneksi oli mies kotosalla esikoisen kanssa, tänään hänellä onkin menoa joten en tiedä miten selviän yksin kotona illalla.

Jaksuja kaikille, mukaanlukien itseni :-)!!

Minuli 11+1

Vierailija

Väsy vaivaa täälläkin, ihanaa on iltaisin kun ei tarvitse unta paljon houkutella kun kömpii miehen viereen lämpöisen peiton alle..

Huonot olot vielä vaivaa, mut jospa ne siitä pian helpottais..

Joku kyseli vinkkiä että mitä syödä kun mikään ei maistu, mulla ollut sama ongelma joten paahtoleipää jugurttia ja hedelmiä on kulunut paljon. Vitamiinia sit otan jo lisänä kun kaikki ruoka ei uppoa.

My_selene, miun mies oli kanssa tuossa juuri kertaamassa 3 päivää ja sitten joulukuussa odottaa uusi 8.n päivän kertausharjoitus. mut parempi nyt kuin loppuraskaudessa! =)

Omat housut mahtuu vielä ihan hyvin farkkuja lukuunottamatta ja koht tuntuu jo alavatsalla suurentuneena pallona ja sitäkös mies innokkaasti kokeilee masun päältä. Siellä se myttynen vaan kasvaa!

Mut vielä haravoimaan joten ihanaa syyspäivää!

pidelipom 9+3 (kahden viikon päästä ultraan!)

Vierailija

Minäkin tässä ilmoittaudun joukkoon vähän jälkijunassa, kun on ollut kone korjauksessa.

Nyt olis laskujeni mukaan menossa rv 7+4 ja huomenna ajattelin tilata neuvolan samalla kun käytän esikoisen 1-vuotis tarkastuksessa.

Nyt on siis toinen tulollaan ja näytän säästyvän pahoinvoinnilta (koputtaa puuta), kuten ensimmäisessäkin raskaudessa.

Meillä tietävät jo raskaudesta lähimmät ystävät ja sukulaiset (tuo mies kun on varsinainen lörppö), mutta kyllä lopuillekin kerrotaan ultran jälkeen. Siis jolleivat aiemmin huomaa. On nimittäin vatsa jo niin turvoksissa, että on melkein samaa kokoa kun viimeksi kahdeksannella kuulla!

Täytyykin laittaa esikoinen nukkumaan, että pääsen itsekin pienille päikkäreille:)

Vierailija

Mulla on tänään iltapäivällä alkuraskauden ultra ja roikun ihan hölmön hermostuneena täällä. Sunnuntaina ja eilen tuli tuhruvuotoa, joka EI ollut yhtään mukavaa, ja saa mut kuvittelemaan jo vaikka mitä. Mutta onneksi vatsaan ei satu eikä vuoto ole selvästi veristä tai tuoretta, ja tosiaan ultra selvittää asiaa tänään. Pitäkää peukkuja!!

En ole pinoutunutkaan hetkeen, koska ensinnäkin tietokone on ollut rikki, ja toiseksi haluan vähän välttää toisten oireiden lukemista, etten lähde liikaa vertailemaan... sori... Sitten kun päästään kaikki siihen iloiseen keskiraskauteen, juttelen täällä kyllä teidän kanssa vaikka joka päivä. ;)

Joko teillä iso osa tutuista tietää raskaudesta?

t. jännittynyt K@isa 8+0

Vierailija

Eipä ole taas tullut kirjoiteltua, vaikkakin joka päivä vähintään kerran kaksi tulee täällä luettua Teidän kirjoituksianne.

Olotila ei ole oikeastaan mihinkään muuttunut. Ainut että kuvotuksen lisäksi on tullut AIVAN kamala väsy. Hyvä kun jaksaa töistä kotiin ajaa ja hakee tyttö hoidosta, niin jo kutsuu peti, ihan hirveetä. Ja kotona tietysti olis yhtä jos toista tekemistä. No, mutta tieto siitä, että loputtomiin tämä ei kestä helpottaa kummasti.

Nyt on ilkeesti nipistellyt alavatsaa, aivan kuin menkat alkamassa ja katsahdus allakkaan kertoo, että niiden aika olis. Tunne ei kiva ja pelko koko ajan mukana. No, onneksi ensi viikolla päästään jo toiseen ultraan ja nähdään, jotta pienokaisella kaikki hyvin.

Toivotaan, että K@isalla on hyviä uutisia kerrottavana=) Kyselit myös joko lähipiiri tietää tulokkaasta, niin meillä on kyllä niin että lähisuku on vielä tietopimennossa ja saa kuulla vasta isänpäivänä, kun viikkoja 13 täynnä, mutta lähimmät, hyvät ystävät ovat tietoisia.

Paistetta kaikkien massun kasvattajien päivään=)

H-R rv 8+1

Vierailija

Vauva-laskurin mukaan tänään 7 viikkoa täynnä. Ainoa merkki raskaudesta on väsymys ja koitan ottaa päikkäreitä aina esikoisen unien aikaan. Kotihommiakin pitäisi tehdä vaikka kuinka, mutta kun ei jaksaisi millään... Toivottavasti tämä on ohimenevä olotila ja pian taas jaksaisi puuhastella entiseen malliin. Pähkäilen tässä, että viitsisikö tilata ajan yksityiselle ultraan, että varmistuisi tämä raskaus. Ennestään on takana kaksi tuulimunaraskautta ja se vähän kummittelee mielessä. Neuvolan ajattelin yhdistää esikoisen 1-vuotisneuvolaan marraskuussa, silloin olisi jotain 11-12 viikkoa kasassa. Aurinkoa kaikille, täällä itäisellä uudellamaalla on ainakin mitä upein auringonpaiste.

Vierailija

Ajatelkaa.. mulla meni laskettu aika yli 4 VIIKKOA eteenpäin, ja sekään ei vielä ole lopullinen.. Kävin tänään ultrassa ja siellä totes että oot vasta 6 viikolla menossa et laskettu aika menee tonne kesäkuun puolelle! Ja siellä näky kaksi sikiöpussia, mutta vain yksi ruskuaispussi. ultratäti jätti ilmaan leijumaan kysymyksen että pysyyköhän siellä, koska monesti jos on kaksi sikiöpussia, molemmat tulee pois.. nyt jään pelonsekaisin tuntein odottelemaan! 2 viikon päästä uudestaan ultraan ja siellä tulee vähä varmistusta asiaan.

Toivotan teille kaikille oikeen hyvää syksyn jatkoa ja mukavaa ja onnellista odotusaikaa!

miejavauva (rv ehkä 6)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat