Menopur vs Menogon kokemuksia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuulisin mielelläni kokemuksianne tai lääkäriltä kuultua tietoa siitä onko hoitotuloksissa ollut jotakin eroa riippuen siitä oliko käytössä Menopur vai Menogon. Erityisesti onko alkioiden laadussa ollut eroa?

Palstalta olen huomannut, että monilla on etenkin insseissä edelleen Menogon käytössä vaikka siitä ei saakaan Kela-korvauksia. Olen ihmetellyt miksi näin.

Ajattelin ehdottaa lääkärilleni, että tarvittaessa seuraavaan inssiin kokeiltaisiin Clomien tilalla tai lisänä jompaa kumpaa noista. Tarvittaessa myös ivf:ään on sovittu otettavaksi lääkkeeksi jompi kumpi noista. Kunhan vaan tietäisi kumpi kannattaa ottaa eli vastaavatko toisiansa vai onko hoitotuloksissa ollut jotakin eroa.

Kommentit (2)

Vierailija

... jo joskus alkukesästä... silloinhan Menopur tuli vasta korvattavien piiriin, mutta kesätauoista johtuen hoitoja ei kai Menopurilla ole ehditty vielä paljon tekemään...

Olen itse ulkomailla.... muista lukeneeni, että Menogonilla/Menopurilla (?) on saatu huomattavasti parempia tuloksia kuin Gonal-F:llä (30 % vs. 50 %)... itse Menopurin ja Menogonin vertailua en muista, mutta sen olen kuullut, että Menopur olisi 2 kertaa " puhtaampaa" kuin Menogon, ja siksi kalliimpaakin...

Vaikka alkuperäinen viesti pyytääkin vertailemaan Menopuria ja Menogonia, niin minä ainakin olisin kiinnostunut myös kokemuksista pelkän Menopurin osalta... meillä ulkomailla ei muuten edes saa Menogonia enää - täällä on vain Menopur käytössä, että kai sekin jotain kertoo???

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur / Menogon, Pregnyl, Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

menogon ja menopur on samaa tavaraa, ja saman lääkeyhtiön tuote. menogon poistuu, ja menopur tulee tilalle. liittynee siihen, että siihen tuli nyt ne kelan korvaukset?

apteekissa vaihtavat lääkkeen suoraan, reseptiä ei ainankaan tän pitäjän apteekkarin mukaan tartte uusia.

itse sain lääkäristä menogonipaketin (aivan, paketin!) ilmaiseksi, kun lääketehdas oli jakanut niitä lapsettomuuspoleille ilmaiseksi, siksi kun tuote poistuu markkinoilta.. en minä muuten raaskisi sitä ostaa, kun on kaksin verroin kalliimpi..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat