Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa, sain lääkäriltä todistuksen, mun ei ikinä tarvii

Vierailija

mennä kaupankassalle töihin. Työkkäri saa pitkän nenän yritettyään mua ison marketin kassalle. Mulla paniikki ja ahdistushäiriö ja todistus taskussa, olen niin onnellinen. Tämä tiedoksi muillekkin jos työkkäri painostaa teitä johonkin mikä ahdistaa.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Lähipiirissäni on tapaus, jossa pariskunnalla on muka tää sairaus ja sit vedetään kourakaupalla lääkärin määräämiä rauhoittavia ihan muissa tarkoituksissa.

Joten ei ihme että epäillään.

Vierailija

Lähipiirissäni on ihmisiä joilla vakavia mielenterveysongelmia, se ei mielestäni ole asia josta kukaan voisi iloita!

Mieluummin olen terve ja kassalla töissä (tosin teen itse toimistotyötä) kuin sairas ja lääkityksen ja tukien ym. varassa.

T: 4 (ei 6)

Vierailija

Varmasti ap löydät työn, joka tuntuu mielekkäältä. Älä välitä tämän palstan onnettomista ja katkerista ihmistä. Monelle paniikkioireista kärsivälle sopii esim. lasten- ja vanhusten parissa tehtävä työ. Tuttavani oli suunnilleen samassa tilanteessa kanssasi ja hän opiskeli kodinhoitajaksi ja viihtyy työssään erinomaisesti.

Vierailija

Ärsyttää vaan nuo ns. tekosairaat ml. oma äitini. AP:n tuli käyttää terapiaa ja lääkitystä itsensä kuntoon saattamiseksi eikä ruikuttaa, että onneksi on lääkärin todistus ettei tarvii mennä työhön. Luuleeko AP saavansa ikinä töitä jos on noin rajoittunut. Kaikki matalapalkkatyöt vaativat jonkinlaista ihmisten kanssa toimeentulemista. Pitää lukea itsensä tutkijaksi tms. jotta voi tehdä yksinään jossain hämärässä huoneessa töitä. Apurahojen anomiseksikin tosin täytyy tavata ihmisiä..

Vierailija

Toivottavasti löydät työn joka on mielekästä ja josta saat jotain irti. Sitä minäkin toivon kun joskus palaan työelämään takaisin.

Vierailija

tai tehtaissa. En myöskään muista ap:n missään vaiheessa sanoneen iloitsevansa SAIRAUDESTAAN, tai olevansa töitä vastaan (muistaakseni sanoi olevansa matkalla ammatinvalintapsykologin pakeille selvittelemään tilannettaan). Eiköhän jokainen oirehtiva halua parantua, mutta ymmärrän hyvin että iloitsee siitä ETTEI PAKOTETTUNA tarvitse mennä kaupan kassalle tärisemään ja hyperventiloimaan. Moni virastotantta kun nyt ei vaan ymmärrä kun sanoo, että sairastaa paniikkihäiriötä, eikä kertakaikkiaan voi tehdä asiakaspalvelutöitä. Monilla tuntuu olevan juurikin kutosen kaltainen ongelma ymmärtää, ettei ihminen välttämättä ole laiska vaan sairas.

Vierailija

joskus työkavereiksi yhtä fiksuja ihmisiä. Ahdistaa sekin kun monilla työpaikoilla on ilkeitä ihmisiä. Onneksi olen pystynyt pitämään alkoholittoman linjan, mutta yhtään en ihmettele niitä jotka siihenkin turvautuvat ahdistuksissaan.

Vierailija

iriön ei kuitenkaan ONNEKSI tarvitse tehdä täysin työkyvyttömäksi; monilla paniikki ja ahdistus liittyvät nimenomaan sosiaalisiin tilanteisiin ja tilanteisiin, joissa täytyy olla " näytillä" . Tärkeää ap sinulle olisi tietysti saada apua (lääkitystä, terapiaa?) ahdistuukseesi, mutta ihan varmasti sairautta pahentaa elämäntilanne, jossa joutuu joka päivä kärsimään oireista...Paniikkihäiriö kun on itseään ruokkiva sairaus: Ensin tulee oireita tietyistä tilanteista, sitten alat tarkkailla niitä oireita ja pelätä jo etukäteen, jolloin niitä varmasti tulee ja entistä pahempina.

Itselläni taustalla opettajankoulutus, mutta harjoittelujakso-vuotena sairastuin itsekin paniikkihäiriöön. Onneksi sain ensin sairaslomaa, sitten muita töitä (itsenäisesti tehtäviä) vähäksi aikaa. Nyt olen " parantunut" ja alkanut opettamaan osa-aikaisesti ja hyvältä tuntuu. Muutama vuosi sitten en olisi voinut kuvitellakaan luokan eteen astumista päivittäin!

Ja vielä kutosen äidistä, jolla nyt ilmeisesti on se " lorvikatarri" , baariin paniikkihäiriöisen ON helppo mennä (vaikkakin helvetin tyhmää), sillä alkoholi auttaa ahdistus- ja pelko-oireisiin (tietysti vain humalassa, krapulassa oireet pahenevat). Monia hoitamattomia paniikkihäiriöpotilaita uhkaakin alkoholismi, kun töihin pakotettuina " hoitavat" oireitaan taskumatilla.

Tsemppiä AP!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat