Noidannuolesta

Vierailija

Te, joilla ollut, miten on oirehtinut, millä olette hoitaneet? Onko mennyt pitkään ennen kuin on parantunut?

Mulla ei ole koskaan aiemmin ollut selkävaivaa, reilu kaksi vuotta sitten nostin potilasta työssäni yksin ja venäytin selän ja sen jälkeen on näitä noidannuoliatakkeja tullut muutaman kerran. Ihan jostain pienestäkin liikkeestä, ei tarvitse nostaa painavaa tms.

Mielestäni ihan selvä noidannuoli, alaselkä krampissa, erityisesti istuminen ja ylösnousu vaikeata. Tuen kanssa pystyy ja sen avulla koitankin liikuskella jonkin verran. Olen silloin parisen vuotta sitten saanut selän jumitteluun lihasrelaksantteja ja ottanut niiden kanssa kipulääkettä sitten kuurinomaisesti aina kun on tällainen selkäjuttu tullut.

Olen vaan sairastellut melko paljon kuluneen syksyn aikana (flunssaa) ja harmittaa kun ei pääse töihin. Se on paljolti omassa päässäkin mutta tuntuu että töissä jo puhuvat että lusmuilen tms. ja pomonkin puheista saa välillä sen fiiliksen että olisi pitänyt mennä vaikka kaksinkerroin töihin. Olen töissä siis hoitoalalla. Pomo kehotti hakeutumaan terveyskeskukseen lääkärille, mutta kun tiedän missä vika on ja minulla on tropitkin niin en näe menemistä aiheellisena. Olenko väärässä? Varsinkin kun en sinne edes pääse tällä hetkellä menemään. Mielestäni kuitenkin on tärkeämpää hoitaa selkä nyt taas kuntoon ennen töihin menoa. Olen kuitenkin vasta 26-vuotias joten olisi mukava voida vielä tehdä työtä ja elää normaalia elämää tässä jonkin aikaa, että mielummin lepään nyt enkä tuhoa selkääni.

No, nyt tästä tuli vähän pidempikin saarna...olisin kiitollinen jos joku jaksaa lukea ja vastata.

Kommentit (4)

Vierailija

että saisit edes todistuksen työpaikkaa varten. Miten teillä ylipäänsä voi noin vain ilman lääkärintodistusta olla poissa töistä? Lisäksi kai kannattaisi sulkea välilevyn pullistumat sun muut pois, lääkäri varmaan osaisi sanoa voiko kyse olla sellaisesta vaivasta ja kannattaako magneettikuvaus.

Vierailija

Terveydenhoitajalle koitin soittaa, on koulutuksessa pari päivää. Terveyskeskukseen soitin, eivät pitäneet aiheellisena tulla kun on lääkkeetkin valmiina. Jos pitkittyy >1vko niin sitten lääkäriin.

Vierailija:

Lainaus:

että saisit edes todistuksen työpaikkaa varten. Miten teillä ylipäänsä voi noin vain ilman lääkärintodistusta olla poissa töistä? Lisäksi kai kannattaisi sulkea välilevyn pullistumat sun muut pois, lääkäri varmaan osaisi sanoa voiko kyse olla sellaisesta vaivasta ja kannattaako magneettikuvaus.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat