Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Pelkäätkö rasvaa vai hiilareita?

Vierailija

Tämä kysymys on VAIN niille jotka välttävät jompaa kumpaa ruokavaliossaan lihomisen pelon/terveyden takia.



Älä siis vastaa ettet pelkää mitään.

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

onko ihme jos tuollaisella ruokailutavalla laihtuu kun päivän aterianne sisältävät alle tuhat kaloria... Taitaa olla ennemmin siitä kyse kuin hiilihydraattien lihottavuudesta.

Vierailija

Hiilareista korkeintaan 50% päivän energiatarpeesta, rasvasta 25-30%. Vältän siis sitä, kumpaa olen syönyt sinä päivänä suhteessa enemmän - jos niin huonosti käy ;)



Leivän ym. välttely á la karppaus on syvältä! Hyi hitto ajatustakin munakkaasta tai jostain pekonista aamulla! Puuro se tiellä pitää.

Vierailija

Aamu; maustamatonta jogurttia, marjoja tai ehkä kanamuna

Lounas; Tonnikalaa öljyssä, kasapäin salaattia, tomaattia, kurkkua

välipala; pähkinöitä tai milloin mitäkin

Illalla; lihakeitto jossa perunan tilalla muita juureksia/vihanneksia, 1 pala tummaa leipää.



Vierailija

Mä kärsin kanssa verensokerin heittelyistä ennen, niin, että pyörtyilin yms. mutta en enään.

Mun ruokavalioon ei mahdu päivittän keksi tai pulla, en erityisemmin tykkää, mieluummin syön palan tummaa suklaata. Hedelmiä syön joskus, en usein ja jos syön niin syön aamulla esimerkiksi hedelmä salaattia, mutta en muuta. Marjoja mahtuu normaalisti ruokavaliooni jonkin verran, esim toinen vakkari aamiainen on maustamaton jugurtti mustikoiden kanssa.

Smetanaa syön n. kerran viikossa lohen tai broilerin kanssa. Kasviksia ja juureksia menee paljon päivässä.

Leivästä en ole erityisemmin koskaan välittänyt, puuroa söin ennen n. kerran viikossa aamupalaksi, mutta sen jälkeen kun on melkein heti nälkä niin en jaksa nähdä sitä kovinkaan tarpeellisena.

Syön juuri sen verran, että masu on täynnä ja ruokailujen välillä ehtii tulla pikkasen nälkä.



Kai periaatteessa olen karppaaja, mutta lähinnä syön niinkuin itselleni sopii. Voin hyvin ja olen pirteä, eikä vaivaa myöskään entinen vehnäjauho hiiva, eikä siis verensokerin heilahtelut.





T: 19



Vierailija

Heh, kaikki esi-isämme ovat olleet karppeja. Puhdistetut viljatuotteet ja puhdistettu sokeri on kuule aika uusia juttuja. Siksi karppausta voisikin sanoa perinteiseksi syömiseksi. Vältetään sellaisia ruoka-aineita, jotka on tulleet ruokavalioomme vasta teollistumisen myötä!



Eli vastaus ap:n kysymykseen: pelkään hiilareita prosessoidussa muodossa (en kasviksissa)!

Vierailija

Olen ehkä hiukan vanhanaikainen käsitykseni kanssa, mutta minusta monipuolinen ruokavalio, kohtuudella syöminen ja liikunta ovat avain terveeseen elämään ja pysyvään hyvinvointiin. Niin ja tietysti siihen, että paino pysyy siinä missä pitääkin.



Syön siis kaikkea, mutta en mitään liikaa. Näillä keinoilla olen hyvässä kunnossa, paino on ollut sama koko aikuisiän ja veriarvot ovat huippua, siis esim. kolesteroliarvot tosi hyvät, samoin hb ja mitä niitä nyt onkaan... Kävin siis juuri verikokeissa ja niistä otettiin kaikki mahdolliset erästä tutkimusta varten.



Minun ei siis tarvitse pelätä mitään ruoka-ainetta. Osaan syödä muutenkin hyvin ja omalle kropalleni tarpeeksi.

Vierailija

...parempaa aamun aloitusta ei voi kuvitellakaan!



Lisäksi syöminen vaan 3 kertaa päivässä on ihan syvältä, siinä laskee verensokeri vaarallisen/haitallisen alas. Mä syön 2-3h välein niin pysyn iloisena ja pirteänä - ja hoikkana.



Missä hedelmät? Missä pullat/keksit? Kyllä päivään pitää YKSI keksi tai pulla mahtua...



21

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat