+++MAALISkuisten tiistaipäivä+++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitetaanpa pino.

Kommentit (11)

Vierailija

Marju73: Voihan olla, et olet raskaana ja testi näyttää vielä negaa. Kokeile huomenna uudestaan, jos menkat ei ole alkaneet.

Täällä on nukuttu kolme yötä huonosti. Syykin on aika selvä; eilen alkoi taas flunssa. Hampaitakin on tulossa. Neiti on sitten nukkunut keskessä kolme yötä...

Meilläkin hyljeksitään nykyisin rintaa. Tänäänkin joi mieluummin nokkamukista. Täytyy varmaan ruveta lopettelemaan pikkuhiljaa tuota imettämistä. Sitten pääseekin tositoimiin sen pikkukakkosen suhteen :)

Tyttö on ollut viikon verran kuin eri vauva. Hän kitisee ja itkeskelee eikä viihdy yksin juuri lainkaan. Kai se on tuota flunssaa. Tyytymätön on kaikin puolin. Saattaa yöllä tirahtaa itkemään ja kun katson, niin on ihan unessa. Toivottavasti pian helpottais.

Nyt viikonloppuna meinataan ostaa se syöttötuoli ja turvaistuin. Päästään sitten harjoittelemaan sitä istumistakin paremmin.

Täällä on pilvistä ja harmaata. Ihan syksyistä. Masentaa jotenkin nämä ilmat, mutta kyllä se siitä, kunhan lumi tulee :)

No, lähden leipomaan pullia (laitoin taikinan kohoamaan, saa nähdä kerkiänkö leipomaan, ennen kuin tyttö herää..). Iloista tiistaita!

Opska

Vierailija

Meillä taas ihan kivasti nukuttu yö takana, näitä tällaisia lisää kiitos! Poika meni just unille, joten kipaisin tähän. Pesukone pyörittää ekaa pyykkisatsia, sitä onkin taas kertynyt, kun oltiin viikonloppu reissussa.

Menkoista puheen ollen, mulla alkoi eilen illalla. Ei nyt niin kamalan tervetullut vieras, mutta olihan se jo ootettavissa. Mietinkin, että onkohan tuon takia muksu vähän " vieroksunut" tissiä parin viikon ajan, voiko vaikuttaa tuo menkkojen alkaminen siihen? Kun ihan kuin oisin jostain lukenut näin... Toisaalta nyt taas pari päivää on taas rinnallakin viihtynyt taas paremmin, tiedäppä näistä...

Mitähän sitä tänään keksittäis... Kovin on synkän harmaa päivä taas, kovasti oottelen jo lunta. Pitänee lähteä vaunuttelemaan Aatun ja koiran kanssa postiin, kunhan tuo tuolta heräilee ja ollaan syöty.

Eipä nyt tule mitään järkevää mieleen, joten teen tilaa muille, tiistain jatkoja!

Neiti&Aatu 16.3

Vierailija

Nyt on oppinut nousemaan istulleen ja polvillaan seisoo tukea vasten. Päivät ovatkin vauhdikkaita, kun saan vahtia aikatavalla. Esikoinen ottaa onneksi tosi hienosti leikkeihin mukaan ja huutaa äitiä vaaratilanteen yllättäessä.. Tosin nyt nukkuu ja osaa kyllä nukkuakin Topin kiljahtelusta huolimatta, kunhan ei kovin isoon ääneen karju :) Hauska kun tulee joskus omasta huoneestaan unien jälkeen, katsoo minua kulmien alta ja sanoo: " Eikö täällä millään saa nukkua?!) ;D

Jep! Jatkan siis hetken. Kakku on siis uunissa, puolukkapiirakka on tänään vielä pyöräytettävä. Huomenna pari äiskää tulossa meille vauvoineen ja viikonloppuna vielä 3v. Esikoista juhlistavat kanssamme lähipiiri. Minä siis huhkin. TEL ja Tuulia kirjoittelivat miesten osallistumisesta kodin arkeen. Meillä mies laittaa ruokaa ja touhuaa lasten kanssa, mutta just nuo siivoushommat meinaa jäädä mulle ihan 10-0. Kyllä tekee kun muutaman kerran pyydän avuksi. Sanoin just että sitten on hänen vuoronsa leikkiä kodinhengetärtä, kun on kuukauden kotona. Siinä hoituu toivottavasti sitten lapset ja pyykki sun muut... Minä käyn töissä ja pesen joskus vessan tai tiskaan kattilan ;D

Nyt on semmonen meno päällä, että on mentävä. Pitäisi kirjoitella vain silloin kun pojat nukkuvat, niin saisi ajatuksella sepustaa. Toivottavasti oli kiva tapaaminen!

Niin vielä! Eilen siskoni kanssa päätimme maaliskuun Barcelona reissun -päivät. Lähtö 4.3. JEE! Onhan tuonne aikaa, mutta kun jo pian lennot maksaa niin tuntuu todelliselta.

P

Vierailija

Minä kun luulin olevani tänään pohjattoman ruokahalun omaava.. tälle koneelle kelpaa näköjään kuiva tekstini ;)

Nimittäin nyt masu vetäisi ihan mitä tahansa. Ruokailutapa-remonttini kokee pian kovia, ellen saa itseäni ruotuun! Onneksi en ole kuitenkaan kovin repsahtanut näihin herkkuihin, joita täällä päivittäin melkein saa väsätä, mutta leivän popsiminen ei auta kyllä yhtään. Olisikohan kuukautiset vihdoin alkamassa?

Niina: Muutamalla ystävälläni kuukautiset vaikuttivat (eka vuotopäivät) nähtävästi maidon makuun ja lapset eivät olleet kovin tyytyväisiä noina päivinä. Äitisivät tissillä. Omakohtaista kokemusta ei ole.

Nyt ätisee meidän poitsu pinniksessään. Esikoinen nukkuu vielä, joten käyn katsastamassa tilanteen. Palaan mahd. illalla.

P

Vierailija

no juu,jatketaan..

Aamu meillä alkoi klo 5,kun Mimmi tuumas itkulla herättää meidät.Rauhottui meidän väliin ja nukkukin klo 8.20 asti.Minä en vaan osannut nukkua.Mieskin heräs klo 6 töihin..

Eilen puhuttiin hänen kanssaan näistä " ongelmista" mitkä minua painaa.Eilen olikin aika siistiä kun tulin kotiin ;) Katsotaan kuinka kauan muista..

MARJU:niinpä tietenkin menkat on myöhässä juuri silloin kun niitä todella odottaa..Toivottavasti alkavat pian!! Minulla kierto 22/31 menossa.Mitään tuntemuksia ei ole..

Ei tästä kirjoittamisesta tule mitään..palaamisiin!!

Tuulia ja Mimmi 30.3

Vierailija

Mulla jäikin sittenkin tapaaminen väliin, kun meni noiden liikkumisten kanssa vähän hankalaksi. Oltiin miehen kanssa sovittu, että saan auton, mutta sitten se joutuikin hammaslääkäriin tänään, ja sitten mun piti sompailla auton kanssa sinne sun tänne ja viedä se sulle jne. Meni niin sikavaikeaksi, että en jaksanut enää sitten lähteä täältä Vantaalta tapaamiseen n. tunnin myöhässä... No, ehkä sitten ensi kerralla...

Meillä pikkuneiti koetteli tänään tosissaan tasapainoa, harjoitteli nimittäin seisomista tukea vasten ja irrotti jo toisen kätensä. Pysyi jopa pystyssä, mikä oli suuri ihme... Tukea vasten seisominen alkaa sujua jo ihan kivasti, ei enää kellahtele ihan heti selälleen...

Käytiin aamulla meillä töissä, Saana oli mun kanssa palaverissa. Huomaa kyllä, että alkaa tuo liikkuminen tosissaan kiinnostaa, kun reilu puoli tuntia äitin sylissä oli aivan liian pitkä aika. En vaan viitsinyt päästää lattialle telmimään, kun siellä kuitenkin kaikki ovat kengät jalassa päivät, eli lattiat ei kovin puhtaat. Viimeiset 10 minuuttia olivat aikamoista sylissä kieppumista ja äkinää. Niin äkkiä ne sylitys- ja kanniskeluajat sitten alkavat mennä ohi. Vähän on jo haikeaa. Meidän 3-vuotiasta saa oikein anella syliin, lähinnä juuri ennen unia tai heti unien jälkeen viitsii istuskella.

Ai niin, piti viime yöstä vielä sanoa. Meillä kun oli takana ne ruhtinaalliset 2 yötä vain yhdellä heräämisellä. Kuten eilen ennakoinkin, sama ei jatkunut, viime yönä herättiin 3 kertaa... Hohhoijaa, ei jaksais. Tuntuuko kenestäkään muusta yöheräilijän äidistä, että yöt on menneet sellaiseksi sumuiseksi massaksi? Illalla jo rasittaa ajatus jatkuvasta heräilystä, yö menee sitten siinä sumussa, että välillä on hereillä, välillä puoliunessa. Ja aamulla pää raskas ja silmiä painaa...

No, jätän valituksen tähän. Kai ne yöt joskus rauhoittuu... Viimeistään sitten, kun lapset muuttaa pois kotoa...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Terhi&Saana, s. 24.3.

Vierailija

Porukka onkin varmaan menossa tapaamiseen..Kertokaas sitten miten meni,mistä puhuitte ja yms!!!!

Olin tosissani suunnitellut tulevani myös,mutta meille tulee sellasia vieraita tänään,jotka niin harvoin käy kylässä..Jospa siis seuraavalla kerralla.

Vierailija

Kaisa vetelee sikeitä ja mies lähti sählypeliin. Meikä tuli koneelle, tää taitaakin olla mun ykkösharrastus. Jää tuon sählyn vuoksi nyrkkeilytkin tältä illalta väliin. Mitäpä tuosta.

Tapaaminen sujui mukavasti, notkuttiinkin oikein pitkästi. Vasta kolmen maissa minä ja Kaisa lähdettiin kohti kotia. Päivän mittaan porukkaa tuli ja meni, mukavasti moni pääsi paikalle. Jutut nyt tiedetään; me puhutaan VAUVOISTA!! Samoista jutuista, joita täällä palstalla pohditaan. Kasvotusten se vaan on vieläkin mukavampaa.

Meillä yöt ovat helpottaneet. Lopetin sitten se yösyöttämisen, tosin Kaisa tulee sitten meidän väliin nukkumaan, kun alkaa kitistä tissiä. Rauhotteluun menee tunnin verran, se on huomattavasti mukavampaa omasta vuoteesta käsin kuin pinnasängyn reunalla roikkuen. Mutta edistystä on tapahtunut: ensimmäisenä yönä herättiin klo 2, seuraavana klo 3 ja viime yönä vasta klo 4. Jospa ensi yönä sama kaava toistuisi... juu juu, tiedetään. Kun menin sanomaan, niin ensi yönä kukutaan.

Voin täysin yhtyä Terhin kirjoitukseen katkonaisten öiden aiheuttamista oireista. Niin myös täällä, sumussa mennään. Joskus vain pienessä usvassa, toisinaan ihan hernerokkasumussa. Ja mitä väsyneempi on, sitä lyhyempi pinna. Yhtenäisen yöunen jälkeen on paljon helpompi kestää vastoinkäymisiä kuin pätkäunien jälkeen. Univelka on silti loputon.

Huomiseen.

KUA ja Kaisa 25.3

Vierailija

En löytänyt pinoa, joten avasin sellaisen.

Nyt ketuttaa!!! Olen odottanut kuin kuuta nousemaan eilistä päivää, että menkat alkaisivat ja päästäisiin tositoimiin Taysiin. Kierto on ollut todella säännöllinen tähän päivään asti. Mutta eihän ne menkat nyt sitten tietenkään alkaneet. Tein jo onnessani raskaustestin, joka oli tottakai nega. Missä hitossa ne hemmetin menkat viipyy? Arrgghh, että harmittaa. Höh.

Jahas, lastenhuoneesta kuuluu kiljahduksia. Tulen myöhemmin jatkamaan marinaani.

Marju

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat