Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mita mielta olette tallaisesta tilanteesta: Ystavallani on 4v. poika ja itsellani 4v. tytto. Joskus lapset leikkivat vahan aikaa ihan kivas...

Vierailija

hyvin usein poika kiusaa tyttöämme tyyliin, että katkaisen kaulasi, rikon lelusi, sinun päälle tippuu kakkaa jne. Poika härnää kunnes saa tyttömme itkemään. Äiti yrittää kieltää mutta poika ei usko. Pojan äiti on kuitenkin sitä mieltä, että tyttömme on liian herkkä ja pitäisi tottua tuollaisiin " poikien juttuihin" . Mitä mieltä olette pitääkö tytön tottua vai pitäisikö kaikenlaiselle kiusaukselle olla nollatoleranssi? Miten suhtautuisitte jos teidän lasta kiusattaisiin em. tavalla ja lapsi alkaisi itkemään?

Kommentit (13)

Vierailija

On tietenkin hyvä, että lapsi oppii puolustautumaan sanallisesti ja olemaan välittämättä.

Kuuden pojan keskellä kasvaneena mielestäni ei tuollainen kuitenkaan ole mitään " poikien juttuja" vaan selkeää kiusaamista!

Vierailija

Vaikka mitään kiusaamista ei tietenkään pidä hyväksyä, niin lasten pitäisi kuitenkin tottua tuollaiseen härnäämiseen, oppia olemaan välittämättä ja pitämään puoliaan. Kun parin vuoden päästä pitäisi pärjätä siellä koulussakin missä on niitä " ilkeitä poikia" , ja missä herkkiksiä helposti kiusataan.

Vierailija

jos äidin sanat eivät tehoaisi. Järkyttävän kuuloista kieltä! Ei kenenkään tarvitse itkeä, eikä kenenkään tarvitse " karaistua" ala-arvoiseen käytökseen. Ei tuo ole mun mielestä leikkimistä, vaan kiusaamista

Vierailija

kiellän vierastakin lasta jos hänen omat vanhempansa eivät itse tajua. Niin kauan kuin lapseni ovat pieniä, on minun hommani puolustaa ja suojata heitä.

On kyllä perää siinäkin että maailmassa tulee aina olemaan huonosti kasvatettuja ja ikäviä ihmisiä ja heidän sanomisistaan ei pidä liikaa pahastua. Yritän selvittää tämän lapselleni ilman että jätän heitä kuitenkaan kiusattavaksi.

Vierailija

Ei tuollainen kiusaaminen ole sitä, että pitäisi oppia olemaan välittämättä. Mielenkiintoista, että äitinsä sallii tuollaisen. Näennäisesti kieltää, mutta näköjään poika tajuaa, ettei äitinsä pidä kovin vakavana.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

katkaisen kaulasi, rikon lelusi, sinun päälle tippuu kakkaa jne. Poika härnää kunnes saa tyttömme itkemään.

Kyllä minusta tuo käytös on sellaista, että siihen pitää puuttua. Uhkailaanko heillä kotonakin noin, aikuiset aikuisia vai aikuiset lapsia?

Minulle ei ole kohdalle osunut ihan vastaavaa, mutta isompien lasten jutuissa kyllä puutun, jos toinen vaikka alkaa nalkuttaa toiselle tyyliin etkö sä nyt osaa, katso nyt mitä sä teet. Minusta molemmissa kyse kiusaamisesta ja toisen mielen järkyttämisestä.

Vierailija

Siltikin olen sitä mieltä että lapsen kannattaisi tottua siihen että on olemassa ilkeitä ihmisiä, ihan oman itsensä takia.

En tarkoittanut etteikö aikuisten tulisi puuttua pojan kiusaamiseen.

t. eräs joka oli joskus (liian) herkkä pikkutyttö

Vierailija

tarvitse sietää. " Katkaisen kaulasi" , ´rikon lelut" Ei tuollaiselta tarvitse puolustautua, muuten kuin sanomalla, että sanoitpa tyhmästi! Ei tuollaisen lapsen kanssa tarvitse leikkiä, leikkiköön yksinään niin kauan, että oppii käyttäytymään. Tytönkö tässä tilanteessa olisi tosiaan muututtava?? hei, haloo!

Uusimmat

Suosituimmat