Kuinka tarkkana pitäisi olla, ettei vauva pääse kaatumaan seisaaltaan?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä tyttö 7 kk on oppinut nousemaan seisomaan tukea vasten ja pääsee yleensä ihan hyvin alaskin, mutta välillä hirvittää... unohtaa seisovansa ja kupsahtaisi alas selälleen, jollen olis ottamassa koppia. Tänään itse asiassa kupsahtikin jo kerran, mutta mielestäni putos siinä ensin vähän polvilleen ja sitten vasta kopsahti pää, mattokin oli alla, pieni itku tietenkin tuli, mutta rauhottui nopsaan eikä ees ollu mikään mahdoton itku. Niin, siis pitääkö tässä olla ihan tikkana koko ajan vai onko tuo ok, jos välillä vähän kopsahtaa?? Miestä hirvittää ihan kauheesti, puhuu konttauskypärästä, mutta mä en haluaisi sitä, parempi kun tytsy oppis ettei saa lentää selälleen.

Kommentit (5)

Vierailija

mutta kyllä niitä kolhuja tuli ja paljon!!!lapsi ei osaa vieläkään kunnolla varoa päätänsä vaikka on kohta 2v. On niin rämäpää ja koheltaa kovasti.

meillä oli konttauskypärä mutta se ei kyllä jatkuvasti ollut päässä ja niitä kolhuja tuli sitten. millään ei voinut olla silmiä selässä että missä se viikari nyt taas nousee pystyyn.

Vierailija

Ilmeisesti tuota n. 9kk nuorempana ei vielä osaa pyllähtää istumaan seisoma-asennosta. Joka vauva tietysti eri ikäisenä oppii sen alastulon salaisuuden, mutta jos ei vielä osaa niin kannattaahan sitä olla tosi valppaana, aikanaan se helpottaa tosiaan kun pikkuiset tajuaa että on paljon kivempi istahtaa alas kuin takoa päätään...

Vierailija

eli melko pian heti kun oppi myös ryömimään => pääsi huonekalujen lähelle joita vasten nousta ylös. Pari viikkoa seisominen oli hataraa ja aina välillä muksahdeltiin, ei sitä oikein voi välttää ellei seiso passissa takana ihan koko ajan, mikä on mielestäni vähän turhaa. Jos aina auttaa alas niin koska lapsi itse oppisi sen? Pari viikkoa siis seisoi huterasti, sitten alkoi oppia miten alas laskeudutaan ja 7kk vanhana käveli jo tukea pitkin.

Neuvolasta minä en ole mitään tuollaista neuvoa kuullut että alle 9kk pitäisi varoa (itse aikoinani opin kävelemään _tuetta_ jo 9kk vanhana), vaan kyllä se pää pieniä kolhuja kestää. Parashan on tietty jos niitä ei tulisi, mutta kun ei niille mitään voi niin helpointa sitten pehmentää sitä kaatumista. Taikka sitten ihan hyvä voi olla hankkia konttauskypärä, me ei ehditty kuin miettiä asiaa kun huomattiin ettei tarvi, mutta jos se helpottaa mieltä niin kannattaa!

Vierailija

minäkään että alle 9 kk pitäisi erityisesti varoa(Meillä kuitenkin jo 6 )

Muksahteluja tapahtuu isompanakin. Meilläkin on noustu 6-7 kk välissä puita pitkin käveleen kaikki ja nuorin oli 8kk kun käveli ja nyt kuopus 9,5kk mutta käytänössä ottelee jo 4-5 askelta . Muksuja tapahtuu -tänäänkin meni lelulaatikkoon istuun ja kupsahti taaksepäin. onneksi ei ollut kovaa alla.

Meillä ei ole ollut kenelläkään kypärää vaikka kovia kiipeilijöitä ja vauhtiveikkoja ovatkin.

Huolellisuutta tietty tarvitaan mutta aina ei voi seistä vierellä ottamassa koppia;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat