ISTUKKANÄYTE - milloin aikaisintaan tehdään ja miten pian saa tuloksen?

Vierailija

Edellisessä raskaudessa minulta otettiin lapsivesinäyte, tässä raskaudessa toivoisin nopeaa tulosta, on tuskallista odotella tuloksia 15 raskausviikon jälkeen.

Kyselin asiasta neuvolassa. Ilmeisesti istukkanäytteen voi ottaa jo 11. viikolla. Tiedustelin asiaa äitiyspoliltakin, siellä kertoivat että riskit ovat nykyisin suurinpiirtein yhtä suuret lapsivesinäytteen kanssa. Unohdin kysyä, miten pian tulokset saa. Kuka tietää?

Entä mitä muuta huomioitavaa asian suhteen on?

Olen erittäin kiitollinen tiedoista.

T: Rv 10+2

Kommentit (4)

Vierailija

Sain paljon hyvää tietoa. Äitiyspolilla on varmasti keskustelu, jossa käydään nämä läpi.

Istukkanäyte olisi kuitenkin kokonaisuudessaan parempi, kun tuloksen saa huomattavasti aiemmin kuin lapsivesipunktiossa. Onko vielä muilla mielipiteitä ja tietoa?

Vierailija

mulle sanottiin tyksistä, että lapsivesitutkimus on tarkempi. lisäksi,, koska olen rh negatiivinen, ei näytettä voinut multa edes ottaa riskien vuoksi.(istukka vuotaa, mun verta joutuu lapselle, joka kenties rhesus positiivinen, koska isäkin on...)

istukkanäytetutkimusta ei lisäksi suositella äideille, joilla toistuvia keskenmenoja, etenkään, jos sairaan lapsen riski ei ole kovin suuri. syynä korkeammat keskenmenoprosentit, kuin lv-punktiossa.

myös istukan sijainti voi olla syynä, että istukkanäytettä ei voida ottaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat