TAMMikuisten tiistai

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta vaan kaikille!

Me ollaan oltu perjantaista asti reissussa ja olen ollut nettipimennossa. Nyt ollaan pojan kanssa Kuopiossa kummityttöni luona.

Lomareissu ei ole sujunut kovin hyvin, kun poitsu on ollut lauantaista asti neljänkymmenen kuumeessa. Eilen käytiin yksityisellä lääkärissä ja jouduttiin keskussairaalan päivystykseen, kun epäilivät keuhkokuumetta. Keuhkot oli onneksi puhtaat, mutta rankka reissu silti labroineen ja röntgeneineen. Poika huusi hiestä märkänä, joten kamalaa oli!

Oma olo on hyvä. Mitään suurempia kremppoja ei ole. Viikon päästä on se neuvolalääkäri, jossa vissiin aika moni tammikuinen onkin jo ollut. Mulla olis ollut se alunperin tänään, mutta tän reissun takia siirsin. Nyt en meinaa malttaa odottaa ensi viikkoon :) Edellisestä neuvolasta on jo toista kuukautta...

Huomenna suunnataan lentokoneella kohti kotia, saa nähdä kuinka pojan kanssa koneessa sujuu. Vähän jänskättää.

Viikonjatkoja kaikille

Toukoaarre 26+3

Kommentit (10)

Vierailija

Moi!

Pimennossa olen ollut minäkin. Koskee niin nettiä, uutisia kuin melkein kaikkea normaalielämää. Se muutto!

Viimeinkin on kamat uudessa asunnossa. Keittiön, kylppärin ja makkarin olen saanut jopa asuttavaan kuntoon. Muuten näky on kyllä melko lohduton... Eilen tosin käytiin huonekalukaupoilla, joskin vasta katselukierroksella. No, tänään ehkä palataan hakemaan sohvapöytä, tv-taso ja kirjahylly. Pikkuisen hankalaa meinaa olla saadakaan kotia kuntoon, kun joka puolella lojuu mun kirjaröykkiöitä. Mutta ehkä vielä jonain päivänä...

Masuun ei kuulu kummempia, paitsi että se kasvaa ihan hullua vauhtia. Rontti on viettänyt taas aika lailla hiljaista elämää - onneksi ei kuitenkaan yhtä hiljaista kuin viime viikolla. Muistaa meikäläinen syödäkin välillä kun pikkuinen ilmoittelee itsestään potkuin; pitää häntäkin ruokkia aina toisinaan. No, kyllä tämä jatkuva nälkäkin auttaa muistamisessa.

Eipä tänne suuntaan muuta. Vielä kun tän viikon jaksaisi ahertaa, niin sitten koittaisi syysloma, joka ei oo koskaan ennen ollut kyllä näin tarpeeseen!

Hyvää mieltä ja mukavaa päivää kaikille,

:) SolAngel & Rontti 24+5 (kai...)

Vierailija

Menin eilen nukkumaan jo klo 20.30 ja heräsin esikoisen heräämiseen klo 7.30. Silti suunnittelen nytkin kovasti päiväunia, kun väsyttää:) Aamulla olisin varmaan jäänyt sänkyyn pidemmäksi aikaa, mutta piti raahautua neuvolaan tilannekatsaukseen.

Muuten olo on mitä mainioin. Saan olla tämän viikon rauhassa opiskeluilta eli lepoa on tiedossa päähänkin.

-Heltsi 25+0

Vierailija

yritin tuossa päiväunia vähän ottaa..

tosi huonosti tulee nukuttua öisin! kahdeksi pitäis jaksaa mennä töihin, huh huh. Tuo työnteko on kyllä yhtä tuskaa, ei vois vähempää kiinnostaa!!

viel olisi monta viikkoa kestettävä.. :(

ei kyllä uskois et lokakuu kun katselee tuonne ulos,, ihana aurinkoinen sää, vähän tekisi mieli lenkille!

olen yrittänyt etsiä vaunuja.. käytettynä ajattelin silti ostaa ne!

minkalaisia te ootte ostelleet?? ja onko kaikki muut jo ostanut ;)

mä haluaisin jotkut sporttiset, 3-pyöräiset.. ei ole vielä löytynyt sopivia, kauheesti ei niistä viitsisi maksaa.

alkaspa jo mammaloma,

malluska 28+1

Vierailija

Luin teidän kommentteja rattaista ja tarjoan teille kaupaksi omiani.

Esikoinen syntyi tammikuussa -04 ja tein silloin uskomattoman vertailukierroksen rattaiden suhteen, keskelle talvea kun pikkuinen syntyi niin kriteerit oli kovat.

Valintani oli Hartan Skater X eli kolmipyöräiset ilmakennorenkailla ja pehmeällä kantokopalla. Kertaakaan en ole valintaa katunut vaan käyttänyt niitä päivittäin mutta varoen, jotta niistä riittäisi seuraavallekin pienokaiselle. Pitkäikäisiksi ovat osoittautuneet kun melkein 90 cm pitkä esikoinen nukkuu niissä vieläkin päiväunensa suorin vartaloin :)

Nyt meille on kuitenkin tulossa tammiKAKSOSET, joten joudun laittamaan rattaat myyntiin (ja luultavasti ostamaan samat kärryt, mutta tuplamallisena).

Tulipas oikein tunteellinen viesti, mutta olen ihan haikeana kärryistä luopumassa...

Julis + tuplat rv 24+5 (Helsingistä)

Vierailija

Kaupungilla on juostu,ts. lyllerretty, koko aapupäivä. Paljon oli asioita hoidettavana.Nyt sitten olenkin aivan poikki, toki olen jo kerinnyt 1/2h pikapäikkärit ottamaan.

Eilen lääkärineuvolassa sovittiin etten mene enää töihin ts. olen saikulla 3.12 saakka jolloin äitiyslomani alkaa.Syynä sairaslomaan lähinnä riskialtis työ (sekä päivittäiset supistukset). Väsynytkin kyllä olen siinä määrin, että olisi vaikea kuvitella työssäkäyntiä, joten hyvä näin.Lääkäri itse ehdotti sairaslomalle jääntiä.Huonoa omaatuntoa tietysti poden tästä. Työkaverit on tosi mukavia ja pidän työstäni, mutta tietyille asioille ei vain voi mitään. Hb oli muuten noussut, nyt se on 113. RR 90/42, joten enään en ihmettele miksi välillä silmissä sumenee ja tuskanhiki nousee pintaan.

Ei mutta nyt täytyy mennä tekemään matikanlaskutehtäviä esimurkulle, sillä on huomena koe ja tarvii välillä hieman patistusta koulunkäynnissä, muu kiinnostaisi mutta koulu ei.:)

Rv26+6

Vierailija

Osaapas väsyttää. Taitaa olla yleinenkin vaiva tammisten keskuudessa?

Odotan kovasti neuvolalääkäriä, joka on tosin vasta kahden viikon päästä.

Ehkä hän hiukan tajuaisi tilannettani ja kirjoittaisi sairaslomaa..

Työ on siis niin raskasta ja samoin työmatkat (80 km/suunta), etten mmeinaa millään jaksaa, kun vielä otetaan huomioon aikaiset herätykset, jotka siis ovat klo 4.00 arkiaamuisin...

Eipä siis taida olla ihmekään että olen ihan tööt ja veto pois aina iltapäivällä.

Tänään taas meni niin hermo vakuutusyhtiöön, jossa autolla on vakuutus.

Ostettiin auto siis maaliskuussa ja rahoitusyhtiön kautta vakuutus tuli Fennialta, halusin sen siis niin, että maksan aina auton lyhennyserän kanssa yhdessä sen vakuutuksenkin.

No, eiköhän sitten jokunen kuuakusi sitten tullut yli 400 ¿ lasku Fennialta. Soitin sinne ja he lupasivat hoitaa ja laskusta ei tarvitse välittää lainkaan.

No, tänään tulikin sitten perintätoimistolta kirje, että laskunne ovat erääntyneet yms.

Voi v***u siis!

Eiköhän joutunut taas soittelemaan vakuutusyhtiöön.

Ei onneks paljoo mennyt päivä pilalle.

Viikonloppuna olemme kai menossa katsomaan vaunuja, käytettyjä. Ovat niin hyväkuntoiset ja kohtuuhintaisetkin :).

Sen jälkeen pitäisi se kaukalo hommata ja sänky, ja vaatteitakin.

Hui, aikahan tässä loppuu kesken :).

Anteeksi valitukseni..

Laukkis ja Öttiäinen 24+4

Vierailija

Terve!

Meillä ekat vaunut tulivat kesäkuun lopussa. Emaljungan yhsitelmät, käytetyt. No, pari kuukautta niitä ihastelin ja työntelin kotona, mutta nyt olen jo kuukauden toivonut uusia vaunuja. Kuulostaa hölmöltä, vaunuissahan ei ole mitään vikaa... paitsi ettei niissä ole kolmea pyörää, eikä ilmakumirenkaita, eikä sitä eikä tätä. Miehelle asiaa märisin muutaman päivän, ja ihme kyllä " sain luvan" hankkia uudet, miellyttävämmät käytettynä. Sopivia ei tosin ole vielä löytynyt, kuten sanoit, niistä kun ei haluaisi maksaa ihan tuhottoman paljon... Etsintä jatkuu kuitenkin ja toivottacasti ehditään löytämään sopivat ennen Pyllerön syntymää.

Tsemppiä sulle etsintään!

Joulumöhis rv.32

Vierailija

Juu, mullakin on huomenna se neuvolalääkäri. Odotan sitä masun mittausta, näkyi tulleen sf-mittagallup tammikuisille palstalle, joten ihan kiva nähdä mikä on oman mahan koko verrattuna muihin. Tosin ei tuohon sf-mittaan kuulemma tarvi kovin vakavasti suhtautua, vai mitä kokeneemmat sanotte? Hirmu yksilöllisestihän ne mahat kasvaa ja mittaaja vaikuttaa ja ruumiinrakenne jne...

Paino on taas muutaman kilon noussu, enkä oikein osaa siihen suhtautua. Oon aina ollu pikkasen turhan tarkka sen suhteen, nyt sitten pitäis kai vähän " höllätä" . Mut toisaalta sitten kuulee kuinka toisia on moitittu painonnoususta.. Onneksi uusi neuvolan täti (vasta yhdesti tavattu) oli tosi kokenee ja varman oloinen, eikä ainakaan viime kerralla kommentoinu painoa mitenkään. Kaippa se sanois, jos vaikka liian nopeasti nousee...

Kohta tulee vieraita, joten jos vähän järkkäilis paikkoja.

-kitiki 26+3-

Vierailija

Eilinen lääkärikäynti ohi ja pari viikkoahan sieltä sairaslomaa tuli. Sen jälkeen kuulema katsotaan josko olisi tarve olla saikulla koko loppiaika äitiyslomaan saakka. Käynti oli ihan mukava vaikka sitä vähän etukäteen jännitinkin sen lääkärin asenteen takia. Mä kumminkin sanoin sille heti kärkeen, että siivoushommat tällä selällä on ihan mahdottomia.

Masuun kuuluu hyvää ja eilen vauva olikin aktiivinen iltapäivällä ja sama meno on jatkunut tänään. Laitoin jo noita mittoja eilen tonne gallupin puolelle, mutta laitan ne nyt tännekin.

Eli sf:24

painonnousu: 7,9kg (lähtöpaino:65,6kg)

Hb: 127

verenpaine: 110/70

turvotus: -

ja raskausviikkoja oli eilen 24+6

Nyt lähden syömään ja sitten hakemaan lippuja lätkämatsiin.

Syystiistain jatkoa!! -J ja Röllimaha- 25+0

Vierailija

Täällä taistellaan väsymystä vastaan. Aamulla oli aikainen meno, joten oli pakko kiskoa itsensä ylös, vaikka olisi niin väsyttänyt...

Kukas kyseli vaunuista... meillä on esikon Brio Kombit vm-04, jotka varmaan toimii " parvekevaunuina" ja käytetään silloin, jos esikko istuu esim. pulkassa. Sit ostettiin käytetyt tuplat, vm-04 Ora Duoletot, jotka oli ainoat kelpuuttamistani, jotka mahtuu meidän ulko-ovesta sisään. Halusin nimittäin kunnon vaunut, en mitään rimpuloita, kun lunta täällä Itä-Suomessa piisaa huhtikuulle, ja pakkastakin on menneinä talvina riittänyt. Toisekseen, meidän erityislapsi-esikko tarvitsee kulkupelin, joissa pääsee kunnolla pitkäkseen, joten esim. matkarattaat oli poissuljetut.

Kävin eilen hakemassa vauvale vakuutuksen. Olimme miehen kanssa aika varmoja, ettei tulokkaalle vakuutusta myönnetä esikon vaivojen takia, mutta vakuutus tulikin voimaan saman tien ilman mitään kakisteluja. Nyt voidaan olla turvallisin mielin, joskin toivotaan, että tämä vauva olisi terve. Ihan tarpeeksi saa laukata lääkäreissä ja tapella kelan kanssa ym yhdenkin kanssa.

Tihveröinen 24+6

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat