Masennuslääkitys ja raskaus

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Vauvakuume on kova, mutta onko realistisia mahdollisuuksia raskauteen?Käytän paniikkihäiriön ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon Zoloftia 50 mg, Alproxia 0,5 mg ja Lamictalia 100 mg / vrk.

Onko kellään kokemuksia em. tai vastaavanlaisista lääkityksistä raskauden aikana. En haluaisi lääkityksiä purkaakaan, kun voin nyt ihan hyvin.

Kommentit (3)

Vierailija

sinun kannattaa keskustella lääkärisi kanssa lääkkeestä ja sen sovittamisesta raskauteen sopivaksi. hän on se ihminen joka osaa sanoa, mitä lääkettä ja annostusta voit käyttää raskautesi aikana. älä luovu toivosta, meitä lääkkeiden käyttäjiä on miljoonia!

www.tukiasema.net on hyvä tukiverkko josta löydät paniikkihäiriöisiä vauvanodottajia- vertaistukikeskustelupalstan.

Vierailija

olen rv 13 ja käytän zoloftia 50 mg päivässä. huomenna niskapoimu- ultra ja jännittää. psykiatrian lääkärini sanoo että zoloftia on käytetty eikä ole havaittu mitään epämuodostumia. olen aika rauhoittunut tämän asian kanssa vaikka hieman huolettaa. tuo annos on kuitenki pieni.

sinuna en jättäisi lapsentekoa. minäkin pidin oma pääni koska vauvakuume vaivaa ja en halua odotella ja hiomata olevani liian vanha lapsen tekoon. olen sairastanut pakko- oireista häiriötä kuitenkin jo pian 5v. olo on nyt uhan ok, tulen toimeen. lääkettä en uskalla lopettaakaan koska äidin huono olotilahan vaikuttaa lapseen. eli lääke on pinenmpi paha minun kohdallani. sääntö on että zoloftia voi käyttää jos sen hyöty on suurempi kuin ilman sitä oleminen.

olen soittanut teratologiseen palveluun jossa tutkitaan sikiön terveyttä ja lääkkeiden käyttöä raskausaikana, rauhoitti mieltä. numeron löydät laittamalla www. google.fi hakusanaksi teratologinen palvelu.

älä turhaan vaivaa mieltäsi, täällä eletään vain kerran!:)

Vierailija

Olen joutunut kummaltakin tytöltäni syömään masennuslääkettä ja nuoremmalta lisäksi rauhoittavia silloin tällöin pieninä annoksina (Oxepam?). Olin kummaltakin sen 3 kk ilman lääkitystä, mutta sitten tarvitsin lääkitystä kipeästi. Ensimmäiseltä söin Cipramilia, toiselta Zoloftia 100 mg päivässä. Tytöt syntyivät terveinä, ovat edelleen terveitä (7 ja 3 v). Imetin ilman rauhoittavia, mutta masennuslääkettä käytin pinetä annosta. Raskaudet olivat silti minulle vaikeita; olo oli välillä kamala. Mutta tiesin, että 9 kk selvittyäni saatoin ottaa taas normaalisti lääkettä, eikä silloin tarvinnut miettiä, miten lääke lapseen vaikuttaa. Mietin kummaltakin, syntyykö lapsi terveenä... Kyllä lapset mielestäni kannattaa tehdä. Itse en halunnut antaa peloilleni periksi. Halusin omia lapsia kovasti ja päätin ottaa sen riskin, että jaksanko ja ovatko lapset terveitä. Ehkä itsekästä, mutta luotin lääkkeitten turvallisuuteen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat