KULTAINEN 60-LUKU!!!!!!!!!Missä kaikki luuraa?!?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heips vaan,

Olen ihan puulla päähän lyöty kun en löydä viikon avausta! Missä kaikki on??

No, sentään tuolla viikonlopun pinossa on Kirahvin ja Pääskyn muutama kirjoitus. Eli Pääskyn kone oli hajonnut- Toivottavasti saat pian uuden koneet ja pääset kirjoittelemaan.

Täälä on siis alkanut virallinen äippäloma. Eilen oli tosi rankka päivä kun hain poikaa viikonlopunvietosta 100 km päästä ja kävin jumpalla ja sitten vielä parituntia illasta vierähti vanhempain illassa. Ei tuollaista enää jaksaisi tässä vaiheessa. Tänään otankin rennommin.

Maha on jo aika ylhäällä ja närästää ja pahasti harvasen ilta. Ainoastaan lasi maitoa auttaa siihen vähän aikaa,ei mikään lääke.

Olemme jo kovasti valmiita vauvan tuloon, vaikka olisi vielä melkeen 5 vkoa aikaa... toivon, että tulisi pari viikkoa ennen niin ei olisi niin odottamista tämä elämä. Mutta toisaalta eniten toivon, että on terve jne.. Tuollaiset asiat on alkanut taas pyöriä päässä, että entä sitten jos tuleekin jotain häikkää- kestääkö psyyke..

Luin just Jari Tervon kirjan Kallellaan, se oli tosi hyvä ja miehestäkin helppolukuinen, joten suosittelen. Itketti tietysti lopussa, se ei ole tässä tilassa mitenkään epänormaalia.

Ilmaantukaa kirjoittelemaan linjoille tai alan taas huhuilemaan..

Terv Helinä ja masu 35+1

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ei vainen, enmää ollu oksentamassa vaan tässä vaan sairasta lasta hoitamassa... Eilen käytin sen lääkärissä, tarkistettiin crp ja nieluviljely, ja sitte lääkär totes että voi se vauvarokon kuume kestää viisikin päivää. Onneksi eilen illalla pojun lämpö alko laskea, ja nyt tuntuu suht normaalilta. On se vielä tosi äkäinen ja huonosyömäinen, mutta ei sentään sellainen kekäle kuin mitä tuossa neljä päivää jo ehti olemaan. Aika hurjaa menoa on tollanen kuume, kun sitä ei saa hetkeksikään alas. Monesti lasten kuume sahaa niin että aamulla on parempi ja sitte iltaa kohti taas nousee. Samanlainen tasainen 40 astetta oli meidän toisellakin pojalla 8kk:n iässä, ja sillon se oli vauvarokko.

Pääskylle onnittelut hienosta ja miehekkäästä nimivalinnasta, bongasin sen tietty heti sunnuntaiaamuna! Oon ihan koukussa niihin nimi-ilmoituksiin (ja täytyy myöntää että myös kuolinilmoituksiin...). Mä oon ajatellut tälle pojalle (huom! poikaa luulen siis odottavani) samaa ensimmäistä nimeä kuin teidän Valiolla. :) Mut mies on vähän eri mieltä; eli katotaan mihin arpajaiset päättyy joskus huhti-toukokuussa... tai jos se onkin tyttö...

Vaahtikselle: mulla on sama ilmiö että alavatsan läskit on muuttaneet majaa ylemmäs! Mut neuvolassa viime viikolla th sano, että ei se varmaan läskiä oo, vaan vatsalihakset antaa vähän periks ja se on vaan kudosturvotusta vilkastuneen verenkierron ansiosta! Olipa mukavasti ajateltu, vaikken ihan niele tuota selitystä =). Oon tosiaan joutunut nyt siirtymään äitiyshousuihin mikä on aika karmaisevaa kun ei oo vielä ees 12 viikkoa täynnä.

Kirahville: onpa mukavaa että ootte kotona, ja että Tupsukainen voi paremmin. Ja että ruoka maistuu! Siinä vierähtää kivi äidin sydämeltä. - - Mun on pitänyt jo monta kertaa kysyä, että millä r-viikolla teidän vauveli syntyi? Olin silloin matkoilla ja en tainnut pysyä perässä...

Röllille: tervetuloa porukkaan! Johan teitä tosiaan on iso porukka, minkälainen on teidän lasten ikähaitari?

Helinälle: koita tosiaan ottaa nyt rennommin, mars vaikka päiväunille tai muuten vaan loikoilemaan. Kohta pääset taas valvomaan ja olemaan käytettävissä 24h/vrk, joten yritä saada oikeasti lomailtua nyt lomasi alettua.

Hyvää ja kaunista päivänjatkoa kaikille t. Jymy 11+4

Vierailija

eilen luin edellistä pinoa mutten saanu vastattua enkä varsinkaa alotettua uutta..

Vointi on erinomainen, sokerit pysyy " hanskassa" kunhan pitää dieetistä tosi tiukkaan kiinni, leivoin sunnuntaina pellillisen toscapiirakkaa mutten ite syöny, oiski varmaan sokerimittari tiltannu moisen kaloripommin jälkeen..

Oma paino näkyy taas menevän alaspäin, hitaasti mutta vasmasti, pääasia että vauvalla kaikki hyvin!

Mulla alkaa äippäloma lauantaina!! ;)

hilima rv34+2

Vierailija

Triina, kiitos kun kerroit sektiokokemuksistasi! Ja kiitos myös kun mainitsit nuo lääkäreiden nimikirjaimet. En ole vielä luopunut täysin EML-ajatuksistani, vaikka tämä oma gyneni olikin yllättävän negatiivinen minun kohdallani.

Minulla ei ole kuin yksi synnytys takana, se alkoi alateitse mutta n. 16 tunnin jälkeen todettiin että vauva on jumittunut kiinni synnytyskanavaan (todenn. lakitarjonnan takia), vauvan sydämenäänissä oli laskuja ja itselleni nousi tulehdusarvot+korkea kuume. En sitten saanutkaan ponnistuslupaa, vaan synnytys päätyi sektioon. Onneksi kaikki meni hyvin! Minulla kävi tuuri leikkaavan lääkärin kanssa(jäljet olivat siistit ja toivuin hyvin), vaikka se olikin päivystyssektio. Osastolla missä olin jälkeenpäin, kävi kyllä ilmi, että kaikilla ei sitten ollutkaan niin hyvä tuuri...Sinun kokemuksien perusteella, minä en myöskään epäröisi, vaan päätyisin varmasti myös samanlaiseen ratkaisuun! Sinulla on kuitenkin niin monta leikkausta jo takana, ja kohdallasi on valitettavasti sattunut myös muutama ikävä kokemus! Onhan se todella suuri operaatio ja todella ikävää, jos sitten joutuu kärsimään loppuelämän huonosta tehdystä leikkauksesta/lääkärin huolimattomuudesta! Viimeksi olin niin onnellisessa asemassa kun kaikki tapahtui niin nopeasti, että en oikeastaan ehtinyt hirveästi leikkausta jännittääkään, koin itse leikkauspäätöksen tavallaan suurena helpotuksena. Nyt on sitten eri asia, kun tietää jo paljon enemmän sektioista ja osaa jo oikeasti pelätäkin. Silti ajatus alatiesynnytyksesta hirvittää myös, koska minun on niin vaikeaa luottaa siihen, että se voisi kohdallani sujua hyvin-pelkään joutuvani taas kiireelliseen tai vielä pahemmassa tapauksessa hätäsektioon, ja siinä tapauksessa suunniteltu sektio olisi kyllä paljon mieluisampi vaihtoehto! Ja vielä mukavampaa tietysti, jos leikkaava lääkäri olisi tiedossa ja olisi kuullut hyvää hänestä! Muutaman viikon kuluttuahan minulla on synnytystapaarvio sairaalassa, ja jos sikiö vielä on poikittain tai perätilassa, niin synnytystapakin on selvä(jos vauva pään tarjontavirheen takia ei ole päässyt laskeutumaan kunnolla, niin ei varmasti mahdu myöskään vauva, joka tulee esim. peppu edessä)! EML-sektioista mistä olen kuullut paljon positiivista, on mielestäni etu mm. siinä, että tietää kuka leikkaa, että voi itse etukäteen jutella leikkaavan lääkärin kanssa ja myös esittää omia toivomuksia-toivomuksia mitkä myös kuunnellaan ja kunnioitetaan. Yritän nyt selvittää, onko yhtään tällaista mahdollisuutta myös kun on kyse suunnitellusta leikkuksesta sairaalassa ei EML-potilaana.

Tiedätkö jo Triina, milloin sinulla selviää, jos J. J suorittaa sektiosi, oletko kenties menossa hänen vastaanotolleen tai vastaavaa? Toivottavasti voit olla luottavaisin mielin kun synnytys lähestyy (apua, meillähän ei ole oikeasti niin pitkä aika siihen LA:han enää...)!

Terveisin, kasperina

(rv 34+1)

Vierailija

Ootko aiemmin kirjottanu tänne kun en muista.. se raskausajan dementia iskeny..

Meilläki navettapuuhia mutta ne isäntä hoitaa kokonaan, ymmärrän että sulla on välistä tosi raskasta..

Sulla on la hieman aiemmin, mulla 20.11 eivätkä päästä ainakaa yli kun mulla on rask.ajan diabetes, vauvan painoa seurataan KYSissä ettei pääsis kamalan isoks (edellinen 4,8kg)

Verenpaine ei oo mulla koskaan temppuillu, onneks..

hilima rv34+3

Vierailija

En minäkään tänään kyllä kauaa jaksa kirjoitella. Viime yö jäi aika vähälle unelle. Varmuudella tiedän nukkuneeni n 1,5 tuntia. Vauvalla oli hieman noita ilmavaivoja. Tilanne helpotti vasta kun kakka tuli joskus aamulla neljän jälkeen. :P Mies sitten toi ilmavaivalääkettä ja maitohappopöpöjä apteekista, jospa auttaisivat tuohon jatkuvaan paukutteluun.

Infektio-osastollekin soitttelin ja kyselin silmien rähmimisestä, siellä kun viimeisinä päivinä tehtiin rähmästä viljely ja tippareseptihän taas tuli. No, jospa ei sitten tarvitsisi kaivella silmiä auki vautupolla jatkuvasti... Ikävää on, että lääkäri sanoi, että vauvalla voi limaisuus jatkua vielä kuukaudenkin. Ressukka pulauttelee sitkeää limaa jatkuvsati. Toisaalta hyvä, että tulee ulos...

Huomenna on painotarkastus neuvolassa ja hiukanko jännittää. Tiedän kyllä, että vauva on nyt syönyt ihan hyvin, enemmänkin kuin suosituksissa käsketään, mutta silti vähän hermostuttaa. Jotenkin en luota siihen, että rinnoistani tulisi vielä korvikkeen lisäksi hyvin ja että korviketta menisi tarpeeksi. Huokaushuokaus. Kaikesta sitä voikin panikoida.

Tänään tuli sitten vauvalle kertisvaippapäivä, kun eilen meni harsoja aivan tuhottomasti enkä huomannut moista ennekuin tänään. Siis oikeasti meni ainakin 15 harsoa! Neidillä on tapana odottaa, että likainen harso otetaan pois ennenkuin voi pissata tai kakata lisää. Eli parhaimmillaan mies on vaihtanut vauvan kymmenen minuutin sisään kolme kertaa uusiin vaippoihin ja joskus jopa uusiin vaatteisiin, kun ovat tahriintuneet. Ah, tätä vaippaelämän autuutta. Jotta uskottava kai on, että vaippakoneellinen pyörii meillä joka päivä.

Mutta nyt pyykkejä laittamaan ja sitten tutimaan hetkeksi.

- kirahvi ja Tupsukainen 3 vkoa 3 pvää -

Vierailija

Kirjoitetaan nyt tänne kun tulee melkein kirjoiteltua tuonne marrasmasuihin. Tää raskaus tuntuu kaikein rankimmilta. edellisten aikana tein navetta töitä ihan viimesille viikoille ja olin marjassa ja kyykkiminen ja kumartelut sujui hyvin. Mutta nyt olen ollut jo viikosta 22 sairaslomalla ja nyt äitiyslomalla la on 11.11. Ai niin minulla on viis isompaa, vanhin on 13 ja nuorin tällä hetkellä 5.

Nyt siivoomien onnistuu vain pitkävartisen rikkalapion ja harjan kanssa ja jos ihan pakko niin sitten kumarretaan tai mennään kyykkyyn. Välillä saa puolihuonetta kerrallaan ja sitten loppu jääkin seuraavaan päivään. Nyt ei okeistaan saa aikaseksi tiskikoneen ja pyykkikoneen/kuivausrummun täytöt ja navetalla olen käynyt katselemassa kiimat ja tarvittaessa siementämässsä ja muutaman vasikan juottamassa. Sit meneekin muu aika melkein makaamisessa.

Tänään kävin neuvolassa rv 35+4 painoa oli tullut 400g/vk lähtöpainosta 6.1kg, no nythän sitä sitten alkaa kertyäkin. sf-mitta oli 33 ja verenpaine oli noussut 144/95. Tarvis mennä viimeistään pe aamuna uudestaan verenpaineen mittaukseen ja samalla katsotaan kuulemma pissa ettei ilmaannu valkuaista. Ensi viikolla olisi aika pe rv 37 äitipolille lääkärin tarkastukseen, terkkari vähän pelotteli että jos paineet pysyy samana tai nousee se laittaa lähetteen aikaisemmin. Ei tässä nyt vielä oikein kerkeis kun on kaikki paikat enenmmän ja vähemmän vielä rempallaan , kun tarvis keretä ostaan kahteen huoneeseen vielä vaatekaapit ja saada joku ne vielä kasaamaan. Kun nuo vaatteet on yhessä kasassa josta noita sitten paniikissa aamulla etsitään koululaisille päälle. Vauvalle on valmiiksi ostettu muutama vaatekerta ja äitiyspakkaus. Mutta häkkisänky ja itkuhälytin on vielä ostamatta. Mutta jos tuo nyt syntyy enenkuin niittä saan onhan tuo äitiyspakkauksenlaatikko senkun pistää siihen lakanat ja johonkin lipaston päälle väliaikaiseksi sängyksi.

terveisin ukule

Vierailija

Ja olin myös eilen vähän ihmeissäni, kun kovin hiljaista oli. Huhuu, siis täältäkin ja päät pois vessanpytystä hetkeksi alkupään porukoilta...Eli kuulumisia kertomaan! Niin ja loppupää yrittää jaksella vaan.

Helinä: Otahan nyt ihan rauhallisesti siellä. Ei äitiyslomalla ole tarkoitus rehkiä itseään kipeäksi. ;) Ja Röllille onnea ja tervetuloa. On sitten ilmeisesti seitsemäs lapsukainen tulossa. Aika hurja olet. Nostan hattua lapsiluvullesi.

Eka yö vauvan kanssa uudelleen kotona meni minulta kyllä hermoillessa. Jos hengitys rohisi, heräsin, jollei, heräsin, kun mitään ei kuulunut. Väliajat heräilin ihan muuten vaan kuuntelemaan vauvan hengitystä. No, ehkä tämä tästä joskus. Aamulla kävimme terveyskeskuksessa räkää poistamassa. Jotenkin näytti siltä, että olisi moista vähän vähemmän tai ainakaan se ei ollut niin paksua kuin aiemmin... Tai sitten harrastan toiveajattelua. No, vauva nukkuu nyt kuitenkin ihan rauhallisesti ja varmaan tunnin sisään heräilee vaatimaan ruokaa. Pitää olla taas toivorikkaana tissi ojossa, jos vaikka pääsisin tämänkin päivän lypsämättä.

Mutta ilmoitelkaapa issestänne!

-kirahvi ja Tupsukorva 3 vkoa ja 1 pvä-

Vierailija

Rankka päivä taas takana ja rankka yö kutsuu. :P Eli neiti ystävällisesti valvotti meitä viime yönä oikein kunnolla. Illalla pääsi vahingossa nukkumaan viiden tunnin unet putkeen ja sitten aamukolmelta meillä olikin tosi pirteä killittelijä edelleen hereillä. Äiti ja isä eivät olleet lainkaan niin pirteitä...

Neuvolassa todettiin, että paino on noussut erinomaisesti, pituuttakin tullut riittävästi ja muutenkin vauva tuntuu oelvan noita flunssajuttuja lukuunottamatta ihan ok. Tänään ei tarvinnut nenääkään koko päivänä käydä tyhjentämässä! Saa nähdä, kuinka huomenna. Ikävä vain, että nyt illalla, syötyään hyvin ja miehen vaihtaessa tunnun kuluttua syömisestä vaippaa, neiti päästi taas kunnon manaajat ympäri hoitopöytää... Eli uusiksi taas sai tunkea ruokaa. Päätimme hetkeksi siirtyä kertakäyttövaippoihin, koska vauvalla ei näköjään saa olla hetkeäkään peppu vatsaan suhteutettuna korkealla ja nuo kestovaipat ovat sen verran iso paketti, että niitä vaihtaessa asiaintila on juuri väärin. :P Katsotaan, kun tilanne rauhoittuu ja itse olemme henkisesti taspainossa. Voi olla, että minä olen jo huomenna, koska oikeasti haluan käyttää kestovaippoja. Niiden vaihtaminen vain on liian hidasta touhua tällä erää, neiti ehtii yrjötä. :P

Itse sain vähän noottia neuvolassa, kun veren rauta-arvot olivat 153... Ups.. Joku ei ole tainnut juoda tarpeeksi. :P Jotta koko illan olen kitannut nesteitä. Luultavasti istun vessassa koko yön...

Miesparka meni taas tuosta oksennuksesta ihan paniikkiin. Raukka pelästyi vauvan sairastumisesta ihan hirveästi ja nyt odottaa koko ajan pahinta. Kyllähän tuo minuakin huolestuttaa, mutta vatsa kun on jo kerran tsekattu ultraäänellä ja varjoainekuvauksella niin uskon, että mahdolliset poikkeamat olisi huomatta. Sormet ristissä täällä silti. Mutta voisi tämä ruokaongelma silti jo vähitellen oikeasti helpottaa...

Jaha, makkarista kuuluu prää.. Pitää mennä. Yritääkää jaksella loppuodotuksessa ja alun pahoinvoinnin parissa kärvistelevät...

-kirahvi ja neiti 3 vkoa ja 3 pvää (eilen piti ola 2 pvää, olen väsynyt...)-

Vierailija

Herttileijaa sentään! Mihis tää aika on vierinyt, kun vauva on jo kaksiviikkoinen!! Niin sitä vaan kovasti odotti vauvan syntymää malttamattomana ja nyt jo poika on potra miehenalku ja vetelee maitoa ja sikeitä sen kun kerkiää!

Meillä jo pohditaan ristiäispäivää ja koetetaan saada pappia kiinni, vaan tuntuu olevan jatkuvasti menossa... Meinaan vaan, että tuo ristiäiskolttu kun saattaa käydä ahtaaksi, jos vielä odotetaan pitemmälle päivän miettimistä. Pitää vielä saada kummitkin kaukaa lännestä tänne itään, joten mietittävää riittää. Meillä ristiäismekko on ollut kaikilla lapsilla sama - rusetit vaan olen vaihtanut sukupuolen mukaan. Nyt sitä ei tarvitse tai ole tarvinnut tehdä moneen vuoteen, kun aina on tarve vaan sinisille ruseteille. Missähän olisivat punaiset rusetit olleetkaan... =)

Kyllä on niin mieltä kutkuttavaa lueskella alkuasetelmissa olevien kultaisten tarinoita! Muistutella omat kokemukset mieleen jne. Miten se aika vaan menee niin nopeasti! Vaikka tässä nyt sanookin, että täss meijän iltatähtönen sitten olikin, niin ihme ihan, miten tuolla jossain mielen sopukoissa jokin sanoo, että älähän nyt vielä sano!!! Mutta kuitenkin jokin järjen hiven tulee ja tarttuu kiinni ja sanoo, että näin se nyt vaan on, usko pois!

Mukavaa, että täällä pinossa on myös meitä, joilla jo on vauvelit sylissämme. Olen välillä etsinyt vauvoista pinoa, mutta en joka päivä ole ehtinyt koneelle. Meillä ollaan aika tiuhaan ainakin illasta alkaen tissillä. Yöt mennään kahden ja puolen tunnin unilla ja sitten tissi maistuu taas. Aamuisin sattuu imetys just siihen aikaan, kun isommat ovat kouluun lähdössä, mutta onneksi isä on voinut laitella isommat menemään. 4-vuotias sitten tulee pörräämään lelujensa kanssa sänkymme viereen... huh, ihanaa...;) (vaikka välillä ei niinkään siinä metakassa.. kun maito ruiskuaa ympäriinsä...)

No tulipa omaa tarinaa nyt. Kuiteskin kaikille mukavaa viikkoa ja pahoinvointien helpotusta sekä maitomagiaa syöttäville mammoille!

mindamaria ja " turrukka" -vauva (isoveljen sanomaa...)

Vierailija

Tervetuloa uudet, raskausdementia iski ja nimimerkit unohtui!

Neuvolassa oltiin tänään ja nyt sitten meni se onneton +20kg raja rikki. Eipä tosiaan paljon naurata, onneksi kaikki muut arvot olivat ihan ok. Alapään vihlaisut lisääntyneet, mikä neuvolatädin mukaan voi merkata lähestyvää synnytystä, mutta ei silti välttämättä heti. Tämä on niin outo raskaus verrattuna aiempaan kolmeen, kun silloin pääsin aina suoraan sektioon ilman minkäänlaisia kivuliaita supistuksia tai vihlaisuja. Nyt olen tyhmänä kuin ensisynnyttäjä, että mitä tämä kaikki tarkoittaa ja pitäisikö siihen reagoida jotenkin. No, neuvolassa käskettiin lähteä tarkastukseen, jos itsellä alkaa olla vahva tunne että jotain on tapahtumassa.

Kasperina, minulla eka sektio oli myös NKL ja yksityisenä (syynä että siskollani tehtiin vakava hoitovirhe hänen synnyttäessään muualla ja olin itse ihan paniikissa). Sektio tosin oli perätilan takia, olin aikonut synnyttää alakautta. Tekijä oli K.T ja olin tosi tyytyväinen häneen. Hän on edelleenkin ollut gyneni, mutta ei valitettavasti hoida enää synnytyksiä eikä leikkauksia itse. Hän suositteli minulle joko M.N (joka valitettavasti on ulkomailla 2 viikkoa juuri sektioni aikana) tai J.Jtä. Jälkimmäisen kanssa asian sopiminen on kesken, mutta ilmeisesti hän leikkaa minut. Gyneni mukaan on erittäin kokenut, hoitaa vaikeita sektioita sekä muita gyn. leikkauksia. Ei siis ole vielä itsellä mitään henkilökohtaista mielipidettä, mutta minua oikeastaan kiinnostaa vain se, että on lääketieteellisesti erittäin pätevä. Pelkään että vatsani on sellainen sotku viiden leikkauksen jälkeen, ettei sitä joku kokematon selviä ainakaan aiheuttamatta jotain ikävää vaivaa, josta sitten saan kärsiä loppuikäni. Ja kun oma gyne vielä myönsi, että niin voi käydä, jos on oikein huono onni julkisella puolella, niin eipä siinä muuta tarvittu päätöken tekoon. Lisäksi 2. sektio tunaroitiin, toipuminen kesti lähes puoli vuotta ja kun sektio no.3 tehtiin (yksityinen taas, mutta asuttiin silloin muualla), saatiin niitä jälkiä korjailla pari tuntia 3. leikkauksen yhteydessä. Eka kohdunulkoinen onnistuttiin taas hoitamaan tosi huonosti julkisella puolella, hengen lähtö ei ollut kaukana, tokan taas hoidin yksityisesti, kun oli selvillä ajoissa ja pystyttiin tekemään suunnitellusti. Eli 5 leikkauskokemuksesta 2 julkisen puolen on olleet niin huonoja, että nyt iski äkillisesti miehen onnetomuuden jälkeen hirveä paniikki, ja aion taas mennä EMLssä hoitamaan tämän viimeisen vauvan sektion. En siis tuomitse missään tapauksessa julkista puolta, minulla vain on ollut tosi huono tuuri, ja nyt en jaksa enää luottaa tuuriin (vaikka niin ensin aioinkin). Lisäksi, jos olisi kyse normaalista alatiesynnytyksestä, en varmaan pohtisi asiaa, mutta sektio on kuitenkin iso leikkaus. Kasperina, oliko sinullakin aiemmat synnytkset sektioita?

Pakko taas lähteä tekemään huomisia synttärivalmisteluita, olen niin hidas nykyisin, että varasin siihen kaksi päivää.

Mukavia vointeja kaikille, toivottavasti kaikilla joilla on tukala/huono olo asia helpottaa viikonloppuna!

t. Triina 34+1

Vierailija

Viikonloppu meni mökkeilessä ja eilen olin iltavuorossa niin olen ollut tehokkaasti pois koneelta jo monta päivää...

Kirjoittelin jo aiemmin pitkät sepustukset ja sit tuli poitsu ja painoi ohimennen yhtä nappia ja kaikki katos. Arvatkaapas vaan ottiko pattiin???

Meille ei kuulu mitään kovin ihmeellistä. Pahoinvointi on jossain muodossa taas tullut kuvioihin mukaan, mutta ei oo onneks tarvinnut pönttöä halailla. Kyllä se on vaan aika ihanaa kun heikottaa. Muita oireita ei onneks ole ollut. Maha on muuten kasvanu jo ihmeen paljon. Kun ei tää maha normaalistikaan ole mikään pieni niin on yllättävää, että se jo näin aikaisin hassusti pullahtaa. Ja kun se on ennemminkin toi ylämaha joka on kasvanu. Johtuiskohan siitä, että kun kohtu kasvaa niin se jotenkin nostaa noita mun sisusläskejä ylöspäin ja siks toi ylämaha on noin iso jo nyt. Oli mulla kyllä edellisessäkin raskaudessa jo kunnon iso vauhamaha jo puolessa välissä niin ei kait oo ihme, että nytkin aikaisin kasvaa...

Tänään ollaan menossa anoppilaan ja mietin, että jokohan niille kannattais kertoa vai antasikos mahan viel kasvaa. Voi olla, että anoppi sitä katselee, mutta ei varmaan kehtaa kysyä kun ajattelee kummiskin vaan, että onpas rouva taas lihonu.

Huomenna olis vasta eka neuvola ja varmaan menee pari-kolme viikkoa ennekun on se np-ultra. Niinpäs menin ja varasin tälle iltapäivälle ultran. Haluan vaan nähdä, että kaikki on ihan kunnossa. Yhdessä vaiheessa oli sellanen kummallinen tunne ja nyt sit vaan varmistan, että asukki on vielä kasvamassa ja kehittymässä.

Tuli nyt sitten tähän viestiin ihan omaa napaa. Kivaa, että tupsukorva on jo kotona ja kirahvin väellä kaikki hyvin. Tulkaa nyt kaikki joukolla kertoilemaan kuulumisianne kun olin niin monta päivää nettipimennossa. Oonkohan vähän laiska kun en jaksa vanhoja pinoja kaivaa ja lukea. No sitä tää raskaus teettää vai olikos se vanhuus???

Aurinkoisin tiistaiterkuin Vaahtis, poitsu ja masu-Iines rv 11+1

Vierailija

Kirahvi, mukavaa että olette nyt koko perhe kotosalla ja Tupsukorva voi paremmin! Onnea huomispäivän neuvolatarkastukseen!

Tervetuloa kaikki uudet- Rölli, Äitimiia ja Ukule!

Täällä olo on myös tukala, etenkin kun vertaan esikoisen odotusaikaan. Silloin tuntui että energia vaan lisääntyi raskausviikkojen myötä (vai kultaako aika muistot?) Välillä melkein itkettää kun tulee mieleen, että jos kyseessä ei ole suunniteltu sektio ja tämäkin menisi pari viikkoa yli lasketun ajan, niin silloin odotusta olisi vielä pari kuukautta. Synnytystapa siis vielä hieman auki, lopullinen päätös tehdään todennäköisesti vasta rv 37 synnytystapaarviossa. Tänään neuvolassa vauva oli vielä poikittain ja jos tämä tilanne vielä jatkuu, niin silloin on aivan varmasti sektio edessä.

Triina, ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla on sitten jo leikkaava lääkäri tiedossa? Saisinko kysellä, onko sinulla jo ehkä aikaisempia kokemuksia samasta lääkäristä? Voisitko laittaa vaikka nimikirjaimet jos et halua koko nimeä laittaa? Olet ehkä lukenut tuolta synnytysasiapuolelta, että olen käynyt lääkärin vastaanotolla, joka tekee näitä EML-leikkauksia (olen aikaisemminkin ollut hänen gyneasiakkaana), mutta ainakin minun kohdallani hän suositteli että menisin pelkopolin kautta, eikä ollut ollenkaan halukas leikkaamaan. Kyllä tuo sektio pelottaa jonkin verran, oikeastaan aika paljonkin, ja tuntuisi paljon turvallisemmalta tietää, että on ns. " hyvissä käsissä" . Olisin kovasti toivonut samaa lääkäriä, joka viimeksi " operoi" minut, mutta ikävä kyllä hän ei tee näitä suunniteltuja sektioita.

terveisin, kasperina

(rv 34+)

Vierailija

rv 6 ja pahoinvointia ollut jo viikon. Ajattelin esikoista odottaessani, että tämän pahemmaksi ei voi huonovointisuus enää mennä, mutta kyllä se näköjään voi! Kieli on ihan rikki kun koko ajan mussutan hapanta omenaa tai jotain muuta kirpeää.

Mutta nyt hyviin uutisiin: Kävimme tänään alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja siellä näkyi että pikkuinen on ihan oikeassa paikassa! Arvelin ettei näin varhain vielä paljon mitään näy, mutta niin vain näimme ja kuulimme pienen sydämen sykkivän! Nyt siis rv 6+0 tai oviksen perusteella 6+4 ja pituutta kakkosellamme oli huimat 6.7 milliä.

Tähän asti en ole tännekään vielä sen enemmin osannut kirjoittaa, olen lukenut kyllä teidän juttuja, mutta nyt on sellainen olo, että minäkin olen oikeesti ODOTTAJA.

tällaista äitimiialla vm 68

Vierailija

Kone on hidas jne...jätän valitukset, voitteajatella ne vaikka itse...

Kiitos, Jymy, meistäkin nimi oli oikein mallikas ja Valio on siis kutsumanimi. Ja onnea Tupsukorvan kotiinpaluulle! Meilläkin menee harsoja, onneksi tuo kuivausrumpyu on aika rivakka peli ja järjestää niitä puhtaaksi. Malta, Kirahvi, pari viikkoa, niin huomaat, että ne kakat alkaa kestää sisäpuolella paremmin. Kyllä meilläkin tosin ehkä kerran päivässä tirahtaa punttiin puuroa... Ompelin sellasia fleece+frotee lisäimuja, jotka laitan siihen peppua vasten, ehkä nekin vähän pitelee tuotoksia.

Olisi jo kahdet liian pienet villahousutkin kaupan, tuo ukkeli on kasvanut 6 viikossa liki 7 senttiä ja painoakin on tullut 1,3 kg, joten onhan tuossa tissillä taidettu lupsuttaa? Vaatteita on jäänyt pieneksi iso pino.

Kärsivällisyyttä Helinä, nuo muutamat viikot on ihan pisara meressä...tervetuloa tänne kakkavaippojen vaihteluun ja röyhtäytykseen, alkaa olla hartiat ihan jumissa tällä mammalla.

Mukavaa viikkoa kaikille ja parempia vointeja pöntössä viihtyville, oman koneen saaminen saattaa kestää, kun hovihankkija ryökäle lähtee jonnekin lomamatkalle!

Pääsky ja Valio, äidin hymypoika

Vierailija

Juuri sain soitettua neuvola-ajan siis sen ihka ensimmäisen ja iski totuus. meille oikeasti on tulossa vauva. jep.

vaikka taimi onkin alussa ja kaikki on vielä mahdollista mutta toivotaan että matkustaja pysyy kyyissä kesään asti :)

rölli vm 68 sekä 6 tenavaa ja yksi masukki.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat